13 Март, 2019 10:19 12 645 48

Пълна промяна за VW - за 10 г. 70 ел. модела

  • електромобили-
  • volkswagen
Пълна промяна за VW - за 10 г. 70 ел. модела - 1

Концернът Volkswagen и влизащите му в състава марки са с намерение да пуснат 70 нови електрифицирани модела през следващите 10 години. Според предварителният план, за следващото десетилетие VW трябва да продаде 22 милиона електромобила.

От ръководството на концерна са убедени, че по този начин ще успеят да съкратят средните нива на отработени CO₂ газове с 30% през 2025 година и с 40% през 2030 година (сравнено с показателите от 2015-а).

Първи от "зелената" моделна гама ще са автомобилите Audi e-tron, като веднага след него на пазарите ще се появи и Porsche Taycan. След тях на бял свят ще излязат хечбекът I.D. и електрическият кросоувър I.D. Crozz, а така също и родствениците им от Skoda и Seat.

През 2018-а световните продажби на зареждаеми от ел. мрежата автомобили - електромобили (BEV), и хибриди (PHEV), е 2.1 млн екземпляра. От тях 69% се падат на изцяло електрическите коли BEV. Най-много електромобили са продадени в Китай (1.182 млн.), а след това в Европа (409 000) и САЩ (308 000).


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 772

    27 32 Отговор
    и за 10 г няма да стигнат тесла. Добре, че бяха американците да променят индустрията. Иначе щяха да ни пробутват 2 литрови дизели с дюзи, турбо, катализатори и дпф сигурно още поне 20 години. А сега като навлязат ел мобилите и паднат цените ще е супер. Как ви звучи 3 лв за 100км? Възможно е.

    Коментиран от #11, #12

  • 2 бай Кольо

    28 9 Отговор
    Променили са дръжки .... батерията в сегашният и вид няма бъдеще !!! А производоството и замърсява природата повече и с по-опасни химикали от дизела !!! Просто сега е такава далаверата ... нататък ще е друго .На тия филми вече им гледаме не знам коя си серия ....

    Коментиран от #3

  • 3 Антиелектрика

    22 8 Отговор

    До коментар #2 от "бай Кольо":

    От петролна към батерийна и ЧЕЗ зависимост. На VW хич не им пука за околната среда, а единствено за печалбата. Не съм чул да отделят пари за залесяване след Дизелгейт.

    Коментиран от #13

  • 4 Сатаната

    8 4 Отговор
    Това с въглеродните емисии, добре. Нещо обаче ме гложди отвътре, дали не изпуснаха последния влак, и няма връщане назад. Дали на чичо Тръмп му го обясниха и дали затова няма смисъл да спазва споразумението от Париж. И колко въпроси следват?
  • 5 AUDI

    12 2 Отговор
    Все едно само VW мислят само и единствено за печалба. Никой не еня за природата и околната среда , хората и тн. всеки гледа да си наплъни джоба
  • 6 Антон

    27 6 Отговор
    Много сте ми интересни. Как точно си представяте масовата електрификация на колите. Само в София сигурно са милион такива, а в европа, а в световен план. Как мислите ще издържи ел.мрежа на подобен товар, когато милиони коли започнат да се закачат в мрежата и дърпат киловати. Мислите ли че предпазителите във входа ще издържат, а кварталния трафопсот, а районната станция. Всички знаете какво се случва ако закачите як консуматор в контакт който не е предвиден за такъв товар. В кооперацията където живея закачането на бвм i3 води до изключваме на предпазителя. Лично тествано, мой съсед си усилва инсталацията за да зарежда елетрическа кола, друг се отказа от покупката защото не му се занимаваше. Проект, съгласие на етажната собственост, къртене и прокарване на нова инсталация бумащина и спънки в местното електро, може да се окаже че нямат и мощност.Категорично инфраструктурата в цялостен план не е пригодена за такива неща. За мен ел. колите в този си вид нямат бъдеще, когато дойде момента двг-та да излезат от употреба, ще е след много много години, и най-вероятно ще се ползва друга форма на енергия. Производителите пускат по някоя елетричка за да не ги набедят за изостанали. Там работят все умни хора и ако са преценели че е дошъл момнета щяха да бълват такива коли, а не да чакат мъск да им покаже. За момента ел.колите си остават превозни средства за хора, които са си надвили над масрафа, имат поне още една кола в гаража а електричката е купена ей така защото е н

    Коментиран от #16, #17

  • 7 Антон

    13 5 Отговор
    За момента ел.колите си остават превозни средства за хора, които са си надвили над масрафа, имат поне още една кола в гаража а електричката е купена ей така защото е нещо по-различно. Що за коли са това, които е съмнително дало могат да минат и 300 км пробег с едно зареждане и трябва да чакаш време за зареждането й. Тука никой не си дава зор, ама в рвзвитите държави за хората времето е пари и никок няма да си го хаби за да пие кафе и пуши цигари някъде на магитралата, докато му се зарежда колата.
  • 8 123

    14 4 Отговор
    Няма как да стигнеш някой който е зад теб. За Волксваген с 12 млн. продажби, Тесла със своите 300 хил. е екзотичен малък автопроизводител от ранга на Бугати, Мазерати и други - собственост на групата. Причината Тесла да продава толкова е, че до сега големите не се занимаваха с електрички, което рязко ще се промени през 2020 г. Също не искам да те разочаровам, ама теслата прави разход по магистрала около 25 киловата, което по нашенските цени е минимум 5 лева на 100 км. Но, в чужбината цената е доста по-висока, второ този който е платил няколко хил. евро за чарджър също иска да избие, тоест дори в нашата евтиния вероятно 100 км ток ще е към 7 лева. А като навлязат ел. автомобилите и търсенето се повиши цената по стар търговски обичай ще стане двойна. За по-заблудените фанатици - почетете отзивите по разни ел.форуми и ще видите за какъв ръб става въпрос. Планиране на 1-2 часа зареждане на всеки 200-300 км., опашки на фастчарджърите. На обикновено зарядно - зарежда за 1 час - ток за 100 км. Не ми се мисли ако свърши тока някъде по път или се наложи да се търси зарядно в извънработно време. Та цялата тази истерия ми изглежда като да се лети с балон, защото било по-екологично и евтино вместо със самолет.

    Коментиран от #14, #15

  • 9 Вагаджия

    13 8 Отговор
    До всички еко глупаци Абе тапънари тоз ток дето го използват Ел колите от де го черпят а!? Да не идва от нищото ?! Ще видите как АЕЦ и такива с твърдо гориво как ще бълват за да смогват да зареждат Ел количките
  • 10 anti vag

    10 5 Отговор
    Ще има много изгоряли VAG от къси съединения и други дефекти.Скоро едва ли ще достигнат Японските стандарти.
  • 11 773

    3 8 Отговор

    До коментар #1 от "772":

    Ти нормален ли си ? Нямали да стигнат тесла.... Те сега се продават повече евтини електромобили от 3 марки от тесла, гледай какво става като премиум марките пуснат техните инстински електромобили.
    Теслата отива в гроба.
  • 12 К.К.

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "772":

    Преди 15г. и на метан беше 3лв на 100км ама сега не е!
  • 13 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #3 от "Антиелектрика":

    Естествено , че на ВАГ не им пука за нищо , освен за бонусите на шефчетата !!! И затова трябваше дизелгейт , да осъзнаят , че това не им е Германия да правят каквото си искат !!! Както и на всички други "стогодишни" !!! Затова има правителства и международни стандарти и изисквания !! И това което правят сега не е за нищо друго , освен да изпълнят това което е написано в законите на ЕС , САЩ и Китай !!! Иначе просто са аут !!!! А доколко ще успеят си е отделен въпрос и засега отговора е с по-голяма вероятност , не , хаха !!
  • 14 гост

    10 4 Отговор

    До коментар #8 от "123":

    "Екзотичната" Тесла за 7 години надмина по ОБЩИ продажби не само Мазерати , Ферари и Астон Мартин , а такива като Порше , Ягуар , Крайслер , Инфинити , Акура , Лексус и още един куп други !!!! А 10 милиона продажби на ВАГ (не се изхвърляй толкова ) не значат НИЩО , в момента когато в цял свят се въвеждат квоти за електромобили !!! В следващите 2-3 години не могат да си изпълнят само квотата за Китай и ще плащат на китайски компании да ги произвеждат вместо тях !!! За Европа посмъртно в следващите 5-6 години не могат да осигурят повече от 30-40 000 броя батерии за ВСИЧКИ марки от групата , което значи , че ще стигнат само за Ауди и Порше !!!! Та спри да ми пробутваш двг-та , колко са произвели вчера няма НИКАКВО значение , защото тези продажби ще НАМАЛЯВАТ и то с милиони годишно , а важното е колко електромобила могат да произведат !!!! Засега отговора е десет ПЪТИ по-малко от Тесла !!!!!!
  • 15 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #8 от "123":

    И само за твое сведение ПОД 300 000 е ОБЩАТА бройка на продажбите на "собствените на групата" Бугати , Ламборджини и Порше !!!! Мазерати е собственост на Фиат !!! А Тесла тази година отива към 500 000 броя !!!!
  • 16 Никой

    7 0 Отговор

    До коментар #6 от "Антон":

    Нали разбираш, че каквато и да е тази мистична бъдеща технология, тя ще изисква сериозна промяна на инфраструктурата? Да засега електричките работят най-добре в сащ, в богатите квартали, където хората си имат отделни къщи с гаражи и всичко. Всъщност статистиката показва, че хората средно пътуват по 30-40км на ден. Това и най скапаната електричка може да покрие като всяка сутрин ще ти е заредена догоре по нощната тарифа.
  • 17 Плашиш децата с Торбалан

    13 5 Отговор

    До коментар #6 от "Антон":

    "В кооперацията където живея закачането на бвм i3 води до изключваМе на предпазителя. "

    И за какво го изключвате на човека да му правите мръсно? После да обяснявате колко са лоши електричките ли? Токът на зареждане се настройва от екрана в електромобила. Минималният ток на зареждане е 5 Ампера. Кой точно предпазител ще изключи, като дори на кръг осветление се слага 10 ампера предпазител, а на контакти се слага 16А или 25А? Тези страшни приказки разказва и на баба Гичка, когато я караш да гласува за АЕЦ Белене на референдума. Не си и помисляй да лъжеш някой образован, който е завършил поне осми клас и може да смята. По колко километра минаваш на ден? А на година? Съвсем сериозно питам и очаквам отговор.

    Коментиран от #18

  • 18 Антон

    4 5 Отговор

    До коментар #17 от "Плашиш децата с Торбалан":

    Това го видях с очите си както в моя така и в гаража на съседа. третия си преправи инсталацията за да си ползва електриката, някакъв форд фокус беше. Ако искаш вярвай. Ако искаш екстри, тези чарджърите, които се продават от бмв, нисан, може би и други дилъри, ти трябва яката инсталация с трифазен ток. Електри;ка закачена към обикновен контакт може би ще й трябват едно 8-10 часа да зареди ако не и повече.
    Минавам около 30 хил.к, на година със всичките ми ко;ли взето заедно. Още нещо има ли да ме питаш?

    Коментиран от #19

  • 19 Плашиш децата с Торбалан

    10 0 Отговор

    До коментар #18 от "Антон":

    Нека приемем най-лошият сценарий. Караш по 80 километра на ден и зареждаш само в гаража. Тези 80 км ги караш с най-големият разход, който за електричките е магистрално каране с включен климатик- 25 киловатчаса на 100 км. Най-големия скръндза си и искаш да зареждаш само на нощна тарифа, която е от 22 до 6 часа, общо 8 часа на денонощие. Да видим каква супер хипер електроинсталация ти трябва. За 80 км дневно ти трябват 20 киловатчаса електроенергия и 2,5 киловата мощност за 8-часово зареждане при което токът ще е под 11 ампера. Всеки стандартен контакт е проектиран да издържа денонощно натоварване от 16 ампера, а съществуват и усилени контакти позволяващи по голям ток на зареждане. За този мижав ток, може да ползваш и удължител с кабел 1,5 квадрата без никакви проблеми. Ако използваш пълния капацитет на стандартен контакт, за осем часа може да заредиш 30 киловатчаса. Това означава 45 хиляди километра годишно, само на нощна тарифа, от най-обикновен контакт, когато консумацията в България е с два гигавата по-ниска отколкото през деня и има свободен капацитет и на мрежата и на производствените мощности.

    Коментиран от #21, #29

  • 20 Гост

    1 0 Отговор
    Колеги не виждам Random да се изказва по тази тема?? Не знам защо така?
  • 21 Антон

    3 5 Отговор

    До коментар #19 от "Плашиш децата с Торбалан":

    Ти верно ли си мислиш че хората които си купуват ел.кола го правят за да се возят тънко. Ново добре оборудвано ай 3 отива към 100 хил.лв, лиифа е към 70, теслите няма да ги коментираме. Отиди на сайта на порше, бвм или нисан. предлагат и чарджъри , виж им изискванията за тока и ела пак пиши. Казах ти предпазителите падаха, нито продавам коли, нито електрички нито се занимава с ток нито ме вълнуват някакви еко джендърски истории. В сеседния блок имаше тесла, човека пускаше някакъв разклонител от балкона, защото пак имаше някакви проблеми с ел.инсталацията в гаража, виси кабела от блока, всичко живо го тъпче, мръсен прашен, после си го дръпне в тях. Гледам го един ден разкача кабела, човека с костюм, после си бърше ръцете с мокри кърпички. След няколко месеца теслата изчезна, явно ми писна с глупостите. Ама то нали знаеш, трябва да се опариш за да разбереш че котлона е топъл, иначе на сметка всичко е перфектно

    Коментиран от #22, #23, #24, #30

  • 22 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #21 от "Антон":

    Приказки за лапнишарани можеш да си разправяш до утре , само не знам дали и ти си вярваш , че някой се връзва !!!! Безплатните зарядни на Кауфланд и още няколко места са 50 квт !!!!!!! Което значи , че можеш да заредиш БЕЗПЛАТНО 50 квт за час , ако колата ти го позволява , а за сегашните модели на другите , освен Тесла , значи за час до 100% !!!! И са безплатни !!!!! И са планирани да се удвоят през тази година , а регистрираните електромобили са под 700 !! Безплатни зареждачки на 22 квт вече са над 100 , в това число по основните пътища и двайсетина в София !!! Пак повтарям БЕЗПЛАТНИ !!!!! Тоест на всеки 6-7 регистрирани електромобила се пада по една и се увеличават изпреварващо на елктромобилите !!! Тия смешки за падналите бушони и "изчезналата" Тесла си ги разправяйте с дружките , само да ти напомня , че в съседна Румъния от година дават 12 500 евро субсидия за закупуване на електромобил , а в България за всички нови сгради е задължително на всеки 3-4 паркоместа да има прокарани кабели за зарядна станция !! Аз пък ще ти кажа , че вече почти не минава ден без да се размина с Тесла по улиците , а за другите електички даже спрях да ги забелязвам !!!

    Коментиран от #28

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #21 от "Антон":

    Нали няма да претендираш , че в следващите десетина години хората които ще дадат между 20 и 100 000 лева за електромобил няма да живеят в панелка в Надежда , Люлин или Дружба ??? А ако не в къща , то поне в нов комплекс , строен най-много преди 15-20 години , ако не и от затворен тип ??!! Ако и за там почнеш да разправяш за "паднали" бушони , това и циганин от Факултето няма да ти върже !!!
  • 25 Антон

    4 3 Отговор
    Леле, нещата които ги описвам нали не мислиш че се случват в люлин, надежда или младост. Говоря ви за цивилизован начин да притежаваш ел. кола, а не след работа да вися на кауфланд щото било безплатно. Време което може да отделиш да поиграеш с децата си, да видиш жена си, да си покараш мотора или нещо друго. Ама понеже е безплатно и то не всички са безплатни, ползвам съм тези на елдрайв и е направено много цивилизовано но си плащаш с кредитна карта. Отделно явно не знаете че това зареждане разсипва батерията и е направено за спешни случаи когато има нужда от енергия. Пише си го в книжката на колата. Цивилизования начин е това: https://goo.gl/images/bwVwQa или това https://goo.gl/images/bwVwQa Това няма как да го подкараш през обикновения контакт! Явно много ги разбирате нещата, ама като ви чета небивалиците не сте дорасли и москвич да карате.
  • 26 Антон

    3 1 Отговор
    Ето още един защото горе са два еднакви линка. https://goo.gl/images/E5Lxfi Особено на безплатните като се съберат 4-5 ганета и ще си отвисиш стабилно ред да чакаш. Мъка мъка мъка
  • 27 Антон

    1 0 Отговор
    Накарахте ме да си погледна последна фактура от обществена зарядна станция на елдрайв.Таксували са ме 5.41 лв. с ддс за 11.269 кВтч. Сега понеже сте специалисти кажете вас как са ви таксували та да сравним цените, та да не ни таксуват с двойни стандарти, защото сте много умни а пък ние шантавите ядем доматите с колците. Успех момчета с теорията, статиите, и сметките по учебник.

    Коментиран от #34

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 4545

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "Плашиш децата с Торбалан":

    И ако се случи някоя седмица вместо 5х80км да трябва да измине 2х200км?

    Коментиран от #31

  • 30 Плашиш децата с Торбалан

    4 0 Отговор

    До коментар #21 от "Антон":

    Въобще не си помислям, че някой ще си купи Тесла модел Х, за който съм сметнал разхода, за да пести. Просто ти дадох пример, че дори за ограничено време на зареждане от 8 часа, е възможно да зареждаш от обикновен контакт за ежедневния си пробег. Незнайно защо, като стане въпрос за зареждане, всички решават, че трябва ежедневно да се зареди целия капацитет за възможно най-кратко време. Не вярвам съседът ти да е правил изключение, при положение, че може да намали токът за зареждане до допустими за инсталацията граници. И Тесла предлага 22кв трифазно зарядно, но кому е нужно да зарежда 500км за 5 часа ежедневно, при положение че срещу 20лв за усилен контакт, това може да се случи с фабричното 11кв зарядно за 10-12часа?
  • 31 Плашиш децата с Торбалан

    4 0 Отговор

    До коментар #29 от "4545":

    Е какъв ти е проблемът да минеш и седемте дни по 200 км? Две по 200 километра ще минеш дори с едно зареждане, но не е препоръчително. Ако работиш в Пловдив, а живееш в София, ще изминаваш около 300 километра дневно. Ако караш Модел 3, който има бордово зарядно само 11 киловата, може да заредиш батерията напълно за седем часа от нормален трифазен контакт. За 300 километра, е достатъчно да ги зареждаш 12 часа от най-обикновен монофазен 16А контакт шуко. Това са 1500 километра за петдневна работна седмица и 78 000км годишно само за ходене на работа, без да броим уикендите и ходенето на море. Годишни спестявания от 10 000лв само от гориво. Заслужава си да дадеш 1800 лв за трифазна партида нали?

    Коментиран от #32

  • 32 4545

    1 2 Отговор

    До коментар #31 от "Плашиш децата с Торбалан":

    Ето, че не било чак толкова просто и като нищо може предпазителите да са започнали да падат. Защото тия трифазни партиди и контакти дето носят по 15-20кВ не е като да ги има под път и над път по къщи и гаражи. Пък и дори и да имаш някава такава по-джиджана инсталация така като ти гледам сметките ако имаш да пътуваш в петък от София до Пловдив няма да е лошо да започнеш подготовката със зареждането още откъм вторник примерно. Я да я държиш повечко часове на контакта вкъщи няколко нощи, я да ходиш по разни Куфланди, я незнамси какво. Изобщо звучи ми като страшно удоволствие и удобство. И всичкото това "само" за 120 хил. лева първоначална инвестиция в Модел 3?! Да ти кажа, бая "80-километровки", зелени и сини зони и прочее трябва да пести това невероятно чудо на техниката.

    Коментиран от #33

  • 33 Плашиш децата с Торбалан

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "4545":

    Никой не е казал че просто. Изключително сложно е в наши дни, да си поръчаш 20 метра кабел, автоматичен предпазител 40 ампера и силов контакт. Почти граничи с невъзможно. А намирането на електротехник, който за колосалната сума от 50 лв, да ги монтира за час-два е нещо което не всеки може да си позволи, нито като време, нито финансово, да не говорим че в България няма електротехници. Хайде стига глупости! Вече и прекарването на един контакт ли ще изкарате непреодолима пречка? Единствената разлика, ако си сменя автомобила с електрически, ще е петте секунди да включа зарядното вечер като се прибера и още пет секунди да го изключа сутрин като тръгвам. На фона на вкарването и изкарването от гаража, тези 10 секунди на денонощие не биха ме объркали по никакъв начин и всяка сутрин автомобилът ми ще е зареден за 400 км. Ако искам да измина 500, ще трябва да отделя още 30 секунди да влезна в приложението на телефона и да разреша зареждане до 100%. Както виждаш е много по-лесно да си заредиш електромобила за път за следващия ден, отколкото да си заредиш ДВГ. Единственото предимство ЗАСЕГА, е наличието на бензиностанции и все още неразвитата зарядна инфраструктура в България, ако трябва да зареждаш по средата на пътя. Хубавото е, че България е дълга колкото пробегът на електромобил от ново поколение и е по-вероятно зареждането да стане на мястото на пристигане.

    Коментиран от #36, #38

  • 34 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Антон":

    Продължаваш да си въобразяваш , че хората са лапнишарани , с което доказваш само , че ти си такъв !!!! Никъде не съм говорил за станции на Елдрайв , това първо !!! Второ на тези станции таксуването е на МИНУТА !!!!! По-простата причина , че лизенз да продават еленергия на квт в България имат само ЕРП-тата !!! Тоест на станциите на Елдрайв цената е сметната на максималното количество което може да даде на минута зарядната станция , а не на това което може да поеме ТВОЯТА , което може и да е два , три пъти по-малко !!! И тези станции ползват само хора , които или не могат да минат още 10-20 км до следващата безплатна , или не им пука за цената !! Показах ти карта , явно не изнасяща на някого , та я трият , на сайта vsichkotok.bg , където до всяка станция на Елдрайв в радиус от най-много 20 км има поне три обществени безплатни , срещу в най-лошия случай консумация в заведението на което е монтирана , което така или иначе ще направиш докато чакаш !!

    Коментиран от #37

  • 35 гост

    1 0 Отговор
    А за доматите с колците , за твое съжаление явно вие ядете само колците , лошото е , че си въобразявате , че другите правят същото !!!
  • 36 Антон

    2 1 Отговор

    До коментар #33 от "Плашиш децата с Торбалан":

    Не съл ел .техник, намирането на кабел, техник, проект и т.н. ясно че не е проблем. Този кабел за трифазен ток трябва да отиде до централното табло. И когато сградата е пусната вече в експлоатация и всичко е направено трябва да къртиш през няколк гаража и обши части за да стигнеш до таблото. Един ако не е съгласен греда. Все пак ти говоря за цивилизовано изпълнение а не побългаряване както обичаме масово да правим. На мой познат сестра му тръгва със аи 3 за Пловдив , идеята да го зареди през ношта в хотела и сутринта да се върне. Е да ама шефа на хотела разпоредил всички контакти в подземието да бъдат изключвани нощем, щото некав се правел на хитрец и ползвам тока на хотела за копачка на бит койни. И сутринта о изненада , нема достатъчно заряд за обратно връшане. Камионче до София и т.н. Продължавам да твърдя че все оше е много рано за ел.коли, хеле в ганьовска България. Това лято жена ми на път за морето, над 30 градуса, тежко птп на тракия, стоят на място 4 часа с климатик с децата. Ако беше с ел.кола дали шеше да стигнат до морето или да търсят пътна помощ. Казвам ви на теория всичко е розово, практиката е друга

    Коментиран от #42

  • 37 Антон

    3 0 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    Представи си че нямам желание да чакам по безплатните станции, пълно с фасове по земята, още повече вместо да си бутам задачите, да стоя и конусмирам кафе, докато ползвам безплатния ток. Искам като бял човек да си вкарам колата в гаража и да си в зареждам
  • 38 4545

    3 1 Отговор

    До коментар #33 от "Плашиш децата с Торбалан":

    Да, бе, добре. Пей сърце. Направо вече виждам сценка от типа, "Момчета, трябва да се прибирам, защото утре имам да пътувам до Асеновград и тази вечер трябва да сложа колата да си легне по-рано на контакта, че да се зареди достатъчно". Или, както описва Чудомир в разказите си, като тръгне чорбаджията за Ямбол, това си е цяло събитие и цялата къща участва в подготовката - най-големия син впряга каруцата, жена му става по тъмно да точи баници за изпът и т.н. Та явно и тези електрички ще върнат вълнението от пътуването ще го превърнат в нещо специално. Няма такива работи като решаваме и тръгваме. Всичко ще се планира и стикова отдалече. Първо поне 12 часа на контакта вкъщи, после кой гладен, кой му се пикае, няма значение. На Пловдив правим почивка един час и това е. И като стигнем в Ямбол, няма такива такива волности като разхождане с колата насам-натам. Оставяме я "на Кауфланд" да се зарежда за прибирането и понеже ѝ трябват няколко часа през това време се предвижваме из града с друга електричка под наем (щото сме много модерни!). Страшен прогрес и иновация, страшно чудо. Вече започва да ми става ясно защо електричките са спестяват пари и са икономични - те просто те отказват да пътуваш. Съгласен съм, че като не пътуваш няма как нито да харчиш пари, нито да изхвърляш отрови в атмосферата и това едно от решенията на тези проблеми.

    Коментиран от #39

  • 39 Антон

    3 0 Отговор

    До коментар #38 от "4545":

    Точно така се получава. Обаче тука колегите не исакт да те разберат. По тази причина продължавам да твърдя че ел.колите са за хора надвили си над масрафа, които имат поне още една кола с двг, а ел.колата я ползват да си вършат дневната работа из града и вечер на зарядното в гаража. Сигурен съм че от пишещите тука ако някой има ел.кола то със сигурност това не е основния му автомобил.

    Коментиран от #40

  • 40 4545

    1 1 Отговор

    До коментар #39 от "Антон":

    Имат те, дръжки. В случая говорим за тежка форма на "теоретичност" и "по принцип". А и най-важното - за светлото бъдеще! Нищо, че практиката не е баш като теорията, и че животът е това, което се случва докато кроим планове за бъдещето (поне според Джон Ленън).
  • 41 Плашиш децата с Торбалан

    1 0 Отговор
    Умело извъртате темата към " може ли българина да си позволи да си купи автомобил за 120 000 лв?" И " по удобно ли е да зареждаш електромобил в България отколкото бензин", при положение, че тръгнахме да отговорим на въпроса " Възможно ли е да се зарежда електрическа в собственият гараж в който вече е прекаран ток?"

    Хайде сега да отговорим на последния въпрос, защото по първите два, мнението е единодушно и никой не ги оспорва.

    Коментиран от #43

  • 42 Плашиш децата с Торбалан

    1 0 Отговор

    До коментар #36 от "Антон":

    "НЕ СЪЛ ЕЛ .ТЕХНИК, намирането на кабел, техник, проект и т.н. ясно че не е проблем. Този кабел за трифазен ток трябва да отиде до централното табло. "
    Проблемът е това с големите букви. Дори идея си нямаш от електроинсталации, но пък раздаваш компетентни мнения по въпроса. Ще ти го обясня по-простичко. Най-малката партида която могат да ти пуснат за гаража е 6 киловата и струва 300-400 лв, а следващата е 15 киловата и струва 600 лв. В повечето случаи хората предпочитат втората, защото разликата в цената е пренебрежима. В най-лошия случай, до таблото с предпазители в гаража ти, стигат киловата. Ако вече не ти е прекаран кабел четворка до контактите, трябва да си прекараш нов кабел от това табло в гаража ти, до контакта в който да си включиш зарядното, което фабрично ти идва с автомобила. 6кв ти осигуряват около 40 километра градско каране, за всеки час за зареждане. реално ще можеш да заредиш дневният си пробег за два часа. Ако вечерта в 22ч си се прибрал от морето с батерията на 0, сутринта ще имаш пълна батерия, сутринта в 8 ще имаш заряд за 400 км пробег. Не те ли устройва скоростта на зареждане?

    Коментиран от #44

  • 43 4545

    1 1 Отговор

    До коментар #41 от "Плашиш децата с Торбалан":

    За можене, може, но какво от това, след като не е функционално на практика? По принцип мога да я зареждам и с ръчно динамо вечер докато си чеша междукрачието. Също така по приницип някой дърт дизел мога да го зареждам отново в гража с олио от фритюрника, но пак стигаме до въпроса - и какво от това? В края на краищата идеята на новото е да е по-функционално от страрото и да ми улеснява живота, а не да го усложнява. Е, да ти кажа, така както ми чертаеш светлото електрическо бъдеще с това плануване, пресмятане, зяпане на навигационни карти и цъкане по телефона нещо не ми звучи да ми става по-лесно и удобно пътуването с кола, отколкото е в момента. Казано по друг начин - колата ли ще обслужва моите капризи, или аз ще обслужвам нейните?

    Коментиран от #45

  • 44 4545

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "Плашиш децата с Торбалан":

    "Ако вечерта в 22ч си се прибрал от морето с батерията на 0, сутринта ще имаш пълна батерия, сутринта в 8 ще имаш заряд за 400 км пробег." Точно както казах - давай да се прибираме, че утре имам да пътувам и трябва да включа колата да се зарежда.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 4545

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "Плашиш децата с Торбалан":

    Е, айде сега, на калпава кола, инфраструктурата ѝ пречи. Като са толкова зависими от "инфраструктурата" и скопени откъм практичност, какво се пънете да ми обяснявате колко са хубави, икономични и напредничави тези електрички?
  • 47 ИНФРА

    2 1 Отговор
    Нима на тебе не ти трябва зарядна инфраструктура? Една електричка може да се ползва и без публична зарядна инфраструктура, само с наличните контакти в гаража ти. Можеш ли да кажеш същото, ако от утре затворят всички рафинерии и бензиностанции? При електричките имаш ИЗБОР за цени, доставчици, и време за зареждане съобразно настоящите ти приоритети. Ще заредиш ли на 10 пъти по-ниска цена, ако заредиш бензин за час, вместо за 5 минути? А някъде има ли безплатно зареждане с бензин?
  • 48 иии

    1 0 Отговор
    Това на снимката мустанг ли е? Направо като я гледам, тези не се спряха да копират величествените мъсъли.