Люксембург. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Когато за първи път видяхме обновената C-Klasse на автосалона в Женева през март тази година, визията ѝ въобще не показваше новостите, които се крият под стандартната и леко модернизирана обвивка. От Mercedes обаче още тогава заявиха, че са направили най-сериозния рестайлинг за цялата история на модела. В това имахме възможността да се убедим по време на първите динамични тестове на обновената C-Klasse, които марката проведе в Люксембург и наш екип бе на мястото на събитието.
Екстериор
Външните разлики, както стана ясно, а и както е видно от снимките, не са много. Нови са броните, модернизирани са светлините, а в гамата са добавени нови джанти. В опциите има и матрични фарове, които осветяват пътя на 650 метра напред, без да заслепяват насрещно движещите се. Защо екстериорните дизайнери са били толкова скромни?
Отговорът е логичен - Вече десет години C-Klasse е бестселър на марката, а от момента на първата C-Klasse с индекс W205 ежегодно се продават по 400 000 автомобила. Стратегията е насочена към т.нар. група на лоялните клиенти, а в Европа те са 70% от хората, купуващи си C-Klasse. А за да привлече и други, инженерите от марката са подменили повече от половината детайли от "карантията" на колата.
Интериор
В салона веднага се забелязва нов волан, дигитален екран вместо аналоговите прибори пред водача и разширен до 10-инча централен дисплей на мултимедийната система. Тук обаче хората от Mercedes не са интегрирали уникалния мултимедиен комплекс MBUX (Mercedes-Benz User Experience), който е разработен от Visteon България и който е наличен за новата A-Klasse. Германците са заложили на добре познатата ни Comand система.
Друг недостатък в интериора са по-твърдите пластмасови материали, които обаче са добре маскирани под кожената обвивка. Иначе салонът е традиционно комфортен, седалките са ергономични и удобни, а тези на версията C43 AMG са подчертано спортни със силно изразени странични поддръжки. Още нещо, което трябва да отбележим, е, че базовото оборудване е станало по-богато от това на предшественика. В него влизат безключов достъп, адаптивен круиз контрол и още куп други по-дребни екстри.
Двигател
По време на теста в Люксембург немците бяха извадили целият си арсенал от каросерии - седан, купе, кабриолет и комби. Налична беше и най-мощната към момента версия C 43 AMG. Именно на нея акцентирахме по време на теста, тъй като V6 битурбо двигателят на Mercedes-AMG C 43 е с увеличена мощност. За новата C-Klasse конструкторите от AMG са повишили мощността на 3.0-литровия V6 двигател със 17 кВт (23 к.с.) до 287 кВт (390 к.с.).
Пиковият въртящ момент от 520 Нм се достига при обороти на двигателя от 2500 до 5000 об./мин. Монтираните в близост до двигателя два турбокомпресора реагират изключително бързо, турбо дупка не се усеща, а ускорението и доускорението е осезаемо - 4.7 секунди до 100 км/ч. Въпреки традиционно меката возия на Mercedes, която е налична и при новата C-Klasse, крен в завоите почти липсва. С други думи, когато се кара бавно наточената C-Klaase е стандартен и ежедневен автомобил, но включите ли режим Sport и натиснете ли десния педал, то колата се променя драстично.
Ходови характеристики
И при двата случая обаче колата вдъхва увереност, а деветстепенната автоматична скоростна кутия държи оборотите в ниски диапазони дори и при скорости над 150 км/ч (снимката направихме на германски аутобан без ограничение на скоростта). Благодарение на нея разходът, дори и при по-спортна езда, трудно надминава 10 литра на 100 километра пробег. Ако ви се струва много, то трябва да обърнете внимание на по-спокойните агрегати, които в гамата на обновената C-Klasse са допълнени с два нови - четирицилиндрови бензинов и дизелов.
Системата 4Matic за задвижване на всички колела, разпределяща генерирания въртящ момент в съотношение 31:69 между предната и задната ос, е стандартно оборудване за Mercedes-AMG C 43 и е в основата на изключителната стабилност на автомобила. Версията AMG C 43 4Matic може да се разпознае по различната предна броня, двата сдвоени ауспухни накрайника, фирмените джанти, задния дифузьор и капакът, покриващ моторният отсек, който е същият като на предишното AMG С 63.
Цена
Тя все още не е ясна за България. Новият представител на марката у нас Силвър Стар ще представи новия Mercedes-Benz C-Klasse в края на месец август тази година. От родното дилърство съобщиха, че цените за клиентите ще са средно с 14% по-ниски от тези, вече обявени в ценовата листа в Германия. В Германия най-евтината нова C-Klasse се предлага за 35 033 евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Митака
Коментиран от #9
10:31 23.06.2018
2 МаКаТа
Коментиран от #8
10:33 23.06.2018
3 гмг
Коментиран от #12
10:35 23.06.2018
4 Иван
11:11 23.06.2018
5 Да бе
11:26 23.06.2018
6 272
11:39 23.06.2018
7 SubaruVarna
- Някой ако се сеща втори бензинов автомобил с 390 коня автоматик да харчи максимум 10 литра в реални уславия в това число и на магистралата при 165 км в час - да сподели кой е другия мпс?
Коментиран от #11, #13, #40
11:46 23.06.2018
8 Гост
До коментар #2 от "МаКаТа":
Има си и C63 още с 4.0 V8 Biturbo спокойно.Коментиран от #14
12:29 23.06.2018
9 джаго
До коментар #1 от "Митака":
че моя круз автомат е на 180 при 220012:30 23.06.2018
10 Гост
Коментиран от #32
13:29 23.06.2018
11 Ежко
До коментар #7 от "SubaruVarna":
Купи си я и като ти даде разход 10/100 при описаните условия, пак ще си говорим.....БМВ и Мерседес имат разминаване до 25% от реалното и анонсираното.....Японците -около 10%....За Форд не съм сигурен като цяло, но за Мустанг 2,3 Екобуст е около 12% горница с ръчна скоростна кутия. Знам защото карам такъв.14:17 23.06.2018
12 LEGIONARIVS
До коментар #3 от "гмг":
Така е! Супер несериозно изглеждат тея дисплей, тва е кола не е кино или компютър на който да киснеш в фесбук. Класов спортен автомобил пък с телевизор вътре, тъпа работа, да не говорим колко е опасно като отвлича вниманието15:09 23.06.2018
13 Гост
До коментар #7 от "SubaruVarna":
шестцилиндровия редови двигател на BMW, 3 кубика, 320 конски сили.200 км/ч на автопилота колата се движи с 2900 оборота в минута на комфортен режим.
Скоростната кутия е 8 степенен автоматик с двоен съединител, разхода с 200 км/ч е точно 11 литра бензин.
Със 130 в режим еко-про, разхода е 7.8 литра на 100 км.
Когато някой от тия AMG чекии бие M sport на ПИСТА, не на драг, ще направя челна стойка на покрива на колата.
На разбирачите ще кажа да се качат в едното и в другото да покарат по завои и тогава да говорят кой е по по най.
В амг имаш усещането че си в напомпана лимузина, а бмв м усещането е че караш ИСТИНСКИ спортен автомобил, със спортни предавки, със спортно завиване, окачване и т.н. ама за да го имаш тва като информация трябва си се возил най-малкото не да въздишаш по снимки в нета
Коментиран от #18, #33
16:11 23.06.2018
14 MaKaTa
До коментар #8 от "Гост":
имаше до сега пир старата, сега тази няма, а най вероятно няма и да има.Коментиран от #36
16:16 23.06.2018
15 Някой слънчев ден
Коментиран от #17
17:13 23.06.2018
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Ббб
До коментар #13 от "Гост":
Факт е, че АМГ е по-бърз! Който е седнал в Мерцедес никога няма и да си помисли да занижи нивото!Коментиран от #19
18:05 23.06.2018
19 Гост
До коментар #18 от "Ббб":
на кое е по-бърз бре лаик?На драг може да мине , виж времената на Nordschleife , тая година къде беше АМГ на Льо ман, въобще къбе бяха последните години те ?
Говоря ти за спортни постижения на писти, ти ми говориш как някой сополанко е седнал в амг и се е дръпнал с бмв.
Краля на моторспорта е Porsche, на второ място е BMW, тва е световноизвестен факт и като постижения, и като иновации и като разработки.
Коментиран от #20, #34, #51, #52
18:41 23.06.2018
20 Ббб
До коментар #19 от "Гост":
Тук са АМГ! Гледа ли днес ДТМ?! Гледай и утре! И само ще гледаш колко жалки са ве ме зе.Коментиран от #21
18:56 23.06.2018
21 B M W
До коментар #20 от "Ббб":
Магарцидес и спорт - Магаре и космосКоментиран от #22, #49
19:20 23.06.2018
22 Ббб
До коментар #21 от "B M W":
Прочети предния ми пост! Също утре гледай и Ф1- ве ме зе участват, но само в мечтите си! Мерцедес и там са първи! Няколко години вече. И ако не е ясно- това е най- високотехнологичният спорт на планетата!Коментиран от #23, #24
19:29 23.06.2018
23 B M W
До коментар #22 от "Ббб":
Ей луд кажи ми един добър двигател на магарцидес19:56 23.06.2018
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Фен на гевреците
20:52 23.06.2018
26 мемфис
Влез в сайта на БМВ и ще се хванеш за главата от качеството на любимите на всички селяни бе Емил вета!
На 50000 км масово смяна на раздатъчни кутии, автоматични кутии, смяна на ангренажи,вкл. с колянов вал и какво ли неагрегати, при положение, че си дал 100 000 лв за “ кола”!
Не казвам, че са лоши коли, но в БГ има много заблудени и некомпетентни селя.ни, които нищо не разбират от коли, а само дават мнения.
Коментиран от #27, #28
21:22 23.06.2018
27 Гост
До коментар #26 от "мемфис":
И като вляза в сайта на БМВ и ще се хвана за главата така ли? Там в сайта пише че колите се скапват ли не ти разбирам логиката на квантов механик.Ти си поредния самороден талант който си мисли че много разбира.
Познавам много хора с нови скъпи БМВ-та , аз също имам такова и освен колата да се поддържа ПРАВИЛНО и да се кара нищо друго не правиш. Не знам за какви колянови валове говориш и какви скоростни кутии след като на БМВ скоростни кутии са абсолютен еталон за качество.
Това че има огромен брой хора които харесват спортния характер на БМВ не означава че са СЕЛЯНИ, по тая логика в цял свят е пълно със селяни щото карат БМВ така ли?
Напротив, ти си не селянин а селяндур, защото не уважаваш вкусовете на хората, ако искам ще карам розова М-ка, това не е твоя работа селяндуре.
Коментиран от #35
21:55 23.06.2018
28 Антон
До коментар #26 от "мемфис":
Сигурно има някакъв малък процент от бмв-та които гаранционно са дали по-сериозен дефект. Но това се отнася и за всички други марки.Надявам се правиш разлика между ново бмв купено от теб ,изкарано от шоурума и поддържано там според предписанията на производителя и гаранцията и такова внесено с цел печалба от някой джамбаз, обикновено ако не милионник то поне на 400-500-600 хил.км. ама като ново. След което ганя го купува и започва поддръжка с части от автоморгите.....
От прецаканите слагам и такива решили да спестят 5-10 хил.лв. и купили последен модел бмв, но на 3-4-5 хил.км от дилъра. С малката подробност че това са било тестови или демо коли, през които са минали незнаен брой хора, всеки от тях шофирал душманската. Ръчкани на студен двигател, карани без жал на разни събитията, писти и т.н. И то в първите 1-2 хил.км. когата е най-важно колата да се щади. Не визирам само бмв, а и много друго марки.
Бил съм канен на подобни събития, и съм видял какво им се случва на колите. Последния път бях на такова организирано от мерц, накрая ми беше писнало да раздавам газ на амг-та. Беше сутринта, а това продължаваше с други групи до вечерта, като предишния ден е било същото.....
А после някой мислещ се за много хитър сам се набутва в дебелите ремонти.
21:58 23.06.2018
29 toyota
Коментиран от #30
22:17 23.06.2018
30 Антон
До коментар #29 от "toyota":
Колко си прав само ако знаешКакъв съм го ял с новия гл, конфигуриран от мен и купен от софийския дилър на марката...
А пък в сервиза какви измамници работят, мога роман да напиша.....
Най-дребното, платих си 500 лв. за боядисване на цял детайл / ужулена боя на ръбчето на вратата, от отваряне в гараж, за което каското не плащало.../ , в сервиза я бяха намазали вратата с тези коректорите за боя или не знам с какво, на първата автомивка това падна и обеленото пак се показа.
Като стана дебела работата, шефа на сервиза вика че щели за тяхна сметка да го оправят, нагли , нагли палячовци.
22:42 23.06.2018
31 Бай Тошо
23:51 23.06.2018
32 asdf
До коментар #10 от "Гост":
Вервай си.00:27 24.06.2018
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Msux
До коментар #19 от "Гост":
На Нюрбургринг има 3 Мерцедеса пред първото БМВ, какви ги говориш? Ф1 Мерцедес доминират от години. Какви спортни постижения имат БМВ, при положение, че макри като Форд имат повече спортни постижения.:) Това, че си 20 годишен и нямаш грам вкус и стил и желание да се различаваш от всички други 20 годишини си е твой проблем.Всяко пичляме иска БМВ и ти си един от стадото. БМВ не е лоша марка, но в БГ я налазиха много палячовци и работата не е ровова.00:50 24.06.2018
35 asdf
До коментар #27 от "Гост":
Пак ти казвам да не знаеш много много аз карам mercedes и знаеш ли ква ще ми е следващата кола няма да е mercedes щото не искам да робувам на каквато и да е марка и те съветвам да направиш същото защото живота е кратък и като ще говориш на http://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/ bmw-то нещо май куца така ми се струва а да сетих се bmw няма supercar и мисля че няма смисъл да споменаваш i8 че ще падне смях но говора ли против bmw не и да седаните им наистина се чувстват по-спортно от на mercedes хора купувайте си колите които ви харесват не бъдете ограничени и не позволявайте някви си fanboy-чета да ви дават акъл а им се смейте bmw e36 i e46 са доста добри коли но заради такива имат лоша репутация аиде със здраве01:07 24.06.2018
36 Гост
До коментар #14 от "MaKaTa":
Аман от дървени философи е на гледай.https://m.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-c-63s-amg-coupe-top-voll-amg-münchen/246153779.html?ref=srp
Това е чисто нова и трябва 9 месеца да чакаш за доставка т.е.сега и за в бъдещите 9 месеца ще си се прави C63 AMG.Стига писал тъпоти.
Коментиран от #37
01:12 24.06.2018
37 аsdf
До коментар #36 от "Гост":
Още си чакам примера ейКоментиран от #42, #43
01:18 24.06.2018
38 asdf
01:26 24.06.2018
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 АЛФА Q4
До коментар #7 от "SubaruVarna":
СУБАРО НЕРАЗБИРАШ ЛИ ЧЕ ТОВА Е НЕМСКИЯ ОТГОВОР НА ДЖУЛИЯ..АКО ПОГЛЕДНЕШ СРЕДНАТА КОНЗОЛА ВСЕ ЕДНО ГЛЕДАШ АЛФА..ВЕЧЕ И ДВИГАТЕЛЯ Е С ЛИТРАЖА НА АЛФАТА..И ТУРБИНИТЕ СЪВПАДАТ..УСКОРЕНИЕТО СЪЩО..АЙДЕ СЕГА РАЗГЛЕДАЙ ДАННИТЕ НА ДЖУЛИЯ И ЩЕ СИ ОТГОВОРИШ ИМА ЛИ ДРУГА ТАКАВА КОЛА..ИМА ВЪПРЕКИ ЧЕ Е С ГОДИНИ ПО СТАРА..09:18 24.06.2018
41 CL500
Какво сте се разспорили, като не повече от 1% от вас имат по-стойностен модел от някоя от тези марки (не стар и мощен, поне над 300 коня). Още по-малко от вас са имали възможност да карат такъв стойностен модел и от 2-те марки, а още по-малко от вас имат и уменията да достигнат поне 70% от възможностите на колата.
Обаче спорите на 3-то класници, чий баща е по-як и как ще набие целия свят, ххаха. Жалки изглеждате всички...
Моето мнение е, че като цяло Мерц е много по-комфортен и скоростта не се усеща толкова пряко, както в по-нелуксозна кола като БМВ (пряко влияние на окачване, шумоизолация и т.н.). Примерно, ако се качиш на картинг на 15 см гъзът ти от земята и при 100 км/час ще имаш чувството за 200, но това не те прави по-бърз от някой дето пак кара с 100. Казвам това, не защото няма никаква разлика м/у скоростта на Мерц и БМВ, а защото ВИЕ нямате уменията да извлечете тая разлика в скоростта. Остава ви само това измамно усещане за скорост.
Аз също не мога да карам и сравнявам доколкото мога нови модели на 2-те марки, затова се доверявам на авто-предаванията. А там вече говорят за напълно сравними характеристики на АМГ и М-ките. Та дори и в не АМГ моделите Мерц са занижили комфорта на някои модели, за сметка на пътното поведение.
Затова - карайте си каквото ви харесва, но не се главозамайвате много-много...
Коментиран от #45
09:28 24.06.2018
42 Гост
До коментар #37 от "аsdf":
https://m.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-c-63s-amg-coupe-top-voll-amg-münchen/246153779.html?ref=srp09:41 24.06.2018
43 Гост
До коментар #37 от "аsdf":
Copy после Paste горното това е линк за примера ти.09:47 24.06.2018
44 СЕРВИС
10:20 24.06.2018
45 Гост
До коментар #41 от "CL500":
То ако няма спор между Мерцедес и БМВ, живота би бил доста по-скучен така че в споровете няма лошо според мен.Пишем в някакво съвсем неангажиращо подобие на форум и всеки които може да кара колело и 50 кубиков скутер си казва мнението.
Аз съм фен на БМВ и не, не съм от безмозъчните фенове на БМВ а от тези които се радват на историята, на това което са дали на автомобилния свят и не мога да се съглася с хора които го отричат.
Факт е че БМВ са първите които предлагат по-спортно усещане и дизайн в серийните автомобили - това ги прави и любими на милиони по света. Всички спортни режими които сега почти всички нови луксозни коли ги имат е СЪЩО представено първо от БМВ преди около 30 години. Така че мили мишлета бъдете благодарни на БМВ защото благодарение на тяхната конкуренция AMG и RS съществуват.
Коментиран от #46, #47, #48
10:37 24.06.2018
46 smeh
До коментар #45 от "Гост":
Личи ти, че си запознат само и единствено с историята на БМВ. По същата логика Ауди и Мерцедес, които визираш колко неща могат да си "припишат" като заслуги, няма да ми стигне екрана да ги изпиша. Да подчертая, че също харесвам някои конфигурации на БМВ, но 90% от собствениците им са тотално технически неграмотни и сектанизма им може да се конкурира само с този на хондаджиите. Когато се научат да бъдат по премерени в изказванията си, тогава могат и да заслужат уважението на останалите.А, и друго - това, че дава разлика от няколко секунди на писта абсолютно не означава, че на нормален път ще можеш да я постигнеш. Да не казвам, че за неопитни шофьори недозавиваща преднячка е в пъти по безопасна и по-бърза в завой от кола на задно...
12:50 24.06.2018
47 asdf
До коментар #45 от "Гост":
Просто си личи от далеч какъв fanboy си като ще си говорим така айде да те питаи кой човек направи първата през 1885 г. знаеш ли че mercedes еднов време са били на крачка да купят bmw-то не разбрах кво искаш да ми покажеш с линка на c63s amg аз ти казах да ми пратиш модел на bmw който е по-добре на пистата от amg gts или amg gtr и все още не си дал коментар че bmw нямат supercar сега знам че са допринесли доста на този свят от към мотори и техника спор няма но не ми ги изкарвай като най-великите защото са доста далече от истината13:06 24.06.2018
48 Пълен провал
До коментар #45 от "Гост":
Това уби тъпомера БМВ и автомобилен спорт???БМВ е за фенбойчета, излезе ли на пистата срещу истински конкуренти и увяхва.
Ама тука не ми говори за някакви серийни автомобили щото на серийният автомобил не му е работа да ходи да върти обиколки по-пистата нито да се блъска по дърветата и да ходи в канавките!!!!
Дай да видим БМВ в истинският спорт където има правила къде са БМВ???
05:20 25.06.2018
49 и не беше
До коментар #21 от "B M W":
шампион няколко години в формула1 или там не е спорт,а сега са равностойни с ферари и рено!07:16 26.06.2018
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Zzr
До коментар #19 от "Гост":
А кралят на мотор спорта е Ф1. Ни Порше ни БМВ са там. Кой е първи напоследък е известно. И Пирше и БМВ са прекрасни автпмобли.Ама не са само те...13:46 31.12.2018
52 Ник
До коментар #19 от "Гост":
Цъкат ти минусите защото хората които купуват мерцедес в по голямата си част не търсят пистови постижения, а максимален комфорт! БМВ и Мерцедес са несравними едно с друго. :)22:16 07.09.2020
53 Този коментар е премахнат от модератор.