Отидете към основна версия

9 425 21

Малко грим и още мощност за Audi R8

  • audi-
  • r8

Три години след представянето на второто поколение от Audi решиха, че вече е време за модернизация. Купето и спайдърът с централно разположен двигател са подложени на козметична операция за опъване на "бръчките". Подобрения има и по техническата част.

Измененията по външността на R8 не са кой знае каква изненада. Какви промени предстоят подсказа състезателният прототип от клас GT3 Audi R8 LMS, показан от спортното поделение на марката в Париж. Серийният модел също получава по-агресивна предница с по-релефни фасети на уголемената радиаторна решетка, над която има три прореза в стила на Sport Quattro от 80-те години на миналия век. Друга форма има и вентилационната решетка в задната броня.

Техническите изменения също не са сензационни. Доработено е окачването, а кормилната уредба е пренастроена както в базовата версия с традиционна рейка, така и в опционалния механизъм с променливо предавателно число.

Системата за стабилизация е прекалибрирана, за да се подобри спирачната ефективност. Инженерите на Audi са успели да съкратят спирачния път от 100 км/ч с 1.5 метра, а от 200 - с цели пет метра.

Въпреки прогнозите, че R8 ще започне да се оборудва с 2.9-литров V6 от Porsche Panamera , единственият двигател в гамата на модела остава атмосферният V10 с обем 5.2 литра и сух картер. Той ще продължи да се предлага в два мощностни варианта, но вече с 570 и 620 к.с. - съответно с 30 и 10 коня повече, отколкото досега.

Мощността е увеличена чрез използване на по-леки титаниеви детайли на клапановата група. След модернизацията флагманската версия сменя името си и вместо plus получава обозначението performance. Същият мотор се монтира и на Lamborghini Huracan, но той ще продължи да превъзхожда немския си братовчед по мощност - 580, 610 или 640 к.с. в зависимост от модификацията.

Увеличението на мощността се е отразило на динамичните показатели на R8. И двете версии на суперколата ускоряват от 0 до 100 км/ч с 0.1 сек. по-бързо. Базовото купе с 570 к.с. изпълнява упражнението за 3.4 сек., а спайдърът - за 3.5. Максималната им скорост е съответно 324 и 322 км/ч.

Закритата и откритата версия на модификацията performance спринтират от място до 100 км/ч за 3.1 и 3.2 сек., а максималната им скорост е 331 и 329 км/ч.

Списъкът с екстрите включва 20-цолови колела (серийно - 19 цола), преден стабилизатор на напречната устойчивост от въглеродни влакна и алуминий и спирачни дискове от въглерод и керамика. Продажбите в Европа започват през първото тримесечие на 2019 г.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини