За проблема отдавна говорят собственици на електромобили, но сега той беше потвърден от експерти от Американската автомобилна асоциация (American Automobile Association AAA).
Става дума за това, че ниските температури съществено намаляват разстоянието, което може да измине един електромобил с един заряд на батериите. Проучването на ААА показва, че при минус 7 градуса по Целзий, автономният пробег на електромобилите намалява с 41%.
Още нещо любопитно е, че и прекалено високите температури влияят отрицателно на електромобилите. От изследването става ясно, че при +35°C например и при включен климатик, автономният пробег спада със 17%. Изследването е направено с BMW i3s, Chevrolet Bolt EV, Nissan Leaf, Tesla Model S и Volkswagen e-Golf, а изводите са, че явлението касае всички от тестваните електромобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 К. за БХК на евреина Сорос
Коментиран от #69
14:12 11.02.2019
2 Охо Бохо
Коментиран от #99
14:12 11.02.2019
3 САП
Коментиран от #6
14:13 11.02.2019
4 Зомби с квадратно чело
14:15 11.02.2019
5 куку руку ку
14:15 11.02.2019
6 Зомби с квадратно чело
До коментар #3 от "САП":
Само дето в случаят имат друго предвид!!!! Имат предвид че батерията работи не работи колата се отоплява/охлажда за да не се повреди. От там идва и тази загуба на енергия а не поради утечка или други проблеми свързани с химическа реакция!!!!Коментиран от #7
14:17 11.02.2019
7 Зомби с квадратно чело
До коментар #6 от "Зомби с квадратно чело":
Сори исках да напиша БАТЕРИЯТА се отоплява/охлажда дори и КОЛАТА работи/неработи от бързане сбърках :)))Коментиран от #9
14:19 11.02.2019
8 Swet
Коментиран от #21
14:37 11.02.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 уйович
Когато измислят друг вид батерии можем пак да си поговорим.
Коментиран от #27
14:38 11.02.2019
11 гост
Коментиран от #13, #23, #30
14:47 11.02.2019
12 Зомби с квадратно чело
До коментар #9 от "гост":
ХаХаХа това се казва истинско зомби аз само обяснявам нещо и веднага скачаш на абразурата :))) Е и??? нищо просто коментирам :))Разхода на ДВГ при студено време не се вдига заради климатика защото ДВГто има достатъчно топлина. И друг път съм казвал основният проблем не е пробегът, никой не иска да носи много енергия на гърба си, проблемът е в повечето държави мрежата на зарядни станции и също бързината на заряд. За градски автомобил са идеални но там проблемът е цената Еъп е 50 000 лева за втора кола е не мерси.
14:54 11.02.2019
13 Зомби с квадратно чело
До коментар #11 от "гост":
ХаХа добър ден :))) Чак сега схвана че Ли-Йон са на предела!!!! Знаеш ли как ги подобряват, като изтъняват изолационният слой за да има повече място. Е да ама така един по сериозен удар и край. Няма никаква нова химия измислена в Ли-Йон батерии никакви нови смеси все са същите от 20 години. С този тип до тук най-много 10% отгоре това е МАКСИМУМ!!!!14:58 11.02.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Антиелектрика
Коментиран от #38, #87
15:15 11.02.2019
16 агент08
15:23 11.02.2019
17 Именно
15:26 11.02.2019
18 стефчо
15:27 11.02.2019
19 Никата
До коментар #9 от "гост":
"Не се забелязва намаляването на пробега" - пропускаш факта, че за да заредиш още "пробег" на конвенционален автомобил, ти трябват няколко минути да се напълни резевоара, а за да заредиш "пробег" на електричката ти трябват бая часове, особено, ако няма бърза станция точно там, където си закъсал, другия минус на тези батерии, е че ползваш/неползваш 2 до 5г макс и са за в коша (щото са малко местата на които се рециклират безотпадъчно), което не е много хава, защото напрактика елиминираш на 300% вторичния пазар, което е хубаво, само, че във световен мащаб една електричка е малко над една средна годишна работна заплата, коет' ней поста... и в общи линии следващите 50ина години ще си останат деликатес, а не основно, докато не се пусне нова технология за захранване...15:32 11.02.2019
20 trol
16:11 11.02.2019
21 бай хой
До коментар #8 от "Swet":
теб ща сложим под кюнеца на издухан дизел да видим колко ще оживееш16:13 11.02.2019
22 vasik atanasova
16:15 11.02.2019
23 Селянин
До коментар #11 от "гост":
Разботват се нали? В задния ти двор най-вероятно, че знаеш че най-много до 10 години няма начин да няма батерии дето да изместят ДВГ нали? Ами ако е след 100 години? Ами ако след 5 години има война и се занулим? Ами ако ни перне астероид? Факт е, че колите на ток освен за голф, вътрешнофирмен транспорт по заводите и малки градски колички за друго не стават! Разбира се за оная с опашките дето спря Тесла на бензиностанция и търсеше капачката за резервоара това няма никакво значение, важното е тъпкача ѝ да даде пари за една къща за да може тя да се суети около капачката за бензина на Теслата. Само, че забравяш, че такива кифли не ги интересува какво карат и дали ще ѝ свърши батерията след 50 или 500 км защото ще викне такси или пътна помощ и няма да ѝ дреме от цената, докато на работещия човек дето оцелява ежедневно и се сътои от около 70 ПРОЦЕНТА!!! от населението на Земята ще мине бая време докато предпочете електрическа кола за ежедневна употреба и то ще е най-вероятно такава струваща до 5000 евро- китайска и то ако стане изобщо!Коментиран от #39
16:23 11.02.2019
24 Верно бе
16:25 11.02.2019
25 Другаря Петров
Ненормална политика спрямо консуматора.
16:46 11.02.2019
26 Тодик
.
16:57 11.02.2019
27 тони
До коментар #10 от "уйович":
Не знам защо мислиш, че електричките губят от ДВГ. Само в САЩ статистиката за продадени електрички е следната:2016 - 158000
2017 - 199000
2018 - 361000
Забележи с какви темпове расте и си направи изводи какво ще е след 5 години.
Коментиран от #29, #31, #43
17:03 11.02.2019
28 Язе
До коментар #9 от "гост":
Ухаааа,пак да избухна и на бялото казваш черно.Нали преди ми обясняваше как зимата се вдигал пробега с до 25%!!!!!!!!Викаш и на нормалните коли зимата разхода скачал с 40%?Да ама не.Ще ти се.Юнпго неща ти се искат но няма как да станат.хахахаха17:13 11.02.2019
29 Екстраполация
До коментар #27 от "тони":
Отново същата грешка отново и отново и отново и тя е ЕКСТРАПОЛАЦИЯ!!!!!! Това са цифри със субсидия и всякакви предимства с които се зарибяват хората плюс мода че уж мислиш за природата или си хай тех като караш такава кола. Не се знае нищо какво ще стане след 5 години и накъде ще задуха вятърът. Само виж с дизелът какво стана само за една година потъна.17:15 11.02.2019
30 Язе
До коментар #11 от "гост":
Кое е същото с новите дизели?На шефа Аудито е вече на 150К км и не можеш да се изцапаш от ауспуха.17:25 11.02.2019
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Електриков
17:45 11.02.2019
33 Driving pleasure
17:52 11.02.2019
34 Пак фалшиви новини
Коментиран от #42
17:57 11.02.2019
35 Чукча
18:04 11.02.2019
36 СЕВЕРНА ЯКУТИЯ
18:04 11.02.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Антиелектрика
До коментар #15 от "Антиелектрика":
То хубаво, но защо трябва да ползваш моя ник? Старата песен на нов глас, а?18:16 11.02.2019
39 Антиелектрика
До коментар #23 от "Селянин":
На него цялата защита на миксерите се базира на бъдеще време и кристална топка. То ако ставаше само с пожелания, досега алхимиците щяха да правят злато от камъни, щяхме да се телепортираме и пътуваме във времето. Ама не става да заповядаш на учените да измислят това, което на теб ти харесва - то или се открива или не, но трола си е трол. Вече ми писна да давам данни, че при -10 градуса, пробегът пада драстично по магистрала, но просто няма смисъл вече.18:33 11.02.2019
40 333
До коментар #9 от "гост":
Да бе! С 1000% се качва разхода! Качва се, защото въздуха става по-плътен, ама е много далеч от 40+%. Разхода е разход, времето за зареждане е проблем. В единия случай е 5 минути, в другия 50. Аз примерно мога да направя София-Пловдив-София без да презареждам с бензинова кола със 140км/ч, с Тесла не става. Трябва да карам доста по-бавно.18:58 11.02.2019
41 Гост
До коментар #9 от "гост":
Преди време един от твоите тука викаше че електромобилите щели да се зареждат главно през деня.19:04 11.02.2019
42 Смешник си
До коментар #34 от "Пак фалшиви новини":
Освен купето, Тесла подгрява или охлажда батериите си в зависимост от няколко фактора. Може би се досещаш че колкото са повече батериите толкова повече енергия отива за подгряване и охлаждане, или тази концепция е прекалено сложна?Коментиран от #46
19:08 11.02.2019
43 Гост
До коментар #27 от "тони":
Само в САЩ - Ключовата дума е САМО!Коментиран от #47
19:10 11.02.2019
44 гост
19:24 11.02.2019
45 селяндура
19:30 11.02.2019
46 Пак фалшиви новини
До коментар #42 от "Смешник си":
Тесла си подгрява купето от охлаждането на трансмисията, батерията и инвертора по време на движение. Заради по-високото тегло, при ускорение трябва повече мощност, а регенеративните спирачки отделят доста повече топлина при спиране. Не гледай едностранчиво на нещата. При паркиране подгряването на батерията по подразбиране е спряно и може да си настроиш кога да се включи, за да ти работи регенерацията и да ползваш цялата мощност още с потеглянето. При изключено подгряване, се губи по процент на ден от пробегът.Коментиран от #48, #50
19:30 11.02.2019
47 Не дърпай дявола за опашката!
До коментар #43 от "Гост":
Тесла започна да продава и на европейските пазари Модел 3 от няколко дни. Скоро ще наводни и Европа. Европейските производители ще има да завиждат на продажбите, а тукашните Тролове вече мислят оправдания, защото и те са сигурни, че Тесла ще се продава повече от всички останали, въпреки по-високите цени и по-ниското качество. Ааа ... и въпреки грозният интериор.Коментиран от #90
19:36 11.02.2019
48 Смешниците
До коментар #46 от "Пак фалшиви новини":
Има един пич с Тесла в Норвегия, качил е доста клипчета на Тубата, в едно от тях през зимата закара Теслата още на север и беше -36 градуса, гледай го и после пробвай пак с ника "фалшиви новини"19:52 11.02.2019
49 Само за Българския климат са електричкит
Коментиран от #73
19:54 11.02.2019
50 Язе
До коментар #46 от "Пак фалшиви новини":
Че тия нали нямали трансмисия?Ако е така то си е половин кола с ДВГ но с повече минуси.Коментиран от #54
19:56 11.02.2019
51 xxx
20:30 11.02.2019
52 Танко
20:39 11.02.2019
53 Григор Колев
То не е нужно да си с 15 дипломи за доктор
Всички знаем, че като си сложим телефона на рафта в колата (нонзи до парното) и прегрява, и всички знаем как на -15 в снегът батерията държи само 4 часа, а не 12
20:45 11.02.2019
54 Антиелектрика
До коментар #50 от "Язе":
То много бързо забравя какви лъжи е писал и с кой ник. Сега пак се опитва да лъже и маже, но хората са дали цифри: http://teslamotors.free.fr/#!/ Та най-мощната Тесла при скорост 140 км/ч и -10 градуса, с включени фарове и климатик, може да мине максимум 309 км, а при същата скорост, но +30 градуса, пробегът може да е максимум 368 км. та толкова с глупостите за хубавите батерии, охлаждания, рекуперации и т.н.Коментиран от #58
21:06 11.02.2019
55 Електриков
21:06 11.02.2019
56 гошо
Коментиран от #74
21:17 11.02.2019
57 iiii
21:20 11.02.2019
58 Функционално неграмотен си. Доказано!
До коментар #54 от "Антиелектрика":
Да съм твърдял, че пробегът не пада при ниски температури? Да съм твърдял че не пада когато си включиш климатика или отоплението?Хайде сега прочети отново и дай коректните данни. С колко ПРОЦЕНТА ПАДА пробегът при включване на климатик или отопление? Ако не можеш да ги сметнеш просто дай колко километра изминава с и без отопление или климатик. После дай същите данни за Nissan Leaf, въпреки че се отоплява с термопомпа, а не с обикновен реотан и не губи енергия да си отоплява батерията.
Коментиран от #62
21:21 11.02.2019
59 гошо
Коментиран от #70
21:21 11.02.2019
60 Повръщащия
21:24 11.02.2019
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Антиелектрика
До коментар #58 от "Функционално неграмотен си. Доказано!":
Нали съм ти обяснил, че не искам да ме занимаваш? Дал съм ти линк с възможност за преизчисления при включен и изключен климатик, различни температури, скорости. И тази глупост: Публикувано във факти.бг: "Тесла си подгрява купето от охлаждането на трансмисията, батерията и инвертора по време на движение." може спокойно пак да влезе в златната книга на простотията ти. При -10 градуса и 140 км/ч, пробегът пада с 10% ако включиш климатика. Това да не ти да караш смешното ти Рено към НПО-то?Коментиран от #63
21:40 11.02.2019
63 Включваш на охлаждане при минус 10°С?
До коментар #62 от "Антиелектрика":
Ходи се прегледай! Ти си за златния фонд. Какво ще охлаждаш при минус 10? Нормалните хора включват отопление!Коментиран от #64
22:02 11.02.2019
64 Антиелектрика
До коментар #63 от "Включваш на охлаждане при минус 10°С?":
О, извинявай - забравих, че си бавноразвиващ и не знаеш, че климатроника зимата топли. Я вземи им напиши на Тесла, че тези техните данни не може да са верни. Ти наистина си психично болен и спирам да си губя времето.22:08 11.02.2019
65 Хохохо
22:14 11.02.2019
66 Ел Ваг
22:18 11.02.2019
67 Функционално неграмотен си. Доказано!
Коментиран от #76
22:29 11.02.2019
68 Алфа Ромео
23:21 11.02.2019
69 Крали Марко
До коментар #1 от "К. за БХК на евреина Сорос":
Шорош е унгарски циганин с юдейски юрган.23:29 11.02.2019
70 Крали Марко
До коментар #59 от "гошо":
Те не са хора. Те са умни,красиви зелени,модерни,вегани, евролиберасти, джендзъри, ментари,тинтири-минтири!!!23:55 11.02.2019
71 AC DC
00:06 12.02.2019
72 АС DC
00:09 12.02.2019
73 Гошо Тока
До коментар #49 от "Само за Българския климат са електричкит":
Калифорния е най големият пазар на Тесла поради високата концентрация на джендъри, гейове и всякакви други “...расти”06:50 12.02.2019
74 Прост
До коментар #56 от "гошо":
Трябва да си изключително прост за да напишеш такава простотия:"Трябва да си много прост за да си купиш електромобил"
Между другото електромобилите са доста скъпи, та по твоята логика че трябва да си много прост за да имаш финансовата възможност да си купиш електромобил излиза че простите хора в западните държави изкарват доста добри пари .
Може би ти и половината коментиращи статията са много умни и това ги предпазва от спестяването на солидна сума пари за електромобил.
Коментиран от #84
08:56 12.02.2019
75 Па4о70
09:07 12.02.2019
76 Антиелектрика
До коментар #67 от "Функционално неграмотен си. Доказано!":
Верно си страшно нагъл. Хващаш се като удавник за сламка дали са 8% или 10%, но при включен HVAC на Тесла пробегът пада. Въпросът беше, че Тесла уж се топлела от трансмисията, батерията и инвертора, които загрявали. После пък имало реотан. Абе и ти не си наясно със себе си какво искаш да кажеш, освен че по цял ден искаш да спориш с някой. Изчезни!Коментиран от #81, #91
09:31 12.02.2019
77 Ташунко Сапа
09:34 12.02.2019
78 Па4о70
09:55 12.02.2019
79 Аоо
09:56 12.02.2019
80 bai ui
Коментиран от #92
11:25 12.02.2019
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Функционално неграмотен си. Доказано!
От изследването става ясно, че при +35°C например и при включен климатик, автономният пробег спада със 17%. " А ти ми противоречиш, като даваш доказателства, че пробегът дори при още по-ниски температури пада само с 8%. ФАЛШИВА ЛИ Е СТАТИЯТА ИЛИ ДА. Умните ще разберат, за тебе не е много сигурно! Ти поне разбра ли какво искаше да докажеш? Защото очевидно доказа обратното.
Кое точно е обидното, за да ми изтриете коментара? Или не ви устройва истината за фалшивата статия?
11:36 12.02.2019
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 гошо
До коментар #74 от "Прост":
Здравейте ,господин Прос самолетите също са скъпи ,но аз не мога да си купя,но и не искам.Не знам на запад ,кой какво си купува,но не ме инересува.Карам Мерцедес 500 S бензин дълга база 2010 година и единственият недостатък е ,че харчи много малко около 16 градско.Преди карах Мерцедес Пура 500 S и тя си харчише как си трябва 25 градско.И двете ги карам на бензин.Наш кога ще си купя електромобил, може би след 20 години когато ги направят както трябва и отстранят всичките проблеми по тях, и пак ще се замисля ,не ми ли замирише на бензинннн...Намерил съм си идеалната кола дига 280 ,от О до 100 за няколко секунди, ускорява бързо,което е важно за сигорноста и така на татък...12:20 12.02.2019
85 ТОЧКАТА
14:38 12.02.2019
86 Ю Кортес
14:42 12.02.2019
87 Иво
До коментар #15 от "Антиелектрика":
Да бе ама и ще струват колкото Вояджър. No mercy!16:21 12.02.2019
88 уеуе
Коментиран от #89
17:13 12.02.2019
89 Афродизелиак
До коментар #88 от "уеуе":
Ще си ги разклатя да знаеш. ☑19:09 12.02.2019
90 Гост
До коментар #47 от "Не дърпай дявола за опашката!":
Ще наводни ли?Както наводни останалият свят с почти 1% продажби ли?Тичам да си продам акциите от ГМ.13:21 13.02.2019
91 Гост
До коментар #76 от "Антиелектрика":
Публикувано във факти.бг: Тесла уж се топлела от трансмисията, батерията и инвертора, които загрявали.////// О да да и от пръдните дето Илон ги пуска по терлици вътре.13:24 13.02.2019
92 Гост
До коментар #80 от "bai ui":
Щото бензина и дизела имат пробег по 1000 километра, и ако АС го смъква на 900 ми дреме на оная ////// А при миксерите с пробег 350 километра да ти падне на 250 заради АС е много голяма загуба.За товаКоментиран от #93
13:27 13.02.2019
93 Капацитет
До коментар #92 от "Гост":
Ами точно затова, умните производители произвеждат автомобили с голям капацитет на батериите, за да изминават 500 км, а пробегът им да пада по-малко заради включване на климатик. Едно е да ти падне пробегът от 500 На 450 километра, друго е на голфа да ти падне от 120 на 70 километра.Коментиран от #94
13:44 13.02.2019
94 Антиелектрика
До коментар #93 от "Капацитет":
Многоникчо, 500 км на магистрала с 140 км/ч при -10 градуса само в болното ти съзнание може да мине най-мощната Тесла. Макс 300 км, но никой не чака да падне на 0% и за това повече от 250 км/ч ще минеш на кукуво лято, тролчо!Коментиран от #95
19:02 13.02.2019
95 Пак ли бе неграмотник?
До коментар #94 от "Антиелектрика":
И 24 часа ли не можеш да запомниш, че Тесла не ползва климатика при студено време не ползва климатик? И кой говори за определена скорост или определен капацитет? И откога разстоянието се измерва с км/ч? Не знам къде си учил, но не пращай там децата си!Коментиран от #96
20:22 13.02.2019
96 Антиелектрика
До коментар #95 от "Пак ли бе неграмотник?":
Какъв климатик, БЕЕЕЕЕЕЕ? Да, допуснал съм правописна грешка, но много ясно преди това съм написал, че пробегът е максимум 300 км, не 500 каквито сънуваш ти. Неграмотника си личи кой е и това си ти, но как ли да го осъзнаеш като постоянно изместваш темата. Та - 250 км пробег зимата по магистралата с НАЙ-МОЩНАТА ТЕСЛА. ТОЧКА, ЛЪЖЕЦ БЕЗПОДОБЕН!Коментиран от #97
20:45 13.02.2019
97 Функционално неграмотен си. Доказано!
До коментар #96 от "Антиелектрика":
Не е нужно да доказваш функционалната си неграмотност отново и отново и отново и отново. Схващаме от първия път, за разлика от теб. Я покажи кой говори за магистрала и за студ? "Щото бензина и дизела имат пробег по 1000 километра, и ако АС го смъква на 900 ми дреме на оная ////// А при миксерите с пробег 350 километра да ти падне на 250 заради АС е много голяма загуба.За това". Знаеш ли какво е АС? КЪДЕ СТАВА ВЪПРОС ЗА ТЕСЛА? Хайде спри да се месиш в теми, по които освен, че си некомпетентен, дори не можеш да схванеш за какво точно се говори. Спри се вече. Дори шута понякога досажда.Коментиран от #98
21:23 13.02.2019
98 Антиелектрика
До коментар #97 от "Функционално неграмотен си. Доказано!":
Давай, троли на воля. Спорозависимостта ти и патологичното ти желание да пишеш винаги последен те прави супер гнусен и отблъскващ човечец.Коментиран от #100
21:29 13.02.2019
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Свършиха аргументите ли?
До коментар #98 от "Антиелектрика":
Май схвана накрая, че никой не говори за това, което ти си мислиш!23:20 13.02.2019
101 Няма ток
20:29 02.06.2019