Вчера ви показахме най-продаваните марки на немския пазар за юли и за първата половин година на 2018-та. Еднолично челната позиция заема Volkswagen с 20,9 процента пазарен дял, следван от Audi, Mercedes, Ford и BMW. След като Seat и Skoda също фигурират в първите десет места, не можем да не отбележим доминацията на Volkswagen Group на немския пазар. Въпреки разразилия се миналото дизелов скандал, който разтресе автоконцерна от Волфсбург и дъщерните му марки, VAG не е изгубил доверието на автопазара в Германия. Това говори само едно – независимо от външните фактори и сътресенията „народната кола“ остава в сърцето на немеца.
Това може да установим още по-ясно и от класацията на най-продаваните модели автомобили в Германия за юли и за първата половин година на 2018-та. Очаквано на първо място е емблематичният VW Golf с 19 076 нови регистрации за миналия месец и 138 299 за първите 6 месеца на годината. Следващите позиции също се заемат от автомобили на Volkswagen, а именно Passat, Tiguan и Polo. Най-голям ръст от колите на челни места отчита Tiguan със 73,5 % спрямо юли 2017-та. Този резултат демонстрира нарастващия интерес към компактните SUV-та. На следващите позиции се класират Audi A4, Audi A3, Seat Leon, Audi A6 и Skoda Octavia. Фактът, че в топ 10 присъстват 9 автомобила на VAG, категорично потвърждава доминацията групата на немския пазар. Изненадващо е, че на десетото място за месец юли, заедно с Mercedes C-Klasse, е Ford Fiesta. И двата модела са отчели по 4643 нови регистрации за предходния месец. Автомобил на BMW може да се види чак на 28-мата позиция. Това е BMW 2er с 2809 нови регистрации за юли 2018-та, следван от BMW 5er с 2758.
Ето я и самата класация: