Отидете към основна версия

4 Август, 2018 11:49, обновена 4 Август, 2018 11:49 19 879 29

Тествахме новия Ford Focus ST-Line

  • ford-
  • focus-
  • тест

Ница, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Специалистите, разработващи модела Focus, винаги са отделяли особено внимание не на дизайн и перфектно качество на сглобката, а на шасито. Това важи с пълна сила и за новото, четвърто поколение на модела, което имахме възможността да тестваме по забележителните пътища на Лазурния бряг. Впечатленията ни са основно положителни и без колебание можем да кажем, че четвъртото поколение на Ford Focus почти във всичко превъзхожда досегашния модел.

Особено интресна за нас беше спортно ориентираната модификация ST-Line, основните отличия на която са с 10 мм занижен клиренс, по-големи спирачни дискове и трицилиндров двигател с мощност 182 конски сили. Спортната версия е с висок ранг сред модификациите на новия Focus и се нарежда веднага след луксозното изпълнение Vignale. За ST-Line специалистите от Ford бяха избрали и специален цвят - Desert Island Blue, а в интериора са добавени карбонови вложки. Мощното двигателче работи съвместно с шестстепенна механична трансмисия и предава момента на предните колела. Именно на ST-Line версията ще обърнем внимание.

Ходови характеристики
Маршрутът ни включваше първо планински път с много завои, а след това магистрала. Особено в първата част прословутото уникално шаси се усеща много добре. Окачването е подчертано твърдо, но кренът в завоите е минимален. В системите са предвидени три режима на работа Normal, Eco и Sport. Когато е включен последният, колата се движи като истински расов автомобил. Управлението е директно и предсказуемо, а колата се подчинява на всички команди. Хечбекът ST-Line не е от най-леките в моделната гама на Focus. По-лек е обаче от Vignale с аналогична каросерия с 35 килограма и това се усеща. Още нещо интересно е, че при режим Sport максималният въртящ момент нараства с 30 Нм при същите 1 600 об/мин. Пиковият момент достига 270 Нм заради функция, наречена overboost, която съвсем малко увеличава налягането в турбокомпресора, което е напълно достатъчно за доста уверени изпреварвания.

100 км/ч се достигат на втора предавка без проблем, а воланът, който от упор до упор разполага с 2.5 оборота, е точен като скалпел на хирург. Да се изпусне траекторията на завой е възможно само след груба грешка и несъобразяване с основните закони на физиката. С всеки следващ завой увеличавахме скоростта и само лекото, но контролируемо поднасяне на предницата подсказва, че колата се управлява на предела. Ако трябва да обобщим с няколко думи, то ще кажем, че шасито на новия Focus е основният коз на автомобила. Разработчиците на новия Focus са успели да направят така, че основното внимание на водача по време на движение да е съсредоточено върху волана и върху прецизната работа на спирачката и газта. Скоростите се превключват с лекота, почти механично, основна заслуга за което (според специалистите от Ford) има модернизираната трансмисия. На магистралата се убедихме, че доускорението е отлично, независимо от предавката. Така например от 80 до 120 км/ч на четвърта то е приблизително 7 секунди, а на пета или на шеста предавка - само със секунда по-бавно.

Както вече споменахме, основната заслуга за отличното управление се дължи на шасито. Четвъртата генерация на Focus запазва основната конструкция на окачването си - отпред MacPherson, а отзад многолостово SLA (short long arm) окачване. Тази схема обаче е предвидена само за по-високите нива на комплектация. Базовите вариации са с твърд заден мост и колкото и да ни убеждаваха хората от Ford, че почти няма разлика във возията и управлението, такава определено се усеща, особено при каране на колата с по-висока скорост в остри завои.

Амортисьорите са със система за електронно регулиране на твърдостта. Тази система се нарича Continuously Controlled Damping (ССD) и е заимствана от американските модели на Ford. Амортисьорите се настройват от Drive Mode селектора, като с тях се променят и характеристиките на усилителя на волана, отзивчивостта на педала за газта и алгоритъмът за превключване на предавките на автоматичната трансмисия. За съвсем кратко изпробвахме режим Eco, но съществена разлика в разхода на гориво не беше отчетена на борд компютъра. Средният разход, който отчете колата след доста сериозно "натискане", особено на отсечките от култовото рали "Монте Карло" беше 9.8 литра на 100 километра пробег. Усещането от звука на мотора е доста приятно и трудно някой би разбрал, че управлява автомобил с трицилиндров агрегат. Моторът е балансиран отлично.

Интериор и екстериор
В пълна степен съпоставка между интериорите на новия Focus и досегашния, успяхме да направим, когато се качихме на премиум изпълнението Vignale. Първото впечатление е, че мястото на водача е станало по-просторно. Отзад също има повече място, което се случва благодарение на подобрената ергономика в салона и увеличеното с 53 мм междуосие (до 2 700 мм, каквото е на първото поколение Mondeo). Багажникът също е прибавил 60 литра (375 л.), като всичко това почти не се отразява на външните габарити на колата - дължина 4378 мм (плюс 18 мм), широчина – 1848 мм (плюс 24 мм), височина – 1471 мм (плюс 2 мм). Инженерите на компанията са се постарали максимално да увеличат свободното пространство в салона, без това да се отрази на външния облик и размери. И определено са успели. Отвън колата не блести с нещо особено на фона на конкурентите си, но интересното при нея е, че всяка от модификациите се различава леко, най-вече по формата на радиаторната решетка.

Цена
Новият Focus е автомобил с много лица, които са различни по характер. Това се дължи не само на различния външен вид, а на разнообразието от опции в салона, както и на приличната моторизация на модела. От тук следва и голямата разлика в цените между различните версии - от 32 000 до 64 000 лв. Ето и пълната ценова листа на новия Ford Focus - един стандартен хечбек, с уникално шаси.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 5 гласа.

Свързани новини