Люксембург. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Когато за първи път видяхме обновената C-Klasse на автосалона в Женева през март тази година, визията ѝ въобще не показваше новостите, които се крият под стандартната и леко модернизирана обвивка. От Mercedes обаче още тогава заявиха, че са направили най-сериозния рестайлинг за цялата история на модела. В това имахме възможността да се убедим по време на първите динамични тестове на обновената C-Klasse, които марката проведе в Люксембург и наш екип бе на мястото на събитието.
Екстериор
Външните разлики, както стана ясно, а и както е видно от снимките, не са много. Нови са броните, модернизирани са светлините, а в гамата са добавени нови джанти. В опциите има и матрични фарове, които осветяват пътя на 650 метра напред, без да заслепяват насрещно движещите се. Защо екстериорните дизайнери са били толкова скромни?
Отговорът е логичен - Вече десет години C-Klasse е бестселър на марката, а от момента на първата C-Klasse с индекс W205 ежегодно се продават по 400 000 автомобила. Стратегията е насочена към т.нар. група на лоялните клиенти, а в Европа те са 70% от хората, купуващи си C-Klasse. А за да привлече и други, инженерите от марката са подменили повече от половината детайли от "карантията" на колата.
Интериор
В салона веднага се забелязва нов волан, дигитален екран вместо аналоговите прибори пред водача и разширен до 10-инча централен дисплей на мултимедийната система. Тук обаче хората от Mercedes не са интегрирали уникалния мултимедиен комплекс MBUX (Mercedes-Benz User Experience), който е разработен от Visteon България и който е наличен за новата A-Klasse. Германците са заложили на добре познатата ни Comand система.
Друг недостатък в интериора са по-твърдите пластмасови материали, които обаче са добре маскирани под кожената обвивка. Иначе салонът е традиционно комфортен, седалките са ергономични и удобни, а тези на версията C43 AMG са подчертано спортни със силно изразени странични поддръжки. Още нещо, което трябва да отбележим, е, че базовото оборудване е станало по-богато от това на предшественика. В него влизат безключов достъп, адаптивен круиз контрол и още куп други по-дребни екстри.
Двигател
По време на теста в Люксембург немците бяха извадили целият си арсенал от каросерии - седан, купе, кабриолет и комби. Налична беше и най-мощната към момента версия C 43 AMG. Именно на нея акцентирахме по време на теста, тъй като V6 битурбо двигателят на Mercedes-AMG C 43 е с увеличена мощност. За новата C-Klasse конструкторите от AMG са повишили мощността на 3.0-литровия V6 двигател със 17 кВт (23 к.с.) до 287 кВт (390 к.с.).
Пиковият въртящ момент от 520 Нм се достига при обороти на двигателя от 2500 до 5000 об./мин. Монтираните в близост до двигателя два турбокомпресора реагират изключително бързо, турбо дупка не се усеща, а ускорението и доускорението е осезаемо - 4.7 секунди до 100 км/ч. Въпреки традиционно меката возия на Mercedes, която е налична и при новата C-Klasse, крен в завоите почти липсва. С други думи, когато се кара бавно наточената C-Klaase е стандартен и ежедневен автомобил, но включите ли режим Sport и натиснете ли десния педал, то колата се променя драстично.
Ходови характеристики
И при двата случая обаче колата вдъхва увереност, а деветстепенната автоматична скоростна кутия държи оборотите в ниски диапазони дори и при скорости над 150 км/ч (снимката направихме на германски аутобан без ограничение на скоростта). Благодарение на нея разходът, дори и при по-спортна езда, трудно надминава 10 литра на 100 километра пробег. Ако ви се струва много, то трябва да обърнете внимание на по-спокойните агрегати, които в гамата на обновената C-Klasse са допълнени с два нови - четирицилиндрови бензинов и дизелов.
Системата 4Matic за задвижване на всички колела, разпределяща генерирания въртящ момент в съотношение 31:69 между предната и задната ос, е стандартно оборудване за Mercedes-AMG C 43 и е в основата на изключителната стабилност на автомобила. Версията AMG C 43 4Matic може да се разпознае по различната предна броня, двата сдвоени ауспухни накрайника, фирмените джанти, задния дифузьор и капакът, покриващ моторният отсек, който е същият като на предишното AMG С 63.
Цена
Тя все още не е ясна за България. Новият представител на марката у нас Силвър Стар ще представи новия Mercedes-Benz C-Klasse в края на месец август тази година. От родното дилърство съобщиха, че цените за клиентите ще са средно с 14% по-ниски от тези, вече обявени в ценовата листа в Германия. В Германия най-евтината нова C-Klasse се предлага за 35 033 евро.