До такова заключение стигат специалисти от Калифорнийския съвет по въздушни ресурси (CARB), като това става по време на измерване на автономния пробег на новия Nissan Leaf E Plus. По време на теста се установява, че по-голям автономен пробег е постижим при електромобили с по-малко екстри на борда.
Колата с най-ниско ниво на оборудване изминава с 25 километра повече от по-наточената версия. Оказва се, че 363 километра може да измине само най-базовия Leaf E Plus. Това се отнася до всички електромобили, а причината, както се досещате, е банална.
Основно е свързана с теглото. Базов Leaf тежи 1 729 килограма, а по-скъпите версии SV и SL тежат съответно 1 748 и 1 750 кг. Последните две могат да преодолеят 346 километра с едно зареждане. Консумацията на ток на някои от въпросните екстри и опции също оказва влияние.