22 Април, 2018 10:13, обновена 22 Април, 2018 11:11 30 495 32

Тествахме новата A-Klasse на Mercedes-Benz

  • mercedes-benz-
  • a-klasse-
  • w177-
  • тест
Тествахме новата A-Klasse на Mercedes-Benz - 1

Сплит, Хърватия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Името "Baby Benz", което A-Klasse наследи от 190 още преди 20 години, прилегна идеално на модела. Самата A-Klasse обаче още с появата си предизвика множество спорове и неодобрителни мнения от страна на хардкор феновете на марката. Основните обвинения бяха свързани с това, че A-Klasse е с предно предаване и, че прилича на миниван. С годините обаче моделът се утвърди, а концепцията беше постепенно сменена.

A-Klasse се превърна от неособено привлекателен миниван в стилен и младежки изглеждащ хечбек. Предшественикът W176 или познат още като трета генерация A-Klasse успя да изпревари по продажби преките си конкуренти от Audi и BMW. Сега на ход е четвъртото поколение (W177), което има още по-амбициозни цели. Дали ще успее да ги постигне, ще покаже времето, но предпоставките са твърде обещаващи. В това екипът ни се увери лично, по време на първите динамични тестове на новата A-Klasse, които Mercedes-Benz проведе в Хърватия.

Екстериор

Тествахме новата A-Klasse на Mercedes-Benz


Най-добре е запознанството ви с новата A-Klasse да стане на тъмно. Тогава ще видите само ефектните диодни светлини и няма да забележите леко "тъжната" предна част в стил Mercedes-Benz CLS. Ако пък видите новата A-Klasse отзад и там не е монтирана фирмената емблема, то трудно ще можете да определите марката. С други думи екстериорната визия е динамична, модерна, но не и фирмено идентична. Основните промени в новата четвърта генерация с индекс W177 не очароват, но възприятието на външния вид е въпрос на вкус и всеки има собствено мнение по темата.

А най-важното, което касае екстериора, е уникалният (за хечбек) коефициент на въздушно съпротивление, който при новата A-Klasse е 0.25. Освен това, четвъртата генерация е по-дълга (+120 мм), по-широка (+16 мм) и по-висока (+6 мм)от предшественика си, но е и по-лека (- 20 кг.) Междуосието е нараснало с 30 мм. Най-впечатляваща на външен вид е версията с AMG-пакет, която се различава от стандартната, по различните брони и джанти. И докато външният вид може да не се хареса на всички, то влезе ли човек в салона, няма да му се иска да излезе от там.

Интериор

Тествахме новата A-Klasse на Mercedes-Benz


В салона германците са интегрирали уникална подсветка, която може да променя цвета си в 64 нюанса. Скритото осветление украсява дори и кръглите отвори за въздух на системата за вентилация. Аналогови уреди в салона няма. Всичко се проектира на огромен, сдвоен дисплей, позициониран пред водача и стигащ до горната част на централната конзола. Хедъп дисплей дублира голяма част от информацията, като я проектира директно пред погледа на водача. Приборите могат да се конфигурират по много различни начини, според вкуса на клиента и във всеки един от тях са информативни, а управлението им е интуитивно.

Явно е, че и материалите в купето са станали по-качествени, а сглобката е на познатото ни свръхпрецизно немско ниво. Седалките са ергономични и разполагат с всички необходими регулировки, а мястото за краката на водача и пасажерите е повече от достатъчно за подобен клас автомобил. Багажникът е 370 литров, а петата врата вече е по-голяма. Основната сензация обаче е свързана с уникалния мултимедиен комплекс MBUX (Mercedes-Benz User Experience), който заменя досегашния Comand. Уникална характеристика на тази система е способността й да се самообучава благодарение на вградения софтуер с изкуствен интелект.

Тествахме новата A-Klasse на Mercedes-Benz

Системата MBUX може да бъде персонализирана и адаптирана към нуждите на потребителя. Най-любопитното за нас обаче е, че тази система е изцяло разработена в България. Задача от подобен мащаб бе успешно реализирана от експертните екипи на Visteon България и то само в едно устройство. Системата интегрира в себе си управлението на няколко традиционно отделни продукта – инструментално табло, дисплей, хедъп дисплей, аудио система и модул за свързване с мобилни устройства. Още нещо интересно е, че MBUX ще се предлага още в базовото оборудване на новата A-Klasse.

С новата A-Klasse може да се разговаря

Тествахме новата A-Klasse на Mercedes-Benz


Гласовият асистент в този свръхтехнологичен автомобил наподобява изкуствен интелект. Той представлява нещо като вградената в IPhone система Siri. Активира се с фразата "Hey, Mercedes" и е способен да изпълнява не само преки команди, но и да разгадава словосъчетания, присъщи за т.нар. изкуствен интелект. Разпознава 23 езика, работи бързо и най-важното много адекватно. Чрез него може да се управляват почти всички функции, като освен това може да ви информира за времето, да регулира температурата в купето според желанията ви, да търси ресторанти или бензиностанции в близост до вас и още много други.

Двигатели и ходови характеристики
Тук особено внимание е отделено на перфектния обзор. Предишната A-Klasse не можеше да се похвали с удобство при маневриране в тесни пространства, но сега това е променено. Капакът и предния панел са разположени по-ниско, променено е и местоположението на страничните огледала за обратно виждане, а размерите на А-колонките са намалени. Това, заедно с опционните камери прави маневрирането изключително лесна задача. Агрегатите, налични за новата A-Klasse са три - един дизелов и два бензинови.

Тествахме новата A-Klasse на Mercedes-Benz

Новата седемстепенна автоматична трансмисия Getrag е предназначена за базовите мотори, работи плавно, но от нея има какво още да се желае. Mercedes-овската трансмисия е за препоръчване. Тя е налична за версията А250, седемстепенна е и е с два съединителя. Превключва изключително бързо и точно. Що се касае до самите мотори, то най-мощният е двулитров (224 к.с./350 Нм) и именно с него новата A-Klasse се чувства най-добре. Не е за пренебрегване обаче и 1.5-литровият дизел, който е заимстван от Renault и впечатлява с потресаваща икономичност.

Като цяло новата A-Klasse на Mercedes се кара изключително леко и приятно. Воланът е информативен, крен в завоите почти липсва, като същевременно возията е мека. Последното обаче не важи за базовата версия, която е оборудвана с различно задно окачване. То не е познатото ни многолостово, а е на твърд мост и е т.нар. полузависимо. Работи по-шумно от Multilink и возията е по-твърда, но разликата между возията на двете окачвания не е голяма. В заключение можем да кажем, че независимо от факта, че колата е на старата MFA платформа, поведението й на пътя е повече от превъзходно. А в бъдеще се очакват и две AMG модификации. Новата A-Klasse ще започне да се продава у нас съвсем скоро. Все още обаче не са известни цените за България. В Германия стартовата цена е 30 231 евро.

Тествахме новата A-Klasse на Mercedes-Benz


Поставете оценка:
Оценка 4 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Григоров

    73 5 Отговор
    Обективна и интересна статия, добра кола, но твърде висока, за нас българите, цена.
  • 2 вижся

    55 4 Отговор
    отначало мислех, че тоя интериор е прост и евтинжос ама сега започнах да разбирам смисъла му... евалата на мерцедес, пак вдигат летвата!
  • 3 mediator37

    24 14 Отговор
    Грешка е да се увеличават габаритите на колата. Увеличение с 12 см. е колосално.
    Иначе е правилна политиката да се предлага всичко във всеки клас. Има много заклети почитатели на дадена марка и ако им трябва сапунерка искат и сапунерката да е от същата марка. Въпросът е, че вече тази А-класа влиза в голфовия клас и съвсем не е хубавата сапунерка от преди 20 години с тъмновиолетов кожен салон, перфектна за паркиране и каране в града, а е една сплескана дълга змия.
    Между другото като излезе 1998г. първата А-класа шведите веднага я обърнаха на лосовия тест.

    Коментиран от #4

  • 4 Мартин

    25 4 Отговор

    До коментар #3 от "mediator37":

    Защо да е грешка? Грешката е вярна. Това е Мерцедес, трябва да бъде Мерцедес както отвън, така и отвътре. Нещо, в което предшествениците не бяха особено успешни и търпяха критики. Това е стъпка в правилната посока и сега BMW и Audi са тези, които имат да наваксват.
  • 5 Суйо

    20 21 Отговор
    Не отких три причини в статията, да избера нея, а не БМВ 1-ва серия от преди 6години?Или Пежо 308? Киа Сййд? Хюндай и30?
    Факт е, че немците спирад да купуват премиуми за по 80кеуро и натягат на прагматизма. Ще дойдат на нашта - и ние така, добре подържана стара, като за нашите пътища до 100к.с.

    Коментиран от #7

  • 6 onq s konq

    19 25 Отговор
    Евала на Мерцедес-създали са шедьовър на ЛЪСКАВА И КОМФОРТНА САПУНЕРКА,притежаваща всички качества на сегмента:маломощност,непрестижност,незабележимост.
  • 7 Иво

    26 5 Отговор

    До коментар #5 от "Суйо":

    Причината да купиш тези дето си ги изброил е, че нямаш пари.
  • 8 smeh

    30 10 Отговор
    Фен съм на Бенц, ама да продаваш А класа на старата платформа с базова цена от 30к Евро е нелепо. Отделно двигателната гама им е АБСУРДНО СЛАБА в сравнение с Ауди и БМВ. И изглежда все едно директора на Мерцедес е отишъл и е казал, а бе направете там няк'ъв нов модел на А-класата колкото да има нещо. Като дойде някой заблуден сектант дето толкова държи да има Мерцедес с размерите на Голф да му приберем парите.

    Друго, което ми прави впечатление напоследък. МАСОВО се споменава как с всеки следващ модел, материалите ставали по-качествени и т.н. И ТОВА Е АБСОЛЮТНА ЛЪЖА. Материалите в интериора за ПАРИТЕ СИ В 90% от колите са ПЪЛЕН БОКЛУК. Можете лесно да се уверите като сравните 5, 10 и 20 годишен модел от дадена марка. С евтините пластмаси, които се използват 10 годишна кола прилича на К*НЕФ, а като стане на 20 ще е страшно.

    Коментиран от #26

  • 9 Ккк

    16 1 Отговор
    Много добра и точна статия. Колата е супер, като естествено си има кусури като всяка друга.

    Коментиран от #11

  • 10 майстор

    13 10 Отговор
    Да по добре е да се вижда само на тъмно ,че и дизел от дачия са й поставили не че е лош но пък 60000 лв. по добре шкода скаут 2.0

    Коментиран от #22

  • 11 onq s konq

    3 10 Отговор

    До коментар #9 от "Ккк":

    Аааа,не така!Има и коли БЕЗ КУСУРИ...ИМА,ИМААА:)
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 тони

    13 5 Отговор
    Колата е страхотна на визия. Коментиращите, които се оплакват, просто не са ѝ в таргет групата и едва ли могат да си позволят дори нова Лада.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Ansient evil

    3 4 Отговор
    Бе не знам аз... Всяка уважаваща се марка произвежда автомобилите си по класическата схема - задно задвижване
  • 16 Колата струва 10000евра

    12 10 Отговор
    Това е един сбирщайн на безумна цена! Купето прилича на Мазда 3,дизеловия мотор е на Рено/Дачия,тия таблети пред кормилото сигурно са от някой китайски магазин за 1 лев и т.н.

    Коментиран от #17, #25

  • 17 Милков

    5 6 Отговор

    До коментар #16 от "Колата струва 10000евра":

    Какво му харесвате на този варел, като не можеш да го вкараш в стръмен гараж. С новите модерни подземни гаражи ще му падне бронята веднага. С тази дълга предница е за никъде. И до тротоар не е за паркиране. Само боклуци правят за равни ниви.
  • 18 ВАГ

    5 5 Отговор
    За мен Мерцедеса е Е и най-вече S класата ,друготото като А Б Ц ....тц
  • 19 Ввв

    9 2 Отговор
    Супер,пара да има само,пък вие си плюйте на воля!!!
  • 20 Ногопечен

    8 5 Отговор
    Това реално е КЛИО, доработено от Мерцедес.
  • 21 Николай

    5 3 Отговор
    Двигателя от Дъстър! Тея Мерцедеси трябва да ги слагат в магазина на Дачия вече!
  • 22 Антон 1

    1 2 Отговор

    До коментар #10 от "майстор":

    Карог - много в добра !
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Клмн

    2 0 Отговор
    Защо да е скъпа, това вече е кола от класа на impreza.....на която и да се качите след 2008 на дали ще е по адекватна от тази а класа .....а и амг то на тази а класа отново ще е по добро от sti ;)
  • 25 конфекцион

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "Колата струва 10000евра":

    ми незнам ама мазда 3 е на една цена с това горе долу с екстрите... ти би ли взел маздата?
  • 26 Plameni

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "smeh":

    Ако беше малко фен на Бенц щеше да забележиш ,че базовата цена от 30 хил. евро е за А 250 който е един от най-скъпите като изключим А 45 АМG. Базовата цена за А класа е 20 хил.евро .
    Използвали старата платформа. Стария и новия модел нямат нищо общо.
    Двигателната гама била абсурдно слаба. "Старата"А класа 2018 г. която се предлага в момента разполага с шест двигателя от 90 до 380 кс.
    Качество на материалите с всеки следващ модел се подобрява, било абсолютна лъжа.Можеш лесно да сравниш А класа от 1998 г.с А класа от 2018 г.

    Коментиран от #27

  • 27 smeh

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Plameni":

    Относно цената, влез в Немския конфигуратор и ще видиш, че 31к е за А180d. А250 почва от 36к. А базовата цена(30 231Е) е за А200 - 163кс.
    Това е цялата "богата" двигателна гама - 3 варианта. Говорим за НОВАТА, а не старата А класа.

    Относно платформата това, че са направили нова обвивка не означава, че колата е изцяло нова. В статията горе си го пише, прочети - "колата е на старата MFA платформа".

    Относно качеството на материалите - онова недоразумение с емблема на Мерцедес от 98г. прави изключение.
    Говорих, като цяло за Автоиндустрията. Хвани Пасат, Лагуна, БМВ 3,5 и т.н, и признай, че колкото по-нова става, толкова повече пластмаса, О извинявам се, "пластични елементи" има в купето, които скърцат и стареят с шеметна скорост. Без да споменавам таблата и корите на вратите.

    Коментиран от #28, #29

  • 28 Plameni

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "smeh":

    Относно цената може да погледнеш в Мobile de.за автомобили Mercedes A klasse производство 2018 г.чисто нов цените започват от 20218 евро за А клас 160 .
    Двигатели 90 кс.102 кс 109 кс.122 кс.156 кс.381 кс. всички са 2018 г. Щом това разнообразие е абсурдно слабо според теб дай ми пример кой производител има примерно двойно по-голямо разнообразие за най-малкия си клас автомобили за 2018 г.

    Коментиран от #30

  • 29 Plameni

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "smeh":

    Новата А класа спрямо старата.
    По-дълга
    По-широка
    По-висока
    По-нисък коефициент на възд.съпр.
    По-мощни двигатели
    По-различно окачване
    По-качествени материали
    По-различна визия и интериор
    Повече екстри
    Какво общо има платформата като двата модела са напълно различни?
  • 30 smeh

    1 1 Отговор

    До коментар #28 от "Plameni":

    Колега, това са цените за предния модел до 4.2018г. Не гледай сайтове за продажба на автомобили, а влез в Официалната страница на Мерцедес и виж конфигураторите. А за UK конфигуратора също казва - 25800 GBP базова цена и отново се предлагат само тези 3 двигателя. Тук още нямат АМГ версия, ще видим като я пуснат каква ще е.

    И колега позволи ми да те оборя, но размерите нямат никакво значение, защото всички нови модели "растат". Защо акцентирам на това, че платформата е толкова важна.

    Нова платформа означава, че са внедрени последните технологии и материали за да бъде колата:
    по-лека => по-икономична,
    с по-добро разпределение на теглото,
    с по-висока сигурност и защита при удар и т.н.

    Това, което виждаме тук притежава ли от нещата които изброх - Не. Следователно си е чист фейслифт с надута цена. И тъй като е на старата платформа и новата А-класа АМГ ще е същия призрак като старата. Нито ще може да се бори по завоите срещу М-ковите БМВ-та, нито ще успява "да се дърпа" на драга с РС-овите Аудита.

    Коментиран от #31

  • 31 Plameni

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "smeh":

    Коя марка при представяне на нов модел пуска цялата гама в първия месец? Както ще има АМG A 45 над 420 кс.така ще има и за 20 хил.евро А класа ,ако пазара го налага. Още не са представили седана, комби версията (Shooting brake),4×4 версията ,нали не мислиш , че ще останат с три двигателя .
    В новата А класа със сигурност има хиляди промени за по-добро ,аз лично карам Е класа която е фейслифт, и има над две хиляди промени спрямо предходния модел. Според Мерцедес. Фейслифта на новата S класа има над 6500 промени които на пръв поглед трудно се забелязват,а при А класата имаш коренно различна визия. Това за мен не е фейслифт , а нов модел.Ако ги няма емблемите ,трудно ,ще разпознаеш А класата.Ти разбира се ще я разпознаеш по платформата.
    Относно двигатели не виждам някой да има по-голямо разнообразие и по-висока мощност в момента. В драг надпреварите Audi RS3, BMW M2, GOLF 7 R немогат да победят Mercedes A45 AMG. Cars.Co.Za.
  • 32 A 45 AMG

    2 0 Отговор
    Някой смята ,че Мерцедес А класа нямали хубави двигатели ,а други като International Engines of the Year ги награждават за най-добър двигател.