Сплит, Хърватия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Името "Baby Benz", което A-Klasse наследи от 190 още преди 20 години, прилегна идеално на модела. Самата A-Klasse обаче още с появата си предизвика множество спорове и неодобрителни мнения от страна на хардкор феновете на марката. Основните обвинения бяха свързани с това, че A-Klasse е с предно предаване и, че прилича на миниван. С годините обаче моделът се утвърди, а концепцията беше постепенно сменена.
A-Klasse се превърна от неособено привлекателен миниван в стилен и младежки изглеждащ хечбек. Предшественикът W176 или познат още като трета генерация A-Klasse успя да изпревари по продажби преките си конкуренти от Audi и BMW. Сега на ход е четвъртото поколение (W177), което има още по-амбициозни цели. Дали ще успее да ги постигне, ще покаже времето, но предпоставките са твърде обещаващи. В това екипът ни се увери лично, по време на първите динамични тестове на новата A-Klasse, които Mercedes-Benz проведе в Хърватия.
Екстериор
Най-добре е запознанството ви с новата A-Klasse да стане на тъмно. Тогава ще видите само ефектните диодни светлини и няма да забележите леко "тъжната" предна част в стил Mercedes-Benz CLS. Ако пък видите новата A-Klasse отзад и там не е монтирана фирмената емблема, то трудно ще можете да определите марката. С други думи екстериорната визия е динамична, модерна, но не и фирмено идентична. Основните промени в новата четвърта генерация с индекс W177 не очароват, но възприятието на външния вид е въпрос на вкус и всеки има собствено мнение по темата.
А най-важното, което касае екстериора, е уникалният (за хечбек) коефициент на въздушно съпротивление, който при новата A-Klasse е 0.25. Освен това, четвъртата генерация е по-дълга (+120 мм), по-широка (+16 мм) и по-висока (+6 мм)от предшественика си, но е и по-лека (- 20 кг.) Междуосието е нараснало с 30 мм. Най-впечатляваща на външен вид е версията с AMG-пакет, която се различава от стандартната, по различните брони и джанти. И докато външният вид може да не се хареса на всички, то влезе ли човек в салона, няма да му се иска да излезе от там.
Интериор
В салона германците са интегрирали уникална подсветка, която може да променя цвета си в 64 нюанса. Скритото осветление украсява дори и кръглите отвори за въздух на системата за вентилация. Аналогови уреди в салона няма. Всичко се проектира на огромен, сдвоен дисплей, позициониран пред водача и стигащ до горната част на централната конзола. Хедъп дисплей дублира голяма част от информацията, като я проектира директно пред погледа на водача. Приборите могат да се конфигурират по много различни начини, според вкуса на клиента и във всеки един от тях са информативни, а управлението им е интуитивно.
Явно е, че и материалите в купето са станали по-качествени, а сглобката е на познатото ни свръхпрецизно немско ниво. Седалките са ергономични и разполагат с всички необходими регулировки, а мястото за краката на водача и пасажерите е повече от достатъчно за подобен клас автомобил. Багажникът е 370 литров, а петата врата вече е по-голяма. Основната сензация обаче е свързана с уникалния мултимедиен комплекс MBUX (Mercedes-Benz User Experience), който заменя досегашния Comand. Уникална характеристика на тази система е способността й да се самообучава благодарение на вградения софтуер с изкуствен интелект.
Системата MBUX може да бъде персонализирана и адаптирана към нуждите на потребителя. Най-любопитното за нас обаче е, че тази система е изцяло разработена в България. Задача от подобен мащаб бе успешно реализирана от експертните екипи на Visteon България и то само в едно устройство. Системата интегрира в себе си управлението на няколко традиционно отделни продукта – инструментално табло, дисплей, хедъп дисплей, аудио система и модул за свързване с мобилни устройства. Още нещо интересно е, че MBUX ще се предлага още в базовото оборудване на новата A-Klasse.
С новата A-Klasse може да се разговаря
Гласовият асистент в този свръхтехнологичен автомобил наподобява изкуствен интелект. Той представлява нещо като вградената в IPhone система Siri. Активира се с фразата "Hey, Mercedes" и е способен да изпълнява не само преки команди, но и да разгадава словосъчетания, присъщи за т.нар. изкуствен интелект. Разпознава 23 езика, работи бързо и най-важното много адекватно. Чрез него може да се управляват почти всички функции, като освен това може да ви информира за времето, да регулира температурата в купето според желанията ви, да търси ресторанти или бензиностанции в близост до вас и още много други.
Двигатели и ходови характеристики
Тук особено внимание е отделено на перфектния обзор. Предишната A-Klasse не можеше да се похвали с удобство при маневриране в тесни пространства, но сега това е променено. Капакът и предния панел са разположени по-ниско, променено е и местоположението на страничните огледала за обратно виждане, а размерите на А-колонките са намалени. Това, заедно с опционните камери прави маневрирането изключително лесна задача. Агрегатите, налични за новата A-Klasse са три - един дизелов и два бензинови.
Новата седемстепенна автоматична трансмисия Getrag е предназначена за базовите мотори, работи плавно, но от нея има какво още да се желае. Mercedes-овската трансмисия е за препоръчване. Тя е налична за версията А250, седемстепенна е и е с два съединителя. Превключва изключително бързо и точно. Що се касае до самите мотори, то най-мощният е двулитров (224 к.с./350 Нм) и именно с него новата A-Klasse се чувства най-добре. Не е за пренебрегване обаче и 1.5-литровият дизел, който е заимстван от Renault и впечатлява с потресаваща икономичност.
Като цяло новата A-Klasse на Mercedes се кара изключително леко и приятно. Воланът е информативен, крен в завоите почти липсва, като същевременно возията е мека. Последното обаче не важи за базовата версия, която е оборудвана с различно задно окачване. То не е познатото ни многолостово, а е на твърд мост и е т.нар. полузависимо. Работи по-шумно от Multilink и возията е по-твърда, но разликата между возията на двете окачвания не е голяма. В заключение можем да кажем, че независимо от факта, че колата е на старата MFA платформа, поведението й на пътя е повече от превъзходно. А в бъдеще се очакват и две AMG модификации. Новата A-Klasse ще започне да се продава у нас съвсем скоро. Все още обаче не са известни цените за България. В Германия стартовата цена е 30 231 евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Григоров
10:25 22.04.2018
2 вижся
10:31 22.04.2018
3 mediator37
Иначе е правилна политиката да се предлага всичко във всеки клас. Има много заклети почитатели на дадена марка и ако им трябва сапунерка искат и сапунерката да е от същата марка. Въпросът е, че вече тази А-класа влиза в голфовия клас и съвсем не е хубавата сапунерка от преди 20 години с тъмновиолетов кожен салон, перфектна за паркиране и каране в града, а е една сплескана дълга змия.
Между другото като излезе 1998г. първата А-класа шведите веднага я обърнаха на лосовия тест.
Коментиран от #4
10:45 22.04.2018
4 Мартин
До коментар #3 от "mediator37":
Защо да е грешка? Грешката е вярна. Това е Мерцедес, трябва да бъде Мерцедес както отвън, така и отвътре. Нещо, в което предшествениците не бяха особено успешни и търпяха критики. Това е стъпка в правилната посока и сега BMW и Audi са тези, които имат да наваксват.11:24 22.04.2018
5 Суйо
Факт е, че немците спирад да купуват премиуми за по 80кеуро и натягат на прагматизма. Ще дойдат на нашта - и ние така, добре подържана стара, като за нашите пътища до 100к.с.
Коментиран от #7
11:28 22.04.2018
6 onq s konq
12:04 22.04.2018
7 Иво
До коментар #5 от "Суйо":
Причината да купиш тези дето си ги изброил е, че нямаш пари.12:29 22.04.2018
8 smeh
Друго, което ми прави впечатление напоследък. МАСОВО се споменава как с всеки следващ модел, материалите ставали по-качествени и т.н. И ТОВА Е АБСОЛЮТНА ЛЪЖА. Материалите в интериора за ПАРИТЕ СИ В 90% от колите са ПЪЛЕН БОКЛУК. Можете лесно да се уверите като сравните 5, 10 и 20 годишен модел от дадена марка. С евтините пластмаси, които се използват 10 годишна кола прилича на К*НЕФ, а като стане на 20 ще е страшно.
Коментиран от #26
13:15 22.04.2018
9 Ккк
Коментиран от #11
14:13 22.04.2018
10 майстор
Коментиран от #22
14:15 22.04.2018
11 onq s konq
До коментар #9 от "Ккк":
Аааа,не така!Има и коли БЕЗ КУСУРИ...ИМА,ИМААА:)14:17 22.04.2018
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 тони
15:01 22.04.2018
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Ansient evil
16:43 22.04.2018
16 Колата струва 10000евра
Коментиран от #17, #25
16:56 22.04.2018
17 Милков
До коментар #16 от "Колата струва 10000евра":
Какво му харесвате на този варел, като не можеш да го вкараш в стръмен гараж. С новите модерни подземни гаражи ще му падне бронята веднага. С тази дълга предница е за никъде. И до тротоар не е за паркиране. Само боклуци правят за равни ниви.18:21 22.04.2018
18 ВАГ
21:31 22.04.2018
19 Ввв
22:31 22.04.2018
20 Ногопечен
22:56 22.04.2018
21 Николай
01:09 23.04.2018
22 Антон 1
До коментар #10 от "майстор":
Карог - много в добра !07:45 23.04.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Клмн
09:47 23.04.2018
25 конфекцион
До коментар #16 от "Колата струва 10000евра":
ми незнам ама мазда 3 е на една цена с това горе долу с екстрите... ти би ли взел маздата?11:23 23.04.2018
26 Plameni
До коментар #8 от "smeh":
Ако беше малко фен на Бенц щеше да забележиш ,че базовата цена от 30 хил. евро е за А 250 който е един от най-скъпите като изключим А 45 АМG. Базовата цена за А класа е 20 хил.евро .Използвали старата платформа. Стария и новия модел нямат нищо общо.
Двигателната гама била абсурдно слаба. "Старата"А класа 2018 г. която се предлага в момента разполага с шест двигателя от 90 до 380 кс.
Качество на материалите с всеки следващ модел се подобрява, било абсолютна лъжа.Можеш лесно да сравниш А класа от 1998 г.с А класа от 2018 г.
Коментиран от #27
14:31 23.04.2018
27 smeh
До коментар #26 от "Plameni":
Относно цената, влез в Немския конфигуратор и ще видиш, че 31к е за А180d. А250 почва от 36к. А базовата цена(30 231Е) е за А200 - 163кс.Това е цялата "богата" двигателна гама - 3 варианта. Говорим за НОВАТА, а не старата А класа.
Относно платформата това, че са направили нова обвивка не означава, че колата е изцяло нова. В статията горе си го пише, прочети - "колата е на старата MFA платформа".
Относно качеството на материалите - онова недоразумение с емблема на Мерцедес от 98г. прави изключение.
Говорих, като цяло за Автоиндустрията. Хвани Пасат, Лагуна, БМВ 3,5 и т.н, и признай, че колкото по-нова става, толкова повече пластмаса, О извинявам се, "пластични елементи" има в купето, които скърцат и стареят с шеметна скорост. Без да споменавам таблата и корите на вратите.
Коментиран от #28, #29
19:59 23.04.2018
28 Plameni
До коментар #27 от "smeh":
Относно цената може да погледнеш в Мobile de.за автомобили Mercedes A klasse производство 2018 г.чисто нов цените започват от 20218 евро за А клас 160 .Двигатели 90 кс.102 кс 109 кс.122 кс.156 кс.381 кс. всички са 2018 г. Щом това разнообразие е абсурдно слабо според теб дай ми пример кой производител има примерно двойно по-голямо разнообразие за най-малкия си клас автомобили за 2018 г.
Коментиран от #30
22:27 23.04.2018
29 Plameni
До коментар #27 от "smeh":
Новата А класа спрямо старата.По-дълга
По-широка
По-висока
По-нисък коефициент на възд.съпр.
По-мощни двигатели
По-различно окачване
По-качествени материали
По-различна визия и интериор
Повече екстри
Какво общо има платформата като двата модела са напълно различни?
22:53 23.04.2018
30 smeh
До коментар #28 от "Plameni":
Колега, това са цените за предния модел до 4.2018г. Не гледай сайтове за продажба на автомобили, а влез в Официалната страница на Мерцедес и виж конфигураторите. А за UK конфигуратора също казва - 25800 GBP базова цена и отново се предлагат само тези 3 двигателя. Тук още нямат АМГ версия, ще видим като я пуснат каква ще е.И колега позволи ми да те оборя, но размерите нямат никакво значение, защото всички нови модели "растат". Защо акцентирам на това, че платформата е толкова важна.
Нова платформа означава, че са внедрени последните технологии и материали за да бъде колата:
по-лека => по-икономична,
с по-добро разпределение на теглото,
с по-висока сигурност и защита при удар и т.н.
Това, което виждаме тук притежава ли от нещата които изброх - Не. Следователно си е чист фейслифт с надута цена. И тъй като е на старата платформа и новата А-класа АМГ ще е същия призрак като старата. Нито ще може да се бори по завоите срещу М-ковите БМВ-та, нито ще успява "да се дърпа" на драга с РС-овите Аудита.
Коментиран от #31
12:42 24.04.2018
31 Plameni
До коментар #30 от "smeh":
Коя марка при представяне на нов модел пуска цялата гама в първия месец? Както ще има АМG A 45 над 420 кс.така ще има и за 20 хил.евро А класа ,ако пазара го налага. Още не са представили седана, комби версията (Shooting brake),4×4 версията ,нали не мислиш , че ще останат с три двигателя .В новата А класа със сигурност има хиляди промени за по-добро ,аз лично карам Е класа която е фейслифт, и има над две хиляди промени спрямо предходния модел. Според Мерцедес. Фейслифта на новата S класа има над 6500 промени които на пръв поглед трудно се забелязват,а при А класата имаш коренно различна визия. Това за мен не е фейслифт , а нов модел.Ако ги няма емблемите ,трудно ,ще разпознаеш А класата.Ти разбира се ще я разпознаеш по платформата.
Относно двигатели не виждам някой да има по-голямо разнообразие и по-висока мощност в момента. В драг надпреварите Audi RS3, BMW M2, GOLF 7 R немогат да победят Mercedes A45 AMG. Cars.Co.Za.
16:59 24.04.2018
32 A 45 AMG
22:13 24.04.2018