Германските автопроизводители ще продават значително по-малко автомобили през следващите дванадесет месеца. Това става ясно от настоящия индекс на остъпките, който бива публикуван всеки месец от водения от автоексперта Фердинанд Дуденхьофер Car-Center към Университета в Дуисбург-Есен. От 2006 г. до 2017 г. в Германия се продават средно по 1,62 милиона коли на половин година. През 2017-та има ръст в стойността до 1,72 милиона. През първата половина на 2018-та пък продажбите възлизат на 1,84 милиона. За последните 6 месеца на тази година обаче изчисленията на Car-Center предвиждат броят на новопродадените автомобили да падне до 1,56 милиона. Този спад ще продължи и през първата половина на 2019-та. Според прогнозите за този период ще бъдат закупени около 1,54 милиона нови коли.
Причината за спада в продажбите е значително по-малкият брой стимули за купуване. През август 2017 г. автомобилните производители наводниха пазара с премии при закупуване на нови по-екологични автомобили. Те предлагаха дори изкупуване на стари автомобили. Главната причина за това, разбира се, бе разразилият се миналото лято дизелов скандал. Броят на тези премии, различни отстъпки и други промоции възлизаше на 561 до юни 2018-та включително. През юли обаче 90 от тях отпаднаха, което съответства на спад от 16%. През идните месеци се очаква още намаляване на допълнителните стимули за закупуване на нов автомобил.
"Бумът през последната година бе осигурен чрез високи отстъпки", се казва в анализа на Car-Center. Поради високите стойности на продажбите пазарът на автомобили е до голяма степен "наситен". Именно заради това очакваният спад е абсолютно логичен.