Какво не трябва да правим при привеждането в движение на двигателя с вътрешно горене през зимата е въпрос, който си задават много от нас и не всички знаят отговора. Сега ще ви разкажем за най-често допусканите грешки при паленето на колата през студените дни от годината.
Много от водачите на моторни превозни средства нямат навика да изчакват няколко секунди при включване на режим ON и направо преминават към втората фаза за задействане на стартера. А това трябва да се прави и то не само при дизеловите автомобили, при които през това време се подгряват свещите. След като завъртите ключа на първото положение (ако колата ви не е с бутон за палене), то изчакайте 2-3 секунди докато лампите на арматурното табло не изгаснат. Така ще дадете възможност на горивната помпа да подкачи гориво.
Друга често допускана грешка е свързана с водачите на автомобили с механична скоростна кутия. Много от шофьорите завъртат ключа, без да са натиснали съединителя. Натискането на левия педал е силно препоръчително, защото по този начин облекчавате двигателя отделяйки скоростната кутия от него. В противен случай натоварването на стартера е много по-голямо, защото му се налага да върти, освен коляновия вал и валовете и зъбните колела в трансмисията, а там маслото, особено през зимата е доста гъсто.
Не въртете стартера прекалено дълго. Ако колата не може да запали, потърсете причината. Стартерът не трябва да върти повече от десет секунди, като опитите трябва да се ограничат до 4-5 пъти. Иначе заливате излишно свещите с гориво и те могат да откажат да дават искра.
След като приведете двигателя в действие не е нужно колата да работи много време на едно място. Дори и при много студено време на мотора му трябват две минути да поработи на празен ход и след това можете спокойно да потегляте. Пожелаваме ви лек и безавариен път по време на новогодишните празници.