Концернът Volkswagen и влизащите му в състава марки са с намерение да пуснат 70 нови електрифицирани модела през следващите 10 години. Според предварителният план, за следващото десетилетие VW трябва да продаде 22 милиона електромобила.
От ръководството на концерна са убедени, че по този начин ще успеят да съкратят средните нива на отработени CO₂ газове с 30% през 2025 година и с 40% през 2030 година (сравнено с показателите от 2015-а).
Първи от "зелената" моделна гама ще са автомобилите Audi e-tron, като веднага след него на пазарите ще се появи и Porsche Taycan. След тях на бял свят ще излязат хечбекът I.D. и електрическият кросоувър I.D. Crozz, а така също и родствениците им от Skoda и Seat.
През 2018-а световните продажби на зареждаеми от ел. мрежата автомобили - електромобили (BEV), и хибриди (PHEV), е 2.1 млн екземпляра. От тях 69% се падат на изцяло електрическите коли BEV. Най-много електромобили са продадени в Китай (1.182 млн.), а след това в Европа (409 000) и САЩ (308 000).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 772
Коментиран от #11, #12
10:29 13.03.2019
2 бай Кольо
Коментиран от #3
10:42 13.03.2019
3 Антиелектрика
До коментар #2 от "бай Кольо":
От петролна към батерийна и ЧЕЗ зависимост. На VW хич не им пука за околната среда, а единствено за печалбата. Не съм чул да отделят пари за залесяване след Дизелгейт.Коментиран от #13
10:53 13.03.2019
4 Сатаната
10:54 13.03.2019
5 AUDI
11:11 13.03.2019
6 Антон
Коментиран от #16, #17
11:21 13.03.2019
7 Антон
11:24 13.03.2019
8 123
Коментиран от #14, #15
11:29 13.03.2019
9 Вагаджия
11:48 13.03.2019
10 anti vag
11:52 13.03.2019
11 773
До коментар #1 от "772":
Ти нормален ли си ? Нямали да стигнат тесла.... Те сега се продават повече евтини електромобили от 3 марки от тесла, гледай какво става като премиум марките пуснат техните инстински електромобили.Теслата отива в гроба.
12:47 13.03.2019
12 К.К.
До коментар #1 от "772":
Преди 15г. и на метан беше 3лв на 100км ама сега не е!13:26 13.03.2019
13 гост
До коментар #3 от "Антиелектрика":
Естествено , че на ВАГ не им пука за нищо , освен за бонусите на шефчетата !!! И затова трябваше дизелгейт , да осъзнаят , че това не им е Германия да правят каквото си искат !!! Както и на всички други "стогодишни" !!! Затова има правителства и международни стандарти и изисквания !! И това което правят сега не е за нищо друго , освен да изпълнят това което е написано в законите на ЕС , САЩ и Китай !!! Иначе просто са аут !!!! А доколко ще успеят си е отделен въпрос и засега отговора е с по-голяма вероятност , не , хаха !!13:38 13.03.2019
14 гост
До коментар #8 от "123":
"Екзотичната" Тесла за 7 години надмина по ОБЩИ продажби не само Мазерати , Ферари и Астон Мартин , а такива като Порше , Ягуар , Крайслер , Инфинити , Акура , Лексус и още един куп други !!!! А 10 милиона продажби на ВАГ (не се изхвърляй толкова ) не значат НИЩО , в момента когато в цял свят се въвеждат квоти за електромобили !!! В следващите 2-3 години не могат да си изпълнят само квотата за Китай и ще плащат на китайски компании да ги произвеждат вместо тях !!! За Европа посмъртно в следващите 5-6 години не могат да осигурят повече от 30-40 000 броя батерии за ВСИЧКИ марки от групата , което значи , че ще стигнат само за Ауди и Порше !!!! Та спри да ми пробутваш двг-та , колко са произвели вчера няма НИКАКВО значение , защото тези продажби ще НАМАЛЯВАТ и то с милиони годишно , а важното е колко електромобила могат да произведат !!!! Засега отговора е десет ПЪТИ по-малко от Тесла !!!!!!13:55 13.03.2019
15 гост
До коментар #8 от "123":
И само за твое сведение ПОД 300 000 е ОБЩАТА бройка на продажбите на "собствените на групата" Бугати , Ламборджини и Порше !!!! Мазерати е собственост на Фиат !!! А Тесла тази година отива към 500 000 броя !!!!13:58 13.03.2019
16 Никой
До коментар #6 от "Антон":
Нали разбираш, че каквато и да е тази мистична бъдеща технология, тя ще изисква сериозна промяна на инфраструктурата? Да засега електричките работят най-добре в сащ, в богатите квартали, където хората си имат отделни къщи с гаражи и всичко. Всъщност статистиката показва, че хората средно пътуват по 30-40км на ден. Това и най скапаната електричка може да покрие като всяка сутрин ще ти е заредена догоре по нощната тарифа.14:03 13.03.2019
17 Плашиш децата с Торбалан
До коментар #6 от "Антон":
"В кооперацията където живея закачането на бвм i3 води до изключваМе на предпазителя. "И за какво го изключвате на човека да му правите мръсно? После да обяснявате колко са лоши електричките ли? Токът на зареждане се настройва от екрана в електромобила. Минималният ток на зареждане е 5 Ампера. Кой точно предпазител ще изключи, като дори на кръг осветление се слага 10 ампера предпазител, а на контакти се слага 16А или 25А? Тези страшни приказки разказва и на баба Гичка, когато я караш да гласува за АЕЦ Белене на референдума. Не си и помисляй да лъжеш някой образован, който е завършил поне осми клас и може да смята. По колко километра минаваш на ден? А на година? Съвсем сериозно питам и очаквам отговор.
Коментиран от #18
14:17 13.03.2019
18 Антон
До коментар #17 от "Плашиш децата с Торбалан":
Това го видях с очите си както в моя така и в гаража на съседа. третия си преправи инсталацията за да си ползва електриката, някакъв форд фокус беше. Ако искаш вярвай. Ако искаш екстри, тези чарджърите, които се продават от бмв, нисан, може би и други дилъри, ти трябва яката инсталация с трифазен ток. Електри;ка закачена към обикновен контакт може би ще й трябват едно 8-10 часа да зареди ако не и повече.Минавам около 30 хил.к, на година със всичките ми ко;ли взето заедно. Още нещо има ли да ме питаш?
Коментиран от #19
15:46 13.03.2019
19 Плашиш децата с Торбалан
До коментар #18 от "Антон":
Нека приемем най-лошият сценарий. Караш по 80 километра на ден и зареждаш само в гаража. Тези 80 км ги караш с най-големият разход, който за електричките е магистрално каране с включен климатик- 25 киловатчаса на 100 км. Най-големия скръндза си и искаш да зареждаш само на нощна тарифа, която е от 22 до 6 часа, общо 8 часа на денонощие. Да видим каква супер хипер електроинсталация ти трябва. За 80 км дневно ти трябват 20 киловатчаса електроенергия и 2,5 киловата мощност за 8-часово зареждане при което токът ще е под 11 ампера. Всеки стандартен контакт е проектиран да издържа денонощно натоварване от 16 ампера, а съществуват и усилени контакти позволяващи по голям ток на зареждане. За този мижав ток, може да ползваш и удължител с кабел 1,5 квадрата без никакви проблеми. Ако използваш пълния капацитет на стандартен контакт, за осем часа може да заредиш 30 киловатчаса. Това означава 45 хиляди километра годишно, само на нощна тарифа, от най-обикновен контакт, когато консумацията в България е с два гигавата по-ниска отколкото през деня и има свободен капацитет и на мрежата и на производствените мощности.Коментиран от #21, #29
16:25 13.03.2019
20 Гост
17:28 13.03.2019
21 Антон
До коментар #19 от "Плашиш децата с Торбалан":
Ти верно ли си мислиш че хората които си купуват ел.кола го правят за да се возят тънко. Ново добре оборудвано ай 3 отива към 100 хил.лв, лиифа е към 70, теслите няма да ги коментираме. Отиди на сайта на порше, бвм или нисан. предлагат и чарджъри , виж им изискванията за тока и ела пак пиши. Казах ти предпазителите падаха, нито продавам коли, нито електрички нито се занимава с ток нито ме вълнуват някакви еко джендърски истории. В сеседния блок имаше тесла, човека пускаше някакъв разклонител от балкона, защото пак имаше някакви проблеми с ел.инсталацията в гаража, виси кабела от блока, всичко живо го тъпче, мръсен прашен, после си го дръпне в тях. Гледам го един ден разкача кабела, човека с костюм, после си бърше ръцете с мокри кърпички. След няколко месеца теслата изчезна, явно ми писна с глупостите. Ама то нали знаеш, трябва да се опариш за да разбереш че котлона е топъл, иначе на сметка всичко е перфектноКоментиран от #22, #23, #24, #30
18:04 13.03.2019
22 гост
До коментар #21 от "Антон":
Приказки за лапнишарани можеш да си разправяш до утре , само не знам дали и ти си вярваш , че някой се връзва !!!! Безплатните зарядни на Кауфланд и още няколко места са 50 квт !!!!!!! Което значи , че можеш да заредиш БЕЗПЛАТНО 50 квт за час , ако колата ти го позволява , а за сегашните модели на другите , освен Тесла , значи за час до 100% !!!! И са безплатни !!!!! И са планирани да се удвоят през тази година , а регистрираните електромобили са под 700 !! Безплатни зареждачки на 22 квт вече са над 100 , в това число по основните пътища и двайсетина в София !!! Пак повтарям БЕЗПЛАТНИ !!!!! Тоест на всеки 6-7 регистрирани електромобила се пада по една и се увеличават изпреварващо на елктромобилите !!! Тия смешки за падналите бушони и "изчезналата" Тесла си ги разправяйте с дружките , само да ти напомня , че в съседна Румъния от година дават 12 500 евро субсидия за закупуване на електромобил , а в България за всички нови сгради е задължително на всеки 3-4 паркоместа да има прокарани кабели за зарядна станция !! Аз пък ще ти кажа , че вече почти не минава ден без да се размина с Тесла по улиците , а за другите електички даже спрях да ги забелязвам !!!Коментиран от #28
18:45 13.03.2019
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 гост
До коментар #21 от "Антон":
Нали няма да претендираш , че в следващите десетина години хората които ще дадат между 20 и 100 000 лева за електромобил няма да живеят в панелка в Надежда , Люлин или Дружба ??? А ако не в къща , то поне в нов комплекс , строен най-много преди 15-20 години , ако не и от затворен тип ??!! Ако и за там почнеш да разправяш за "паднали" бушони , това и циганин от Факултето няма да ти върже !!!18:57 13.03.2019
25 Антон
19:29 13.03.2019
26 Антон
19:35 13.03.2019
27 Антон
Коментиран от #34
19:59 13.03.2019
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 4545
До коментар #19 от "Плашиш децата с Торбалан":
И ако се случи някоя седмица вместо 5х80км да трябва да измине 2х200км?Коментиран от #31
21:02 13.03.2019
30 Плашиш децата с Торбалан
До коментар #21 от "Антон":
Въобще не си помислям, че някой ще си купи Тесла модел Х, за който съм сметнал разхода, за да пести. Просто ти дадох пример, че дори за ограничено време на зареждане от 8 часа, е възможно да зареждаш от обикновен контакт за ежедневния си пробег. Незнайно защо, като стане въпрос за зареждане, всички решават, че трябва ежедневно да се зареди целия капацитет за възможно най-кратко време. Не вярвам съседът ти да е правил изключение, при положение, че може да намали токът за зареждане до допустими за инсталацията граници. И Тесла предлага 22кв трифазно зарядно, но кому е нужно да зарежда 500км за 5 часа ежедневно, при положение че срещу 20лв за усилен контакт, това може да се случи с фабричното 11кв зарядно за 10-12часа?21:15 13.03.2019
31 Плашиш децата с Торбалан
До коментар #29 от "4545":
Е какъв ти е проблемът да минеш и седемте дни по 200 км? Две по 200 километра ще минеш дори с едно зареждане, но не е препоръчително. Ако работиш в Пловдив, а живееш в София, ще изминаваш около 300 километра дневно. Ако караш Модел 3, който има бордово зарядно само 11 киловата, може да заредиш батерията напълно за седем часа от нормален трифазен контакт. За 300 километра, е достатъчно да ги зареждаш 12 часа от най-обикновен монофазен 16А контакт шуко. Това са 1500 километра за петдневна работна седмица и 78 000км годишно само за ходене на работа, без да броим уикендите и ходенето на море. Годишни спестявания от 10 000лв само от гориво. Заслужава си да дадеш 1800 лв за трифазна партида нали?Коментиран от #32
21:52 13.03.2019
32 4545
До коментар #31 от "Плашиш децата с Торбалан":
Ето, че не било чак толкова просто и като нищо може предпазителите да са започнали да падат. Защото тия трифазни партиди и контакти дето носят по 15-20кВ не е като да ги има под път и над път по къщи и гаражи. Пък и дори и да имаш някава такава по-джиджана инсталация така като ти гледам сметките ако имаш да пътуваш в петък от София до Пловдив няма да е лошо да започнеш подготовката със зареждането още откъм вторник примерно. Я да я държиш повечко часове на контакта вкъщи няколко нощи, я да ходиш по разни Куфланди, я незнамси какво. Изобщо звучи ми като страшно удоволствие и удобство. И всичкото това "само" за 120 хил. лева първоначална инвестиция в Модел 3?! Да ти кажа, бая "80-километровки", зелени и сини зони и прочее трябва да пести това невероятно чудо на техниката.Коментиран от #33
06:26 14.03.2019
33 Плашиш децата с Торбалан
До коментар #32 от "4545":
Никой не е казал че просто. Изключително сложно е в наши дни, да си поръчаш 20 метра кабел, автоматичен предпазител 40 ампера и силов контакт. Почти граничи с невъзможно. А намирането на електротехник, който за колосалната сума от 50 лв, да ги монтира за час-два е нещо което не всеки може да си позволи, нито като време, нито финансово, да не говорим че в България няма електротехници. Хайде стига глупости! Вече и прекарването на един контакт ли ще изкарате непреодолима пречка? Единствената разлика, ако си сменя автомобила с електрически, ще е петте секунди да включа зарядното вечер като се прибера и още пет секунди да го изключа сутрин като тръгвам. На фона на вкарването и изкарването от гаража, тези 10 секунди на денонощие не биха ме объркали по никакъв начин и всяка сутрин автомобилът ми ще е зареден за 400 км. Ако искам да измина 500, ще трябва да отделя още 30 секунди да влезна в приложението на телефона и да разреша зареждане до 100%. Както виждаш е много по-лесно да си заредиш електромобила за път за следващия ден, отколкото да си заредиш ДВГ. Единственото предимство ЗАСЕГА, е наличието на бензиностанции и все още неразвитата зарядна инфраструктура в България, ако трябва да зареждаш по средата на пътя. Хубавото е, че България е дълга колкото пробегът на електромобил от ново поколение и е по-вероятно зареждането да стане на мястото на пристигане.Коментиран от #36, #38
07:50 14.03.2019
34 гост
До коментар #27 от "Антон":
Продължаваш да си въобразяваш , че хората са лапнишарани , с което доказваш само , че ти си такъв !!!! Никъде не съм говорил за станции на Елдрайв , това първо !!! Второ на тези станции таксуването е на МИНУТА !!!!! По-простата причина , че лизенз да продават еленергия на квт в България имат само ЕРП-тата !!! Тоест на станциите на Елдрайв цената е сметната на максималното количество което може да даде на минута зарядната станция , а не на това което може да поеме ТВОЯТА , което може и да е два , три пъти по-малко !!! И тези станции ползват само хора , които или не могат да минат още 10-20 км до следващата безплатна , или не им пука за цената !! Показах ти карта , явно не изнасяща на някого , та я трият , на сайта vsichkotok.bg , където до всяка станция на Елдрайв в радиус от най-много 20 км има поне три обществени безплатни , срещу в най-лошия случай консумация в заведението на което е монтирана , което така или иначе ще направиш докато чакаш !!Коментиран от #37
09:58 14.03.2019
35 гост
10:00 14.03.2019
36 Антон
До коментар #33 от "Плашиш децата с Торбалан":
Не съл ел .техник, намирането на кабел, техник, проект и т.н. ясно че не е проблем. Този кабел за трифазен ток трябва да отиде до централното табло. И когато сградата е пусната вече в експлоатация и всичко е направено трябва да къртиш през няколк гаража и обши части за да стигнеш до таблото. Един ако не е съгласен греда. Все пак ти говоря за цивилизовано изпълнение а не побългаряване както обичаме масово да правим. На мой познат сестра му тръгва със аи 3 за Пловдив , идеята да го зареди през ношта в хотела и сутринта да се върне. Е да ама шефа на хотела разпоредил всички контакти в подземието да бъдат изключвани нощем, щото некав се правел на хитрец и ползвам тока на хотела за копачка на бит койни. И сутринта о изненада , нема достатъчно заряд за обратно връшане. Камионче до София и т.н. Продължавам да твърдя че все оше е много рано за ел.коли, хеле в ганьовска България. Това лято жена ми на път за морето, над 30 градуса, тежко птп на тракия, стоят на място 4 часа с климатик с децата. Ако беше с ел.кола дали шеше да стигнат до морето или да търсят пътна помощ. Казвам ви на теория всичко е розово, практиката е другаКоментиран от #42
10:49 14.03.2019
37 Антон
До коментар #34 от "гост":
Представи си че нямам желание да чакам по безплатните станции, пълно с фасове по земята, още повече вместо да си бутам задачите, да стоя и конусмирам кафе, докато ползвам безплатния ток. Искам като бял човек да си вкарам колата в гаража и да си в зареждам10:52 14.03.2019
38 4545
До коментар #33 от "Плашиш децата с Торбалан":
Да, бе, добре. Пей сърце. Направо вече виждам сценка от типа, "Момчета, трябва да се прибирам, защото утре имам да пътувам до Асеновград и тази вечер трябва да сложа колата да си легне по-рано на контакта, че да се зареди достатъчно". Или, както описва Чудомир в разказите си, като тръгне чорбаджията за Ямбол, това си е цяло събитие и цялата къща участва в подготовката - най-големия син впряга каруцата, жена му става по тъмно да точи баници за изпът и т.н. Та явно и тези електрички ще върнат вълнението от пътуването ще го превърнат в нещо специално. Няма такива работи като решаваме и тръгваме. Всичко ще се планира и стикова отдалече. Първо поне 12 часа на контакта вкъщи, после кой гладен, кой му се пикае, няма значение. На Пловдив правим почивка един час и това е. И като стигнем в Ямбол, няма такива такива волности като разхождане с колата насам-натам. Оставяме я "на Кауфланд" да се зарежда за прибирането и понеже ѝ трябват няколко часа през това време се предвижваме из града с друга електричка под наем (щото сме много модерни!). Страшен прогрес и иновация, страшно чудо. Вече започва да ми става ясно защо електричките са спестяват пари и са икономични - те просто те отказват да пътуваш. Съгласен съм, че като не пътуваш няма как нито да харчиш пари, нито да изхвърляш отрови в атмосферата и това едно от решенията на тези проблеми.Коментиран от #39
10:58 14.03.2019
39 Антон
До коментар #38 от "4545":
Точно така се получава. Обаче тука колегите не исакт да те разберат. По тази причина продължавам да твърдя че ел.колите са за хора надвили си над масрафа, които имат поне още една кола с двг, а ел.колата я ползват да си вършат дневната работа из града и вечер на зарядното в гаража. Сигурен съм че от пишещите тука ако някой има ел.кола то със сигурност това не е основния му автомобил.Коментиран от #40
11:05 14.03.2019
40 4545
До коментар #39 от "Антон":
Имат те, дръжки. В случая говорим за тежка форма на "теоретичност" и "по принцип". А и най-важното - за светлото бъдеще! Нищо, че практиката не е баш като теорията, и че животът е това, което се случва докато кроим планове за бъдещето (поне според Джон Ленън).12:41 14.03.2019
41 Плашиш децата с Торбалан
Хайде сега да отговорим на последния въпрос, защото по първите два, мнението е единодушно и никой не ги оспорва.
Коментиран от #43
12:51 14.03.2019
42 Плашиш децата с Торбалан
До коментар #36 от "Антон":
"НЕ СЪЛ ЕЛ .ТЕХНИК, намирането на кабел, техник, проект и т.н. ясно че не е проблем. Този кабел за трифазен ток трябва да отиде до централното табло. "Проблемът е това с големите букви. Дори идея си нямаш от електроинсталации, но пък раздаваш компетентни мнения по въпроса. Ще ти го обясня по-простичко. Най-малката партида която могат да ти пуснат за гаража е 6 киловата и струва 300-400 лв, а следващата е 15 киловата и струва 600 лв. В повечето случаи хората предпочитат втората, защото разликата в цената е пренебрежима. В най-лошия случай, до таблото с предпазители в гаража ти, стигат киловата. Ако вече не ти е прекаран кабел четворка до контактите, трябва да си прекараш нов кабел от това табло в гаража ти, до контакта в който да си включиш зарядното, което фабрично ти идва с автомобила. 6кв ти осигуряват около 40 километра градско каране, за всеки час за зареждане. реално ще можеш да заредиш дневният си пробег за два часа. Ако вечерта в 22ч си се прибрал от морето с батерията на 0, сутринта ще имаш пълна батерия, сутринта в 8 ще имаш заряд за 400 км пробег. Не те ли устройва скоростта на зареждане?
Коментиран от #44
13:47 14.03.2019
43 4545
До коментар #41 от "Плашиш децата с Торбалан":
За можене, може, но какво от това, след като не е функционално на практика? По принцип мога да я зареждам и с ръчно динамо вечер докато си чеша междукрачието. Също така по приницип някой дърт дизел мога да го зареждам отново в гража с олио от фритюрника, но пак стигаме до въпроса - и какво от това? В края на краищата идеята на новото е да е по-функционално от страрото и да ми улеснява живота, а не да го усложнява. Е, да ти кажа, така както ми чертаеш светлото електрическо бъдеще с това плануване, пресмятане, зяпане на навигационни карти и цъкане по телефона нещо не ми звучи да ми става по-лесно и удобно пътуването с кола, отколкото е в момента. Казано по друг начин - колата ли ще обслужва моите капризи, или аз ще обслужвам нейните?Коментиран от #45
15:02 14.03.2019
44 4545
До коментар #42 от "Плашиш децата с Торбалан":
"Ако вечерта в 22ч си се прибрал от морето с батерията на 0, сутринта ще имаш пълна батерия, сутринта в 8 ще имаш заряд за 400 км пробег." Точно както казах - давай да се прибираме, че утре имам да пътувам и трябва да включа колата да се зарежда.15:12 14.03.2019
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 4545
До коментар #45 от "Плашиш децата с Торбалан":
Е, айде сега, на калпава кола, инфраструктурата ѝ пречи. Като са толкова зависими от "инфраструктурата" и скопени откъм практичност, какво се пънете да ми обяснявате колко са хубави, икономични и напредничави тези електрички?20:36 14.03.2019
47 ИНФРА
13:20 15.03.2019
48 иии
20:26 15.03.2019