14 Януари, 2019 11:30 18 823 73

Електромобилите: Революцията е съвсем близо

  • електромобили-
  • китай
Електромобилите: Революцията е съвсем близо - 1

И тя започва от Китай. Масовото потребление на електромобили в Поднебесната държава продължава, а и властите спомагат много за това. От 1 януари 2019 в Китай влезе в сила закон, който заставя всички автомобилни производители да продават и електромобили, които могат да се зареждат от електрическата мрежа.

Тези коли в Китай се наричат NEV - New Energy Vehicles и са задължителни за компании, продаващи по над 30 000 автомобила годишно. С новия закон властите се надяват, че през тази година автомобилите с екологично чисти двигатели ще се увеличат с 10%, а през 2020 година това число ще нарасне до 12%.

През 2025-а процентът трябва да достигне 20. Китайските власти са разработили една хитроумна система с "точки", които ще се набират от автомобилните производители. Колкото повече километра автономен пробег имат електромобилите, толкова повече точки ще получават компаниите, което ще се отразява на налозите, които плащат.

Електромобилите: Революцията е съвсем близо

Освен това в големите китайски градове ще се въведат много ограничения за автомобили с двигатели с вътрешно горене. На западните компании вече им е разрешено да строят самостоятелно заводи, без необходимостта от задължителното досега сътрудничество с китайска компания, но само ако спазват новите изисквания.

Всичко това ще доведе до бърз ръст на електромобилите в страната, а оттам и по целия свят. Към момента компании, като Rolss-Royce и Ferrari, заради по-малките си тиражи не са застрашени от строгите китайски мерки, но според специалистите и това ще се промени.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Генералът

    23 13 Отговор
    Да това несъмнено е революция за напредналите страни, но за нас си е само блян. В нашата родина има 5или 6 такива. Чух че догодина някакъв баровец щял и той да си купи та ще станат 7

    Коментиран от #40, #73

  • 2 заката

    12 12 Отговор
    е в България за какво са ни тия електромобили,падишаха каза че нямаме никаква сметка от този гьол да се строй

    Коментиран от #31

  • 3 Driving pleasure

    17 29 Отговор
    Да бе да... наскоро имаше репортажче на Autocar, побеля им косата докато минат 1200 км, то смятане и пресмтане и търчене насам натам за зареждане и висене и глупости... е накрая трябваше да похвалят ел-кочака щот пари вземат за тая работа ама някак си привкуса остава кофти... КАЧАЦИ и такива ще си и останат. единствено имат смисъл като малка градска цикалка, която е втора кола в семейството

    Коментиран от #4

  • 4 Borislav Popov

    24 10 Отговор

    До коментар #3 от "Driving pleasure":

    Начи не знам що големите шефове не са те взели за съветник още! Ше те препоръчам!

    Коментиран от #6

  • 5 Зорлем

    15 16 Отговор
    Не, че светът не се променя, но точно Китай да са се загрижили за околната среда... Много съмнително. Следващото, което очаквам да прочета е, че в Китай са започнали да се грижат за човека, има граждански права и свобода на словото.

    Коментиран от #9, #10, #58

  • 6 Driving pleasure

    10 12 Отговор

    До коментар #4 от "Borislav Popov":

    "Големите шефове" много добре знаят какво правят - измъкват ти кинта от джоба, а ти им викаш ура! Нищо екологично няма в тая електропростотия, но на някои ви трябва доста повече време и някой по "телевизора" да ви го обясни, че да фанете...
  • 7 Изборът

    15 3 Отговор
    Богат избор се задава - Бентли на газ или Ролс на ток? Или Ферари на олио?
  • 8 jambazina

    12 12 Отговор
    Искам да видя евробюрократите да сменят А8-ците с такива електрокурници, по тогава да ни ги пробутват на вас. С такъв кош в студа на парно и чистачки не може да минеш и 20 км. с едно зареждане.
  • 9 Околната среда е средата на околните

    17 2 Отговор

    До коментар #5 от "Зорлем":

    Не е заради околната среда. Токът могат да си го правят на място - кеф ти ТЕЦ, ВЕЦ, АЕЦ, абе ако щат затворници на ръка турбини да въртят - и не са зависими от шейхове, ембаргота, танкери, газопроводи, джихадисти, диктатори, рафинерии и каквито там други благинки вървят в комплект с добрите стари нефтопродукти...

    Коментиран от #11, #25, #30

  • 10 Антиелектрика

    9 10 Отговор

    До коментар #5 от "Зорлем":

    Електрофилите изведнъж станаха поклонници на комунистически Китай. Ще видим до къде ще я докарат.

    Коментиран от #33

  • 11 Антиелектрика

    8 6 Отговор

    До коментар #9 от "Околната среда е средата на околните":

    А батерии от къде ще си берат?

    Коментиран от #12

  • 12 И тва са го измислили

    7 2 Отговор

    До коментар #11 от "Антиелектрика":

    Ама хитро са го измислили - производителите трябва да произвеждат елмобилите, нал тъй? Ами производителите да си берат батериите откъдето си щат. Бай Китай казва - всеки пети автомобил на ток, пък как и къде ще го складирате тоя ток - оправяйте се...

    Коментиран от #13

  • 13 Антиелектрика

    8 7 Отговор

    До коментар #12 от "И тва са го измислили":

    Аха. Ами утре да вземат да кажат, че искат летящи коли и телепортация и не ги интересува от къде ще идват. Китай не са световния фактор все още. Ще мине време и ще видим резултата. Аз не се наемам да прогнозирам.

    Коментиран от #15

  • 14 сектант

    5 1 Отговор
    а на дачия революцията е вече тук
  • 15 Така е

    4 4 Отговор

    До коментар #13 от "Антиелектрика":

    Няма и да станат, докато други им държат нефта. Трябва да се пооткачат малко, иначе или са с Русия, или - със САЩ, самостоятелна политика - забрави. Интересно, чий го дирят на Луната - PR-а сериозно куца - "И ние сме тук... с 50 годишно закъснение!" Може би Хелий-3 за реактори? Или редкоземни елементи за батерии?
  • 16 Димов

    7 3 Отговор
    Е не стига, че собствениците на електромобили не плащат данъци, все едно електрокарът не им е собственост, ами сега и производителите ще са с такива облаги. И липсващите пари от данъци, кой ще ги внесе? - Собственикът на кола с ДВГ. Ама иначе електрокарите се налагат с честна пазарна икономика, нали? Просто, щото са по-харесвани, не че нещо друго.

    Коментиран от #18

  • 17 Driving pleasure

    6 3 Отговор
    А дали мераците на Китай всички производители да продават ел кошници не са свързани с простия факт, че Китай контролира 80% от добива на кобалт? Шефовете винаги знаят - мишките дето тичат на в кафеза обаче рядко се усещат ;)
  • 18 Driving pleasure

    6 5 Отговор

    До коментар #16 от "Димов":

    Днеска четой, че за няма и пълни 4 години само софийска община е смъкнала 330 милиона лева от данъци за МПС... да ама СО не е направила пътища за толкова... едва за половината и то при 17 милиона допълнителни субсидии от държавата... Та да, ватманите и с това дразнят, че нестига дето държавата те граби ми трябва и техния масраф да плащаме...
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 много зле

    7 3 Отговор
    Съвсем близо е, няма що. Вчера наех новия Нисал Лийф 2019, да го пробвам до пловдид. Уж 260км пробег, ама на отиване карах в края с 80, защото в началото си позволявах цели 120км. На връщане по баира към София още по зле и си карах през цялото време зад един тир, за да успея да стигна до София. Отделно няма да казвам колко висях по кауфланди да зареждам и то при положение, че имах късмет и не трябваше да чакам други коли.

    Коментиран от #23, #36

  • 21 Julio

    14 5 Отговор
    Това е поредната статия която ни казва че "ел-революцията" може да се случи само силово. Не си спомням някой да е забранявал телефоните с копчета, нито кинескопните телевизори за да се наложат смартфоните и плоските екрани, но нахално ни пробутват количката на батерийки чрез ограничения и държавни регулации и всичко това продължават да го наричат "революция". Ми не е...
  • 22 ББМ

    7 4 Отговор
    Браво! Дано по-скоро да навлезе масово и в България и да зарежем дизелите. Докато навлезе продължавам на газ, че е евтино и чисто.
  • 23 Как ще е зле. Не е.

    4 5 Отговор

    До коментар #20 от "много зле":

    Питай петролофилите тук! Истинската електричка според тях е с още по-малка батерия, а Нисана е върха на технологиите. Тесла не струвала. Нямало нужда от 500 РЕАЛНИ км пробег. Интериорът бил по-важен.

    Коментиран от #24

  • 24 Driving pleasure

    6 2 Отговор

    До коментар #23 от "Как ще е зле. Не е.":

    500 километра пробег ама с 50 км/ч без музика, без фарове, без климатик и то по възможност при 28 градуса целзий... смях в залата! И да! Единствения смисъл на тия бангии са малки коли с 15тина киловата макс батерия, което да покрива някакви дневни нужди в големия град. Ако караш навън ти трябва ИСТИНСКА КОЛА С ИСТИНСКИ ДИВГАТЕЛ!

    Коментиран от #26

  • 25 Зорлем

    5 0 Отговор

    До коментар #9 от "Околната среда е средата на околните":

    Може и да така, както го описваш, и менно затова е дразнещо, че в тази и други статии акцента е върху екологията. Демагогия без граници и на корем...
  • 26 Зорлем

    6 0 Отговор

    До коментар #24 от "Driving pleasure":

    Лошото е, че Пежо и Митсубиши го пробваха този вариант с малка, електричка само за градско (май беше една и съща с различни емблеми), но не им се получи. Вярно онези бяха преди 10-ина години и май вече ги няма, но към днешна дата Рено Зои също не може да се похвали с особени пазарни успехи. Просто така чаканото поевтиняване на технологията не идва и не идва.

    Коментиран от #28

  • 27 Абе верно,дека са парните машини?!

    2 5 Отговор
    А?!-защитници на двг.
  • 28 Driving pleasure

    6 0 Отговор

    До коментар #26 от "Зорлем":

    Защото бяха безумно скъпи... и продължават да са такива. Zoe Струва най-малко 23 хил евро, а Smart какъвто даже и аз дето съм против електрификацията с кеф бих карал за градска кола е над 20 хил - това са безумно много пари за подобен род кола.
  • 29 Японеца

    1 0 Отговор
    Айдеее, немската тройка и паднаха приходите и акциите.
  • 30 Японеца

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "Околната среда е средата на околните":

    Това е целта, да се намали икономическата зависимост от радикалните и да им се спре икономическия възход.Световното лоби не търпи богати съдружници.
    А в Китай продават ел.колела за велосипеди, мотори, вече и за коли.Плъг енд плей + газови и бензинови генератори.Кеф ти ток, кеф ти бензин.
  • 31 Фен на чистия въздух

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "заката":

    Да можеш да не мреш от астма на 30.
  • 32 Екотек

    2 3 Отговор
    В близките 15 години няма да са масовки електричките поне в БГ така ,че споко !
  • 33 Разум и поклонничество

    5 5 Отговор

    До коментар #10 от "Антиелектрика":

    Ние електрофилите проявяваме малко здрав разум и аплодираме всяка Добра идея независимо от кого идва. За разлика от вас хейтърите, които сте Анти нещо си и много зависи откъде идва информацията за да я харесате или мразите. Затова мразите определени личности фирми и цели държави, прекланяйки се пред някои други. За нас светът е шарен и всяка личност, всяка технология и всяка държава си има и хубавите и лошите страни. За вас светът е черно-бял. Много леко бяло и много много черен.

    Коментиран от #35, #55

  • 34 убавец

    3 2 Отговор
    се едно слушам некой от гей-парада
  • 35 Антиелектрика

    7 2 Отговор

    До коментар #33 от "Разум и поклонничество":

    А кой беше ти, че да определяш кое е добра идея и коя не?
  • 36 маро

    3 0 Отговор

    До коментар #20 от "много зле":

    защо не са ефтини като искат хората да ги купуват и да запазят планетата чиста всичко е политика и игра за пари
  • 37 Разум и поклонничество

    1 4 Отговор
    "..че да определяш кое е добра идея и коя не?"

    Обясних ти го черно на бяло, влагаме критично мислене за да определим коя идея е добра, за разлика от вас които влагате единствено и само емоции без грам мисъл. https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Критично_мислене

    Коментиран от #38

  • 38 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #37 от "Разум и поклонничество":

    А аз ти казах да пишеш с един ник, за да те прескачам и да не си губя времето с теб!

    Коментиран от #39

  • 39 Бъди мъж

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "Антиелектрика":

    Ти много неща разправяш, ама само на маса. Когато се стигне да ги изпълняваш, се отмяташ като женски полов орган. Нали щеше да спреш да пишеш завинаги, ако ти покажа линкче Тесла ще произвежда електромобил с реактивна тяга? Лъжите и обещанията ти нямат край. Ако спреш да пишеш, няма как да те апострофирам. А дано ама надали.

    Коментиран от #44

  • 40 Подполковник

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "Генералът":

    Грешиш, началник.

    "12 нови Tesla Model S поръчани от Добрич и региона" - 11 Декември 2014 г.

    Към момента са стотици
  • 41 Подполковник

    2 3 Отговор
    Вижте сега, 2-те кифли на моля Driving pleasure и Антиелектрика са имали всоите първи любовни приключения в дизелов Голф 2 и дизелов Фиат Ритмо, поради което са особено чувствителни към този вид транспорт...

    А колкото до плюенето на Tesla - нали се сещате че на спявка женските най-много одумват онези, като които искат да бъдат, но дали заради външност, финанси или акъл не могат :D

    Коментиран от #45

  • 42 опа

    1 3 Отговор
    двг изчерпаха капацитета си, бъдещето е электризация, компютъризация и автоматизация. Хюндай дори показаха роботизиран вседоход на CES.
    Батериите и технлогийте се развиват бързо и цените падат, а пробега се увеличава. В момента ел.автомобилите са все лукс, но така беше и с компютрите моб. телефоно, ако си спомняте когато навлязоха.

    Коментиран от #56

  • 43 Ввв

    5 2 Отговор
    Хаха,сега шараните ще клъвнат,че идват електромобилите-панацеята на всичко,смях в залата
  • 44 Антиелектрика

    5 1 Отговор

    До коментар #39 от "Бъди мъж":

    Реактивен двигател и реактивна тяга от бутилка с въздух като пръдня, са коренно различни неща, така че не ме занимавай със смешната си особа.

    Коментиран от #48

  • 45 Антиелектрика

    3 2 Отговор

    До коментар #41 от "Подполковник":

    Гейзерските ти малоумщини, те издават кой си точно. Само един безмозъчен неграмотник може да пише думите "първо" и "двете" с цифри. Аман от многоникови безмозъчни тролове, които имат само две гънки в междуушието и не могат да измислят друго освен да пишат гейзерски тъпизми с всевъзможни никове.

    Коментиран от #46, #49

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Бъди мъж

    1 2 Отговор
    Аха значи ти го вкараха само половината и не се брои? Няма малко бременна жена. Или има или няма данни за Тесла с реактивна тяга. Отново те хвана амнезията, та да ти покажа какво точно обеща: Антиелектрика ОТГОВОР35 15:43 13.10.18
    До коментар #34 от "Поредната простотия":

    Нямаш равен по разводняване. Сега ако ИЗВАДИШ ДАННИ ЗА РЕАКТИВЕН ДВИГАТЕЛ в Тесла, ЩЕ ЗАМЪЛЧА ЗАВИНАГИ. Ако не извадиш, просто изчезни"

    Е колко да е като пръдня след като с негова помощ Roadster-а ще може да се движи над земята? Тези бутилки няма да са напомпани на вулканизатора, а постоянно ще се пълнят със сгъстен въздух чрез електрически компресори вградени на мястото на задната седалка. За твое съжаление и радост на всички останали, реалността не се ограничава в това което ти си представяш. Ако беше мъж щеше да спреш да пишеш завинаги! Мъж ли си?
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Бъди мъж

    1 2 Отговор

    До коментар #45 от "Антиелектрика":

    Ако намекваш, че аз съм си паднал на нивото да тръгна да те обиждам по този начин, ще ти кажа че си в голяма грешка. Имам достатъчно аргументи и твои цитати с наговорени простотии, та да тръгна да си измислям обиди. Нали знаеш че човек каквото сам си направи, никой друг не може да му го направи.

    Коментиран от #50, #51

  • 50 Бъди мъж

    1 1 Отговор

    До коментар #49 от "Бъди мъж":

    Ако намекваш, че аз съм ТИ паднал на нивото...
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 аз ти

    1 1 Отговор
    ерманските производители са на прага на масовата електрификация, но искат ли германците електромобили? На този въпрос се заема да отговори компанията за полупроводници Infineon, създадена от Siemens AG през 1999 г. Тя се обръща за помощ към Statista, която да проведе проучване в сраната между жителите със свидетелство за правоуправление.

    Разглеждано от демографска гледна точка, въпросът за или против електромобилите е аналогичен на въпроса „Стриймвате ли музика или купувате CD-та“, тъй като връзката между възрастта и евентуалната покупна ва електрическа кола е много силна.

    На въпроса „Разглеждате ли възможността за закупуване на изцяло електрически автомобил“, цели 79% от респондентите на възраст 30-39 години са отговорили с „Да“. Със 77% ги следват хората на възраст между 18 и 29 години. Но най-интересна е именно първата възрастова група, тъй като те със сигурност са работещите в Германия, създаващи основната част от БВП на страната.

    Процентът леко започва да спада при възрастова група 40 до 49 години (69%) и 60-60 години (49%). Но дори и в последната възрастова група процентът е много висок, тъй като това са германци в предпенсионна възраст, които със сигурност имат нужните пари, за да закупят електрически автомобил.

    Audi e-tron е най-важният модел на марката за последните десетилетия (тест драйв)

    Двигателят с вътрешно горене достигна своя връх

    Друг интересен въпрос от проучването, който Infineon иска да разбере, е „какъв вид електроене
  • 53 аз ти

    2 0 Отговор
    Друг интересен въпрос от проучването, който Infineon иска да разбере, е „какъв вид електроенергия бихте искали, ако електроцентралата е разположена на до 5 км от дома ви?“. Отговорите са: соларна енергия (67%), от ветрогенератори (49), ВЕЦ (43), 28% за били за биомаса, 7% за ядрена и 5% за ТЕЦ на въглища.

    Последният въпрос не е случаен, тъй като Петер Уавер, топ мениджър в Infineon смята, че "най-голямото предизвикателство пред преминаването от двигатели с вътрешно горене към електрически автомобили, е подготовката на инфраструктурата и модернизация на съществуващата електропреносна мрежа. В Германия нито едното, нито другото е готово за високата консумация, която ще предизвика масовата автомобилна електрификация."

    Същият отбелязва, че „целият пътнически транспорт може да бъде захранван от възобновяема енергия. През 2017 г. в Германия са генерирани 143 терават часа (TWh) електричество от възобновяеми източници. Те биха били достатъчни за захранването на 47,7 млн. автомобила. Към момента в страната има регистрирани 46,5 млн. автомобила.
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Зорлем

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Разум и поклонничество":

    Е, не се чувствайте толкова специални. Аз не "хейтя" само вас. Аз хейтя наред. Така да се каже не дискриминирам никого в "хейта" си. Това ако не е прогресивно не знам кое е!
  • 56 Зорлем

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "опа":

    Преди мобилните телефони обаче имаше пейджъри, които бяха много джиджани и модни, но бързо изчезнаха. Кой може да каже дали сегашните ел. автомобили са като мобилните телефони или като пейджърите?

    Коментиран от #63

  • 57 мр ГРИЙН

    2 3 Отговор
    До 20 години ДВГ ще е история неизбежно е, а дизала до 10-15г. Дали ще са ел коли или други екологично чисти ще видим.

    Коментиран от #59

  • 58 Бай Шиле

    0 2 Отговор

    До коментар #5 от "Зорлем":

    Колега,нещо си объркал.Плащат ти да плюеш по Русия,а не по Китай.За Китай- след година.

    Коментиран от #61

  • 59 Тук съм

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "мр ГРИЙН":

    История казваш, ама принудително записана! Искам да не ме принуждават с високи данъци и ограничения да си сменя дизеловия автомобил със електрически. Ама май никой не мисли за обикновения човек, а всичко е до лоби в Еврогейския парламент и до пари под масата във всички други парламенти
  • 60 гощо

    0 0 Отговор
    А от къде ток за тези електрички? Май ще цапаме повече произвеждайки ток за тия дръгели! Четах много притеснителна статия по въпроса!

    Коментиран от #62

  • 61 Зорлем

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "Бай Шиле":

    Въх, разкри ма! Няма обаче толкова пари на света, които да ми платят за този "хейт". Всичкото това е природен талант.
  • 62 Не четеш достатъчно

    0 1 Отговор

    До коментар #60 от "гощо":

    Същият отбелязва, че „ЦЕЛИЯТ ПЪТНИЧЕСКИ ТРАНСПОРТ може да бъде захранван от ВЪЗОБНОВЯЕМА ЕНЕРГИЯ. През 2017 г. в Германия са генерирани 143 терават часа (TWh) електричество от възобновяеми източници. Те биха били достатъчни за захранването на 47,7 млн. автомобила. Към момента в страната има регистрирани 46,5 млн. автомобила.
  • 63 Зор ми е

    0 1 Отговор

    До коментар #56 от "Зорлем":

    Никой не твърди, че бъдещето е на литиевойонните батерии. Дори е обратното. И привържениците и хейтите твърдят, че е необходим пробив в технологиите на батериите, за да заместят ПЪЛНОЦЕННО ДВГ и да станат по-безопасни и екологични. Какви ще са бъдещите батерии никой не знае, но дори ти знаеш, че ДВГ ще последва грамофонните плочи и ламповите усилватели. Ще са само за ценители, а автомобилите ще са електрически.

    Коментиран от #64

  • 64 Зорлем

    1 0 Отговор

    До коментар #63 от "Зор ми е":

    Електрическото бъдеще е ясно още от 80-те, ако не и 70-те години, когато дори у нас се появиха тролеи и електрокари. Моят "хейт" е насочен към овчиците, които припадат в захлас, и обясняват как ей сега видиш ли, за една-две петилетки всичко ще се промени и ще стане цветя и рози, защото технологията вече била по-добра. Ми, явно просто не е по-добра. Няма как да кажеш на черното, че е бяло, и да очакваш да ти ръкопляскаме.

    Коментиран от #65

  • 65 Зор ми е

    1 1 Отговор

    До коментар #64 от "Зорлем":

    За да сме честни, технически погледнато, днешните батерии могат да задоволят нуждите на 80% от шофьорите, но само 5-10% могат да си ги позволят финансово. Но не всички от тях има къде да ги зареждат. Електрификацията ще удари автопроизводителите, защото тях ги интересува процента продажби. Един автомобил има много дълъг жизнен цикъл, за да говорим за масовост на електричките по улиците, дори още от днес да не бъде произведен нито един автомобил с ДВГ. Това ще е дълъг процес, но никой вече не може да го спре.

    Коментиран от #66, #68

  • 66 ШИК

    2 0 Отговор

    До коментар #65 от "Зор ми е":

    Това не е вярно и са митове. Дефакто един ДВГ автомобили може да издържи повече от 20 години!!! Хората по света не си сменят автомобила защото се е счупил а защото им е омръзнал. Все едно да носиш едни маратонки 10 години модата се променя човекът е обществено животно иска да е шик. Така че дефакто дали ще е електричка или ДВГ няма разлика и двата ако се подберат правилно ще си свършат работата докато ти омръзнат.

    Коментиран от #67

  • 67 Зор ми е

    1 0 Отговор

    До коментар #66 от "ШИК":

    Някъде да съм твърдял, че целият жизнен цикъл е при един собственик? Обикновено към края на жизнения си цикъл, автомобилите се отправят към нашата мила родина.
  • 68 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #65 от "Зор ми е":

    Нещата, които описваш уж се знаят от всички, но административната "интифада" срещу ДВГ-то продължава без все още алтернативата да е по-добра от практична гледна точка. И под "практична гледна точка" имам предвид достъпност и изпозваемост тук и сега в "живия живот", а не на теория, в лабораториите и с една камара "ако"-та. Като похлупак поради някаква причина това се нарича "революция" и "прогрес" и очевидно неистово радва някои хора. За мен, и някои други обаче, това си е по-скоро репресия и извиване на ръце в името на една спорна идеология, най-общо наречена "екология". Не знам за вас, но аз съм учил, че когато някой действа само по убеждения и следва дадена доктрина, то той си е чисто и просторелигиозни фанатик. Е, аз лично отказвам разни религиозни фанатици да ми определят наклона на ...., независмо за какво става дума и в какъв целофан обличат своя фанатизъм. Най-вероятно изпадам в излишни философски отклонения, т.е. съм луд за връзване, но животът казва да се пита патило, а не старило.
  • 69 Зор ми е

    2 1 Отговор
    Само преди пет години по същия начин говореха за ВЕИ. Спомняш ли си на какви цени изкупуваха тока от фотоволтаиците тогава и какви бяха аргументите на защитниците на АЕЦ Белене на референдума? Днес, само пет години по-късно, ВЕИ енергията е най-евтината енергия без да е необходима никаква държавна подкрепа. Просто трябваше да се произведат с помощта на субсидии определено количество фотоволтаици за да падне цената заради икономия от мащаба. Абсолютно същото ще се случи и с батериите и съответно цената на електромобилите. За тях поне няма да плащаме субсидии години напред, както сега плащаме за фотоволтаиците на политиците. Богатите държави почти са платили цената. Вече в много държави спират субсидиите преди нашата държава въобще да е започнала да ги дава. Като гледам няма никакви шансове въобще да даде и лев за електромобилите. Няма как да се усвоят средства от самите политици по този начин, а на кой му пука за народа и екологията, ако не могат да се приберат едни кинти.
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 незнайко

    0 0 Отговор
    Електромобилите са ясни, но как стои въпроса с БАТЕРИИТЕ ? Сегашната технология не е на върхово ниво. Може би целта е на всеки 8-10 години смяна на електромобила, както стана със смартфоните. Като се скапи батерията си купуваме нов.
  • 72 Не че нещо... АМА...

    0 0 Отговор
    За пластмасата ясно... В Океана! Ма на иликтричките дейс ша им копаме батериите??!?!?
  • 73 Rof

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Генералът":

    Не си в час момче до миналата година бяха около 260