И тя започва от Китай. Масовото потребление на електромобили в Поднебесната държава продължава, а и властите спомагат много за това. От 1 януари 2019 в Китай влезе в сила закон, който заставя всички автомобилни производители да продават и електромобили, които могат да се зареждат от електрическата мрежа.
Тези коли в Китай се наричат NEV - New Energy Vehicles и са задължителни за компании, продаващи по над 30 000 автомобила годишно. С новия закон властите се надяват, че през тази година автомобилите с екологично чисти двигатели ще се увеличат с 10%, а през 2020 година това число ще нарасне до 12%.
През 2025-а процентът трябва да достигне 20. Китайските власти са разработили една хитроумна система с "точки", които ще се набират от автомобилните производители. Колкото повече километра автономен пробег имат електромобилите, толкова повече точки ще получават компаниите, което ще се отразява на налозите, които плащат.
Освен това в големите китайски градове ще се въведат много ограничения за автомобили с двигатели с вътрешно горене. На западните компании вече им е разрешено да строят самостоятелно заводи, без необходимостта от задължителното досега сътрудничество с китайска компания, но само ако спазват новите изисквания.
Всичко това ще доведе до бърз ръст на електромобилите в страната, а оттам и по целия свят. Към момента компании, като Rolss-Royce и Ferrari, заради по-малките си тиражи не са застрашени от строгите китайски мерки, но според специалистите и това ще се промени.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Генералът
Коментиран от #40, #73
11:38 14.01.2019
2 заката
Коментиран от #31
11:39 14.01.2019
3 Driving pleasure
Коментиран от #4
11:45 14.01.2019
4 Borislav Popov
До коментар #3 от "Driving pleasure":
Начи не знам що големите шефове не са те взели за съветник още! Ше те препоръчам!Коментиран от #6
11:51 14.01.2019
5 Зорлем
Коментиран от #9, #10, #58
11:55 14.01.2019
6 Driving pleasure
До коментар #4 от "Borislav Popov":
"Големите шефове" много добре знаят какво правят - измъкват ти кинта от джоба, а ти им викаш ура! Нищо екологично няма в тая електропростотия, но на някои ви трябва доста повече време и някой по "телевизора" да ви го обясни, че да фанете...11:58 14.01.2019
7 Изборът
12:00 14.01.2019
8 jambazina
12:00 14.01.2019
9 Околната среда е средата на околните
До коментар #5 от "Зорлем":
Не е заради околната среда. Токът могат да си го правят на място - кеф ти ТЕЦ, ВЕЦ, АЕЦ, абе ако щат затворници на ръка турбини да въртят - и не са зависими от шейхове, ембаргота, танкери, газопроводи, джихадисти, диктатори, рафинерии и каквито там други благинки вървят в комплект с добрите стари нефтопродукти...Коментиран от #11, #25, #30
12:04 14.01.2019
10 Антиелектрика
До коментар #5 от "Зорлем":
Електрофилите изведнъж станаха поклонници на комунистически Китай. Ще видим до къде ще я докарат.Коментиран от #33
12:07 14.01.2019
11 Антиелектрика
До коментар #9 от "Околната среда е средата на околните":
А батерии от къде ще си берат?Коментиран от #12
12:10 14.01.2019
12 И тва са го измислили
До коментар #11 от "Антиелектрика":
Ама хитро са го измислили - производителите трябва да произвеждат елмобилите, нал тъй? Ами производителите да си берат батериите откъдето си щат. Бай Китай казва - всеки пети автомобил на ток, пък как и къде ще го складирате тоя ток - оправяйте се...Коментиран от #13
12:17 14.01.2019
13 Антиелектрика
До коментар #12 от "И тва са го измислили":
Аха. Ами утре да вземат да кажат, че искат летящи коли и телепортация и не ги интересува от къде ще идват. Китай не са световния фактор все още. Ще мине време и ще видим резултата. Аз не се наемам да прогнозирам.Коментиран от #15
12:27 14.01.2019
14 сектант
12:28 14.01.2019
15 Така е
До коментар #13 от "Антиелектрика":
Няма и да станат, докато други им държат нефта. Трябва да се пооткачат малко, иначе или са с Русия, или - със САЩ, самостоятелна политика - забрави. Интересно, чий го дирят на Луната - PR-а сериозно куца - "И ние сме тук... с 50 годишно закъснение!" Може би Хелий-3 за реактори? Или редкоземни елементи за батерии?12:38 14.01.2019
16 Димов
Коментиран от #18
12:40 14.01.2019
17 Driving pleasure
12:41 14.01.2019
18 Driving pleasure
До коментар #16 от "Димов":
Днеска четой, че за няма и пълни 4 години само софийска община е смъкнала 330 милиона лева от данъци за МПС... да ама СО не е направила пътища за толкова... едва за половината и то при 17 милиона допълнителни субсидии от държавата... Та да, ватманите и с това дразнят, че нестига дето държавата те граби ми трябва и техния масраф да плащаме...12:57 14.01.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 много зле
Коментиран от #23, #36
13:09 14.01.2019
21 Julio
13:12 14.01.2019
22 ББМ
13:32 14.01.2019
23 Как ще е зле. Не е.
До коментар #20 от "много зле":
Питай петролофилите тук! Истинската електричка според тях е с още по-малка батерия, а Нисана е върха на технологиите. Тесла не струвала. Нямало нужда от 500 РЕАЛНИ км пробег. Интериорът бил по-важен.Коментиран от #24
13:33 14.01.2019
24 Driving pleasure
До коментар #23 от "Как ще е зле. Не е.":
500 километра пробег ама с 50 км/ч без музика, без фарове, без климатик и то по възможност при 28 градуса целзий... смях в залата! И да! Единствения смисъл на тия бангии са малки коли с 15тина киловата макс батерия, което да покрива някакви дневни нужди в големия град. Ако караш навън ти трябва ИСТИНСКА КОЛА С ИСТИНСКИ ДИВГАТЕЛ!Коментиран от #26
13:37 14.01.2019
25 Зорлем
До коментар #9 от "Околната среда е средата на околните":
Може и да така, както го описваш, и менно затова е дразнещо, че в тази и други статии акцента е върху екологията. Демагогия без граници и на корем...13:49 14.01.2019
26 Зорлем
До коментар #24 от "Driving pleasure":
Лошото е, че Пежо и Митсубиши го пробваха този вариант с малка, електричка само за градско (май беше една и съща с различни емблеми), но не им се получи. Вярно онези бяха преди 10-ина години и май вече ги няма, но към днешна дата Рено Зои също не може да се похвали с особени пазарни успехи. Просто така чаканото поевтиняване на технологията не идва и не идва.Коментиран от #28
13:55 14.01.2019
27 Абе верно,дека са парните машини?!
14:04 14.01.2019
28 Driving pleasure
До коментар #26 от "Зорлем":
Защото бяха безумно скъпи... и продължават да са такива. Zoe Струва най-малко 23 хил евро, а Smart какъвто даже и аз дето съм против електрификацията с кеф бих карал за градска кола е над 20 хил - това са безумно много пари за подобен род кола.14:24 14.01.2019
29 Японеца
15:04 14.01.2019
30 Японеца
До коментар #9 от "Околната среда е средата на околните":
Това е целта, да се намали икономическата зависимост от радикалните и да им се спре икономическия възход.Световното лоби не търпи богати съдружници.А в Китай продават ел.колела за велосипеди, мотори, вече и за коли.Плъг енд плей + газови и бензинови генератори.Кеф ти ток, кеф ти бензин.
15:09 14.01.2019
31 Фен на чистия въздух
До коментар #2 от "заката":
Да можеш да не мреш от астма на 30.15:17 14.01.2019
32 Екотек
16:00 14.01.2019
33 Разум и поклонничество
До коментар #10 от "Антиелектрика":
Ние електрофилите проявяваме малко здрав разум и аплодираме всяка Добра идея независимо от кого идва. За разлика от вас хейтърите, които сте Анти нещо си и много зависи откъде идва информацията за да я харесате или мразите. Затова мразите определени личности фирми и цели държави, прекланяйки се пред някои други. За нас светът е шарен и всяка личност, всяка технология и всяка държава си има и хубавите и лошите страни. За вас светът е черно-бял. Много леко бяло и много много черен.Коментиран от #35, #55
18:13 14.01.2019
34 убавец
18:25 14.01.2019
35 Антиелектрика
До коментар #33 от "Разум и поклонничество":
А кой беше ти, че да определяш кое е добра идея и коя не?18:53 14.01.2019
36 маро
До коментар #20 от "много зле":
защо не са ефтини като искат хората да ги купуват и да запазят планетата чиста всичко е политика и игра за пари19:06 14.01.2019
37 Разум и поклонничество
Обясних ти го черно на бяло, влагаме критично мислене за да определим коя идея е добра, за разлика от вас които влагате единствено и само емоции без грам мисъл. https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Критично_мислене
Коментиран от #38
19:25 14.01.2019
38 Антиелектрика
До коментар #37 от "Разум и поклонничество":
А аз ти казах да пишеш с един ник, за да те прескачам и да не си губя времето с теб!Коментиран от #39
20:11 14.01.2019
39 Бъди мъж
До коментар #38 от "Антиелектрика":
Ти много неща разправяш, ама само на маса. Когато се стигне да ги изпълняваш, се отмяташ като женски полов орган. Нали щеше да спреш да пишеш завинаги, ако ти покажа линкче Тесла ще произвежда електромобил с реактивна тяга? Лъжите и обещанията ти нямат край. Ако спреш да пишеш, няма как да те апострофирам. А дано ама надали.Коментиран от #44
20:19 14.01.2019
40 Подполковник
До коментар #1 от "Генералът":
Грешиш, началник."12 нови Tesla Model S поръчани от Добрич и региона" - 11 Декември 2014 г.
Към момента са стотици
20:26 14.01.2019
41 Подполковник
А колкото до плюенето на Tesla - нали се сещате че на спявка женските най-много одумват онези, като които искат да бъдат, но дали заради външност, финанси или акъл не могат :D
Коментиран от #45
20:29 14.01.2019
42 опа
Батериите и технлогийте се развиват бързо и цените падат, а пробега се увеличава. В момента ел.автомобилите са все лукс, но така беше и с компютрите моб. телефоно, ако си спомняте когато навлязоха.
Коментиран от #56
20:34 14.01.2019
43 Ввв
20:34 14.01.2019
44 Антиелектрика
До коментар #39 от "Бъди мъж":
Реактивен двигател и реактивна тяга от бутилка с въздух като пръдня, са коренно различни неща, така че не ме занимавай със смешната си особа.Коментиран от #48
20:50 14.01.2019
45 Антиелектрика
До коментар #41 от "Подполковник":
Гейзерските ти малоумщини, те издават кой си точно. Само един безмозъчен неграмотник може да пише думите "първо" и "двете" с цифри. Аман от многоникови безмозъчни тролове, които имат само две гънки в междуушието и не могат да измислят друго освен да пишат гейзерски тъпизми с всевъзможни никове.Коментиран от #46, #49
20:55 14.01.2019
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Бъди мъж
До коментар #34 от "Поредната простотия":
Нямаш равен по разводняване. Сега ако ИЗВАДИШ ДАННИ ЗА РЕАКТИВЕН ДВИГАТЕЛ в Тесла, ЩЕ ЗАМЪЛЧА ЗАВИНАГИ. Ако не извадиш, просто изчезни"
Е колко да е като пръдня след като с негова помощ Roadster-а ще може да се движи над земята? Тези бутилки няма да са напомпани на вулканизатора, а постоянно ще се пълнят със сгъстен въздух чрез електрически компресори вградени на мястото на задната седалка. За твое съжаление и радост на всички останали, реалността не се ограничава в това което ти си представяш. Ако беше мъж щеше да спреш да пишеш завинаги! Мъж ли си?
21:16 14.01.2019
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Бъди мъж
До коментар #45 от "Антиелектрика":
Ако намекваш, че аз съм си паднал на нивото да тръгна да те обиждам по този начин, ще ти кажа че си в голяма грешка. Имам достатъчно аргументи и твои цитати с наговорени простотии, та да тръгна да си измислям обиди. Нали знаеш че човек каквото сам си направи, никой друг не може да му го направи.Коментиран от #50, #51
21:21 14.01.2019
50 Бъди мъж
До коментар #49 от "Бъди мъж":
Ако намекваш, че аз съм ТИ паднал на нивото...21:22 14.01.2019
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 аз ти
Разглеждано от демографска гледна точка, въпросът за или против електромобилите е аналогичен на въпроса „Стриймвате ли музика или купувате CD-та“, тъй като връзката между възрастта и евентуалната покупна ва електрическа кола е много силна.
На въпроса „Разглеждате ли възможността за закупуване на изцяло електрически автомобил“, цели 79% от респондентите на възраст 30-39 години са отговорили с „Да“. Със 77% ги следват хората на възраст между 18 и 29 години. Но най-интересна е именно първата възрастова група, тъй като те със сигурност са работещите в Германия, създаващи основната част от БВП на страната.
Процентът леко започва да спада при възрастова група 40 до 49 години (69%) и 60-60 години (49%). Но дори и в последната възрастова група процентът е много висок, тъй като това са германци в предпенсионна възраст, които със сигурност имат нужните пари, за да закупят електрически автомобил.
Audi e-tron е най-важният модел на марката за последните десетилетия (тест драйв)
Двигателят с вътрешно горене достигна своя връх
Друг интересен въпрос от проучването, който Infineon иска да разбере, е „какъв вид електроене
21:35 14.01.2019
53 аз ти
Последният въпрос не е случаен, тъй като Петер Уавер, топ мениджър в Infineon смята, че "най-голямото предизвикателство пред преминаването от двигатели с вътрешно горене към електрически автомобили, е подготовката на инфраструктурата и модернизация на съществуващата електропреносна мрежа. В Германия нито едното, нито другото е готово за високата консумация, която ще предизвика масовата автомобилна електрификация."
Същият отбелязва, че „целият пътнически транспорт може да бъде захранван от възобновяема енергия. През 2017 г. в Германия са генерирани 143 терават часа (TWh) електричество от възобновяеми източници. Те биха били достатъчни за захранването на 47,7 млн. автомобила. Към момента в страната има регистрирани 46,5 млн. автомобила.
21:37 14.01.2019
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Зорлем
До коментар #33 от "Разум и поклонничество":
Е, не се чувствайте толкова специални. Аз не "хейтя" само вас. Аз хейтя наред. Така да се каже не дискриминирам никого в "хейта" си. Това ако не е прогресивно не знам кое е!21:54 14.01.2019
56 Зорлем
До коментар #42 от "опа":
Преди мобилните телефони обаче имаше пейджъри, които бяха много джиджани и модни, но бързо изчезнаха. Кой може да каже дали сегашните ел. автомобили са като мобилните телефони или като пейджърите?Коментиран от #63
21:57 14.01.2019
57 мр ГРИЙН
Коментиран от #59
22:08 14.01.2019
58 Бай Шиле
До коментар #5 от "Зорлем":
Колега,нещо си объркал.Плащат ти да плюеш по Русия,а не по Китай.За Китай- след година.Коментиран от #61
00:28 15.01.2019
59 Тук съм
До коментар #57 от "мр ГРИЙН":
История казваш, ама принудително записана! Искам да не ме принуждават с високи данъци и ограничения да си сменя дизеловия автомобил със електрически. Ама май никой не мисли за обикновения човек, а всичко е до лоби в Еврогейския парламент и до пари под масата във всички други парламенти06:33 15.01.2019
60 гощо
Коментиран от #62
07:27 15.01.2019
61 Зорлем
До коментар #58 от "Бай Шиле":
Въх, разкри ма! Няма обаче толкова пари на света, които да ми платят за този "хейт". Всичкото това е природен талант.07:39 15.01.2019
62 Не четеш достатъчно
До коментар #60 от "гощо":
Същият отбелязва, че „ЦЕЛИЯТ ПЪТНИЧЕСКИ ТРАНСПОРТ може да бъде захранван от ВЪЗОБНОВЯЕМА ЕНЕРГИЯ. През 2017 г. в Германия са генерирани 143 терават часа (TWh) електричество от възобновяеми източници. Те биха били достатъчни за захранването на 47,7 млн. автомобила. Към момента в страната има регистрирани 46,5 млн. автомобила.07:42 15.01.2019
63 Зор ми е
До коментар #56 от "Зорлем":
Никой не твърди, че бъдещето е на литиевойонните батерии. Дори е обратното. И привържениците и хейтите твърдят, че е необходим пробив в технологиите на батериите, за да заместят ПЪЛНОЦЕННО ДВГ и да станат по-безопасни и екологични. Какви ще са бъдещите батерии никой не знае, но дори ти знаеш, че ДВГ ще последва грамофонните плочи и ламповите усилватели. Ще са само за ценители, а автомобилите ще са електрически.Коментиран от #64
07:52 15.01.2019
64 Зорлем
До коментар #63 от "Зор ми е":
Електрическото бъдеще е ясно още от 80-те, ако не и 70-те години, когато дори у нас се появиха тролеи и електрокари. Моят "хейт" е насочен към овчиците, които припадат в захлас, и обясняват как ей сега видиш ли, за една-две петилетки всичко ще се промени и ще стане цветя и рози, защото технологията вече била по-добра. Ми, явно просто не е по-добра. Няма как да кажеш на черното, че е бяло, и да очакваш да ти ръкопляскаме.Коментиран от #65
09:31 15.01.2019
65 Зор ми е
До коментар #64 от "Зорлем":
За да сме честни, технически погледнато, днешните батерии могат да задоволят нуждите на 80% от шофьорите, но само 5-10% могат да си ги позволят финансово. Но не всички от тях има къде да ги зареждат. Електрификацията ще удари автопроизводителите, защото тях ги интересува процента продажби. Един автомобил има много дълъг жизнен цикъл, за да говорим за масовост на електричките по улиците, дори още от днес да не бъде произведен нито един автомобил с ДВГ. Това ще е дълъг процес, но никой вече не може да го спре.Коментиран от #66, #68
11:36 15.01.2019
66 ШИК
До коментар #65 от "Зор ми е":
Това не е вярно и са митове. Дефакто един ДВГ автомобили може да издържи повече от 20 години!!! Хората по света не си сменят автомобила защото се е счупил а защото им е омръзнал. Все едно да носиш едни маратонки 10 години модата се променя човекът е обществено животно иска да е шик. Така че дефакто дали ще е електричка или ДВГ няма разлика и двата ако се подберат правилно ще си свършат работата докато ти омръзнат.Коментиран от #67
11:55 15.01.2019
67 Зор ми е
До коментар #66 от "ШИК":
Някъде да съм твърдял, че целият жизнен цикъл е при един собственик? Обикновено към края на жизнения си цикъл, автомобилите се отправят към нашата мила родина.12:56 15.01.2019
68 Зорлем
До коментар #65 от "Зор ми е":
Нещата, които описваш уж се знаят от всички, но административната "интифада" срещу ДВГ-то продължава без все още алтернативата да е по-добра от практична гледна точка. И под "практична гледна точка" имам предвид достъпност и изпозваемост тук и сега в "живия живот", а не на теория, в лабораториите и с една камара "ако"-та. Като похлупак поради някаква причина това се нарича "революция" и "прогрес" и очевидно неистово радва някои хора. За мен, и някои други обаче, това си е по-скоро репресия и извиване на ръце в името на една спорна идеология, най-общо наречена "екология". Не знам за вас, но аз съм учил, че когато някой действа само по убеждения и следва дадена доктрина, то той си е чисто и просторелигиозни фанатик. Е, аз лично отказвам разни религиозни фанатици да ми определят наклона на ...., независмо за какво става дума и в какъв целофан обличат своя фанатизъм. Най-вероятно изпадам в излишни философски отклонения, т.е. съм луд за връзване, но животът казва да се пита патило, а не старило.18:11 15.01.2019
69 Зор ми е
19:36 15.01.2019
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 незнайко
11:55 28.01.2019
72 Не че нещо... АМА...
14:51 13.02.2019
73 Rof
До коментар #1 от "Генералът":
Не си в час момче до миналата година бяха около 26023:19 26.03.2019