Ще спрем вниманието ви на един от масовите автомобили "втора ръка", продаващи се на нашия пазар. Става дума за бестселъра на Opel, обозначен като Astra с индекс H. Това е третото поколение на Astra, което се произвежда през периода 2004 - 2009 година. У нас немалка част от продажбите на Astra H се пада на дизеловите модификации, в което няма нищо чудно. С избора на нафтова модификация обаче трябва да се внимава.
1.9-литровият CDTi с мощност 120 или 150 к.с., създава много грижи. Ангренажният му ремък задвижва водната помпа и ако тя излезе от строя, повредите по двигателя могат да бъдат много тежки. Не особено надеждни при този мотор са клапанът за рециркулация на изгорелите газове (EGR), клапите на всмукателния колектор и турбокомпресорът. Освен това нерядко възникват проблеми със запушен филтър за сажди, неизправности на алтернатора и маховика.
Оплаквания от по-малкия 1.7-литров CDTi, с който са оборудвани най-голяма част от колите на вторичния пазар, се чуват значително по-рядко. Най-сериозното от тях е свързано с дефекти на маслената помпа, чиято повреда води до глад за смазка в мотора и всички потенциални последствия от него.
Най-популярни сред бензиновите версии са 1.6-литровите мотори със 105 к.с. Срещат се и модификации, оборудвани с най-малкия мотор с обем 1.4 литра (90 коня). По-скоро рядкост са обявите за коли с 1.8- и 2.0-литрови двигатели (125/140 и 170/200/240 к.с.).
Всички бензинови агрегати, с изключение на най-големия са от семейството TwinPort. Практиката показва, че най-безпроблемни са 1.6- и 1.8-литровите двигатели. На обратния полюс е най-малкият мотор, известен с апетита си към маслото. Какви екземпляри от модела Astra H се предлагат у нас, можете да видите ТУК.