Шефът на Mercedes: Забраната за продажба на нови автомобили с ДВГ ще доведе до колапс на европейския автомобилен пазар

12 Август, 2025 10:53 10 412 30

  • mercedes-benz-
  • ола калениус-
  • забрана за двг-
  • двг

Според него вместо да се определя твърда крайна дата за бензиновите и дизеловите двигатели, политиците трябва да се фокусират върху стимулирането на продажбите на електромобили

Шефът на Mercedes: Забраната за продажба на нови автомобили с ДВГ ще доведе до колапс на европейския автомобилен пазар - 1

Във време, когато бъдещето на автомобилната индустрия изглежда изцяло електрическо, главният изпълнителен директор на Mercedes, Ола Калениус, отправи сериозно предупреждение. В интервю за вестник Handelsblatt той алармира, че забраната за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2035 година може да доведе до колапс на европейския автомобилен пазар.

Калениус, който е и президент на Европейската автомобилна асоциация (ACEA), призовава за "проверка на реалността". Според него вместо да се определя твърда крайна дата за бензиновите и дизеловите двигатели, политиците трябва да се фокусират върху стимулирането на продажбите на електромобили. Това може да се постигне чрез намаляване на цените на електричеството за зареждане и въвеждане на данъчни преференции. В противен случай Европа рискува да загуби икономическата мощ на автомобилната си индустрия.

Калениус изтъква, че ако забраната влезе в сила, много потребители вероятно ще избързат да купят автомобили с конвенционални двигатели точно преди 2035 година. Това, според него, няма да допринесе за климатичните цели.

Индустрията вече е изправена пред сериозни предизвикателства като спад на печалбите, високи мита и намалено потребителско търсене. Калениус описва ситуацията като "проливни дъждове, градушки, бури и сняг едновременно". В тази трудна обстановка, дори стратегията за луксозни автомобили на Mercedes, която е критикувана от служители и клиенти, е поставена под въпрос.

Въпреки трудностите, шефът на Mercedes е решен да действа. Той признава, че компанията е имала пропуски в предлагането на електрически автомобили в средния клас, но сега това се променя. С нови модели като електрическия GLC и електрическата C-класа, Mercedes преминава в "настъпление", за да запълни тази ниша и да отговори на нуждите на пазара.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Аааах

    26 4 Отговор
    Искам да видя само електрички по улиците и магистрали, но аз да се возя на дизеларка!!!

    Коментиран от #26

  • 2 К.О.Т.а.р.А.К 🐱

    25 3 Отговор
    Че нали това е целта на урсулите
  • 3 Проверка на реалноста

    25 2 Отговор
    Кая Калас е готова да обърне реалноста на 360 градуса
  • 4 Иванчо

    8 32 Отговор
    Няма да доведе до колапс.
    Продадените до 2035г двг-та ще се движат безпроблемно поне 15г т.е. до 2050г.
    Стига сте пищяли, искате или не това е бъдещето, въпрос на време е....

    Коментиран от #6, #15

  • 5 Даймлер

    27 4 Отговор
    Няма да се изненадам, ако един ден Мерцедес премести заводите си в Русия.

    Сериозно говоря, не просто бъзик да става. Машиностроенето в Германия умишлено се унищожава от правителството и Евросъюза. Въпросът е собствениците на капитала дали участват в тязи разруха, или ще вземат мерки за спасението й.
  • 6 Некой си

    37 5 Отговор

    До коментар #4 от "Иванчо":

    Иванчо, бъдещето принадлежи на икономически, технически и финансово устойчиви решения. Бъдещето не може да се налага свише, особено пък от хора, чиято кариера и професионална история са в областта на философията, литературата, акушерството и психологията.
    Любимият ви пример за автомобилите и конските впрягове - никой никога не е задължавал потребителите да ползват автомобили, вместо коне. Преходът е станал, когато автомобилите са станали по-устойчиви, финансово обосновани и по-удобни. Немало е усрула или кая да им забранят конете.
    Аман от сектанти!

    Коментиран от #9, #14

  • 7 ЕСССР

    26 5 Отговор
    "Електрификация плюс евролибераcтка власт равно на еврокомунизъм"!
    Другарката Урсула фон дер Капyтен
  • 8 Ти да видиш

    29 4 Отговор
    "Пазарът", т.е. ние - потребителите, искаме автомобили с нормален ДВГ.
    Ел..ките са еврочиновническо "искане", а НЕ на пазара.
  • 9 Никой си

    3 9 Отговор

    До коментар #6 от "Некой си":

    "Любимият ви пример за автомобилите и конските впрягове - никой никога не е задължавал потребителите да ползват автомобили, вместо коне. Преходът е станал, когато автомобилите са станали по-устойчиви, финансово обосновани и по-удобни."



    И точно така ще стане. Просто mercedes и останалите европейски производители не могат да предложат по-устойчиви, финансово обосновани и по-удобни електромобили, но китайците вече го правят и затова продажбите на електромобили в Китай растат толкова бързо.

    Няма как причината за преминаване към електромобили в Китай да е 2000 субсидия, при положение че в Германия даваха 10 000 евро субсидии, но не успяха да постигнат успеха на китайците.

    Коментиран от #12

  • 10 Просветен илюминат

    9 1 Отговор
    При толкова много производители и автоматизация на производството дали е възможно да се купуват масово от всеки и често нови автомобили за да се печелят преди всичко пари?
    Защо се наблюдава масово натрупване на нови автомобили и спад в цените им?
    За проблемите с не качествените резервни части няма да говоря,но консуматорското общество все повече ще изпитва затруднения в много сектори и ще станете свидетели на сериозни фалити.
  • 11 Просветен илюминат

    23 5 Отговор
    Иначе всичко е безплатно 🤔
    Батерия за Tesla Model S, (цена 16 500 долара) снимка от сайт за продажби Allegro Poland . За да я произведем, имаме нужда от:
    12 тона скали за получаване на литий
    5 тона скали за получаване на кобалт
    3 тона скали за получаване на никел
    12 тона скали за получаване на мед
    Преместваме 250 тона пръст и камъни, за да получим:
    12 кг литий
    30 кг никел
    22 кг манган
    15 кг кобалт
    100 кг мед
    200 кг алуминий, стомана и пластмаса
    Caterpillar 994A, използван за преместване на земната маса, изразходва 1000 литра дизелово гориво за 12 часа.
    Най-накрая имаме мечтаната кола с нулеви емисии, която трябва да зареждаме с ток, за производството на който, отново замърсяваме планетата в приблизително съотношение 10 kW = 1 литър дизл.
    Единственият проблем, който остава да решим за планетата, е да премахнем кравите и да ги заменим с щурци.

    Коментиран от #16, #27

  • 12 Просветен илюминат

    9 2 Отговор

    До коментар #9 от "Никой си":

    А от тези преходи да кажеш защо стадото и до днес е управлява от шепа хора и човек е с робско мислене и съзнание и се бори да оцелява,а уж преди избори му се обещават какви ли не неща и като плаща данъци само се затяга контрола над стадото с камери,глоби и високи цени?
    Нормално ли е да плащаш на някой и да те глобява и да взема повече пари от теб?
    Нали народа избира и плаща?
  • 13 смех

    6 1 Отговор
    простаците в ЕССР,които се наричат политици,ще унищожат напълно най-старият континент.И не се питайте кой ги избира,а кой ги назначава ...който печата паритеееее
  • 14 Баварец

    1 6 Отговор

    До коментар #6 от "Некой си":

    И екологични, сектанте и екологични фактори!?! Защото утре, вероятно не ти (за съжаление) , но децата и внуците ти, ще се молят за глътка въздух и капка вода, като вероятно “нЕкой си” ще им обяснява, че е станало така, защото дядо им, са го клатели икономически и финансови бръмбари и е обяснявал, че преходът от коне на автомобили е станал от само себе си и той, клатеният, просто така е унищожил въздуха и водата им.
    Осъзнайте се бе хора, каква икономика, какви финанси, къде отивате?

    Коментиран от #24

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Просветен еколог

    5 19 Отговор

    До коментар #11 от "Просветен илюминат":

    Само пътят ти до морето изгаря горивото, нужно за да се изкопаят материалите за 5–6 батерии 🚗💨… ама иначе много си загрижен за екологията 🌱. Разликата е, че това за батериите е еднократен разход, а след 20 години същите метали отиват в нова батерия ♻️. Твоят резервоар обаче не подлежи на рециклиране — само на пълнене.

    Коментиран от #18

  • 17 Вие сега

    7 1 Отговор
    Сте в колапс,та камо ли ако забраните ДВГ.ПОРЕДНАТА ИДЙОТЩИНА НА ЕВРОИЗВРАТЕНЯЦИТЕ С ТЕЗИ ЕКОТОАЛЕТНИ!ЕЛЕКТРИЧКАТА НЕ ЦАПА ПО-МАЛКО ДОРИ ПОВЕЧЕ ПРОИЗВОДСТВОТО НА ТОК И РЕЦИКЛИРАНЕТО НА ЛИТИЙЕВИТЕ ИМ БАТЕРИИ ЦАПАТ СТО ПЪТИ ПОВЕЧЕ,ОТ БЕНЗИН,ДИЗЕЛ И ГАЗ,ТОВА Е НАУЧНО ДОКАЗАНО,САМО ЕВРЕИТЕ С РОГАТА НАПРЕД ПРЕД УЧЕНИТЕ ДА ВА И В БО...ЛУКА БРЮКСЕЛСКИ!
  • 18 Просветен илюминат

    5 2 Отговор

    До коментар #16 от "Просветен еколог":

    А тока от екологични източници ли идва?
    Ако говорим за екология какво правят горе в небето толкова много самолети от години и пръскат?
    От къде и кой ги финансира при положение,че разхода на час на един самолет е над 3000 евро?
    Екологични ли са тези панели,които скоро може да заемат половината от територията на България?
    И ако спре тока какво правим с електричките,биткойна и плащанията с карти?
  • 19 Просветен еколог

    4 7 Отговор
    Аха, значи когато стане неудобно, сменяме темата 🤷‍♂️. Аз говоря за колко гориво се гори за батерия, а ти ми разказваш за самолети, конспирации и ‘ако спре тока’.
    Енергията и сега не идва само от ВЕИ, но делът им расте всяка година 📈.
    Панелите — да, имат отпечатък, но работят 25+ години и се рециклират ♻️, а не горят по 5–10 литра на 100 км цял живот.

    Багерът харчи 10 литра за да ти изкопае 250 тона веднъж на 20 години


    И най-важното — ако спре токът, и твоята бензиностанция няма да работи ⛽❌

    А при производство на ток от слънцето, токът ще спре ако някоя зла сила вземе, че го угаси и спре да изгрява всяка сутрин. Каква е вероятността това да се случи, за разлика от вероятността да ти спрат газа и нефта на държавата, че не слушка който трябва?

    Коментиран от #20, #25

  • 20 Просветен еколог

    1 5 Отговор

    До коментар #19 от "Просветен еколог":

    Годишното потребление на България е около 33 тераватчаса ⚡️.
    За да покрием това само със слънчева енергия 🌞, ще са нужни около 25 гигавата фотоволтаици, които заемат приблизително 126 км² — това е едва 0.11% от територията на страната 🗺️.

    При това положение, АЕЦ „Козлодуй“ осигурява около 50% от тока 🔋, така че реално площта за панели ще е поне два пъти по-малка.

    Все пак, някои твърдят, че били нужни панели на половината България — това е сериозно преувеличение 🙄.

    За сравнение, за да произведем електричеството на цяла Европа само със слънце, ще са необходими панели на около 10% от територията на България 🌍.

    Коментиран от #21

  • 21 НВа

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Просветен еколог":

    Ми не баш, новите електрически коли се зареждат с мощност 200-300 кВт, за да става по-бързо.
    Т.е. 5 коли включени едновременно са 1 МВт, АЕЦ е 2000 МВт, покрива 10 000 коли.
    Защото зареждаш колата и нощем, и през деня зимата когато няма слънце.
    Има си и минуси да направим още АЕЦ-и - нямаме индустрия да го натоварим, когато не зареждаме коли:).
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 джо

    3 0 Отговор
    Нали целта на Англосаксонците да унищожат Европейската автомобилна индустрия назначените лицемерни корумпирани предатели в Брюксел за това назначени . И за сега много успешно извършват де индустриализацията на Европа особено на Германия и всичко върви както са планирани но като същото време продажната медия промива мозъка на милиони -- Как са се отървали от евтините Руски енергийни ресурси извоювали независимостта и свободата си . Да ти промият мозъка се лъжи и пропаганда да и да те убеждават ,че ако стоиш на студено и тъмно и ходиш полугладен ще бъдеш много по добре от колко да стоиш на топло и да си нахранен .
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Просветен илюминат

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "Просветен еколог":

    Някой да прави опити да произвежда самолети на ток?
    Пишеш се еколог,а всъщност като света се върти и движи около парите,а парите унищожават средата в която живеем,един ден когато и последното дърво бъде отсечено и последната риба бъде уловена човек ще разбере,че парите не стават за ядене, какво правим?
    Защо до сега друг интелект не е осъществил контакт с нас хората?
    Дали някоя по-развита цивилизация ще иска да осъществи връзка с такива като нас,които се самоунищожават?
    Вие ще искате ли да се свържете с някой,който виждате,че искате да се самоунищожава?
    Можеш ли да дадеш пример освен човека, а се водим за разумни същества да се водят войни и да се самоунищожава?
    Какви пари се наливат в производството на оръжие с което се убиват хора и защо тези пари не се инвестират в нещо от което да се гради?
    От много години откриватели на свободната енергия не получават патент за своите изобретения, а това защо се случва на всеки такъв човек?
    Както и на Тесла не са приели открието му за безжична връзка поради липсата на контрол над стадото.
    И конопа не случайно е забранен,защото е продукт от природата и само чрез забрана се застрахова елита да има контрол над стадото.
  • 26 Коментиращ

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Аааах":

    Тя Урсула точно това цели!
    Тя ще изпълни заръките на господарите си, да съсипе ЕС, а после ще бяга по островите (кат тукашните ппдб), а за обикновените хора ще остане:
    - ЕС - електрички на ток от въглища, които са супер ненадеждни, скъпи и без втора употреба!
    - Фащ - от 3л нагоре V6-8-10 карбураторни хемита, дето харчат кат претоварена стара уазка по нагорнище!
    - И най-важното, за ЕС ще остане плащането на сметката на фащ, която към момента е към 40 трилиона долара!
    Т.е. трилионите харчове на фащ, ще отидат като дълг върху европейските граждани, чрез купени енергийни ресурси пак от Русия, НО чрез фащисани посредници и солидна надценка!

    Нямам представа кога маси от хора в ЕС станаха толкова слепи, че дори когато фащ им взривиха северния поток, те (масите от забрудени васали) пак бяха против Путин, а не против диктатора фащ?!
  • 27 Коментиращ

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Просветен илюминат":

    Проблемът с щурците е, че и за тях трябва да се изразходва същото количество енергия, както при кравите. Щото количеството храна (респективно енергия) необходима за изхранване на хората ще да е същото.

    Иначе за другото съм съгласен.

    Ако трябва да назовем проблемите с истинските им имена, трябва да кажем следното:

    - Урсула и нейната клика са спуснати от дълбоката държава у фащ, за да съсипят икономиката на ЕС, стартирайки чрез войната в Украйна през 2014 с помощта на режима на .бама! Именно затова тая зла женица постоянно разправя за нещо зелено, дето гонела и за некви емисии и за некви евро 7-8-9?!
    Не че и пука за екологията, важното е да зароби хората с още безсмислени кредити!
    Не случайно и България я натикаха насила в заробвозоната!

    - В България управляват мафиотите (бившите комунисти), дето изпълняват чинно диктатът на въпросната урсула!

    Само обединен народ може ефективно да им се противопостави! Ако всеки се спасява поединично, то държавата ни е обречена!
  • 28 Баба Гошка

    1 0 Отговор
    Пазара няма нужда от електрички. Административно ни го налагат разните урсулфюрерки.
  • 29 Урсул

    0 0 Отговор
    Ще ви върнем в каменната ера .
    Новият ЕССР ще ви вземем всичко , даже и душите .
  • 30 Бъдещето е ясно

    0 1 Отговор
    Едно време така ДВГ е сменил парния двигател..... разликата в полза на новата тогава технология е била каквато е в момента разликата между двг и електро двигателя. Проблемите с батериите вече се решават и до 20 години само някакви ретроградни ще карат автомобили с двг.