Отидете към основна версия

22 Април, 2018 11:10, обновена 22 Април, 2018 11:10 27 442 32

Тествахме новата A-Klasse на Mercedes-Benz

  • mercedes-benz-
  • a-klasse-
  • w177-
  • тест

Сплит, Хърватия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Името "Baby Benz", което A-Klasse наследи от 190 още преди 20 години, прилегна идеално на модела. Самата A-Klasse обаче още с появата си предизвика множество спорове и неодобрителни мнения от страна на хардкор феновете на марката. Основните обвинения бяха свързани с това, че A-Klasse е с предно предаване и, че прилича на миниван. С годините обаче моделът се утвърди, а концепцията беше постепенно сменена.

A-Klasse се превърна от неособено привлекателен миниван в стилен и младежки изглеждащ хечбек. Предшественикът W176 или познат още като трета генерация A-Klasse успя да изпревари по продажби преките си конкуренти от Audi и BMW. Сега на ход е четвъртото поколение (W177), което има още по-амбициозни цели. Дали ще успее да ги постигне, ще покаже времето, но предпоставките са твърде обещаващи. В това екипът ни се увери лично, по време на първите динамични тестове на новата A-Klasse, които Mercedes-Benz проведе в Хърватия.

Екстериор


Най-добре е запознанството ви с новата A-Klasse да стане на тъмно. Тогава ще видите само ефектните диодни светлини и няма да забележите леко "тъжната" предна част в стил Mercedes-Benz CLS. Ако пък видите новата A-Klasse отзад и там не е монтирана фирмената емблема, то трудно ще можете да определите марката. С други думи екстериорната визия е динамична, модерна, но не и фирмено идентична. Основните промени в новата четвърта генерация с индекс W177 не очароват, но възприятието на външния вид е въпрос на вкус и всеки има собствено мнение по темата.

А най-важното, което касае екстериора, е уникалният (за хечбек) коефициент на въздушно съпротивление, който при новата A-Klasse е 0.25. Освен това, четвъртата генерация е по-дълга (+120 мм), по-широка (+16 мм) и по-висока (+6 мм)от предшественика си, но е и по-лека (- 20 кг.) Междуосието е нараснало с 30 мм. Най-впечатляваща на външен вид е версията с AMG-пакет, която се различава от стандартната, по различните брони и джанти. И докато външният вид може да не се хареса на всички, то влезе ли човек в салона, няма да му се иска да излезе от там.

Интериор


В салона германците са интегрирали уникална подсветка, която може да променя цвета си в 64 нюанса. Скритото осветление украсява дори и кръглите отвори за въздух на системата за вентилация. Аналогови уреди в салона няма. Всичко се проектира на огромен, сдвоен дисплей, позициониран пред водача и стигащ до горната част на централната конзола. Хедъп дисплей дублира голяма част от информацията, като я проектира директно пред погледа на водача. Приборите могат да се конфигурират по много различни начини, според вкуса на клиента и във всеки един от тях са информативни, а управлението им е интуитивно.

Явно е, че и материалите в купето са станали по-качествени, а сглобката е на познатото ни свръхпрецизно немско ниво. Седалките са ергономични и разполагат с всички необходими регулировки, а мястото за краката на водача и пасажерите е повече от достатъчно за подобен клас автомобил. Багажникът е 370 литров, а петата врата вече е по-голяма. Основната сензация обаче е свързана с уникалния мултимедиен комплекс MBUX (Mercedes-Benz User Experience), който заменя досегашния Comand. Уникална характеристика на тази система е способността й да се самообучава благодарение на вградения софтуер с изкуствен интелект.

Системата MBUX може да бъде персонализирана и адаптирана към нуждите на потребителя. Най-любопитното за нас обаче е, че тази система е изцяло разработена в България. Задача от подобен мащаб бе успешно реализирана от експертните екипи на Visteon България и то само в едно устройство. Системата интегрира в себе си управлението на няколко традиционно отделни продукта – инструментално табло, дисплей, хедъп дисплей, аудио система и модул за свързване с мобилни устройства. Още нещо интересно е, че MBUX ще се предлага още в базовото оборудване на новата A-Klasse.

С новата A-Klasse може да се разговаря


Гласовият асистент в този свръхтехнологичен автомобил наподобява изкуствен интелект. Той представлява нещо като вградената в IPhone система Siri. Активира се с фразата "Hey, Mercedes" и е способен да изпълнява не само преки команди, но и да разгадава словосъчетания, присъщи за т.нар. изкуствен интелект. Разпознава 23 езика, работи бързо и най-важното много адекватно. Чрез него може да се управляват почти всички функции, като освен това може да ви информира за времето, да регулира температурата в купето според желанията ви, да търси ресторанти или бензиностанции в близост до вас и още много други.

Двигатели и ходови характеристики
Тук особено внимание е отделено на перфектния обзор. Предишната A-Klasse не можеше да се похвали с удобство при маневриране в тесни пространства, но сега това е променено. Капакът и предния панел са разположени по-ниско, променено е и местоположението на страничните огледала за обратно виждане, а размерите на А-колонките са намалени. Това, заедно с опционните камери прави маневрирането изключително лесна задача. Агрегатите, налични за новата A-Klasse са три - един дизелов и два бензинови.

Новата седемстепенна автоматична трансмисия Getrag е предназначена за базовите мотори, работи плавно, но от нея има какво още да се желае. Mercedes-овската трансмисия е за препоръчване. Тя е налична за версията А250, седемстепенна е и е с два съединителя. Превключва изключително бързо и точно. Що се касае до самите мотори, то най-мощният е двулитров (224 к.с./350 Нм) и именно с него новата A-Klasse се чувства най-добре. Не е за пренебрегване обаче и 1.5-литровият дизел, който е заимстван от Renault и впечатлява с потресаваща икономичност.

Като цяло новата A-Klasse на Mercedes се кара изключително леко и приятно. Воланът е информативен, крен в завоите почти липсва, като същевременно возията е мека. Последното обаче не важи за базовата версия, която е оборудвана с различно задно окачване. То не е познатото ни многолостово, а е на твърд мост и е т.нар. полузависимо. Работи по-шумно от Multilink и возията е по-твърда, но разликата между возията на двете окачвания не е голяма. В заключение можем да кажем, че независимо от факта, че колата е на старата MFA платформа, поведението й на пътя е повече от превъзходно. А в бъдеще се очакват и две AMG модификации. Новата A-Klasse ще започне да се продава у нас съвсем скоро. Все още обаче не са известни цените за България. В Германия стартовата цена е 30 231 евро.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини