Отидете към основна версия

18 335 58

Audi S6 и S7 - дизелови бегачи на дълги разстояния

  • audi-
  • s6-
  • s7-
  • tdi-
  • v6

Новите модели Audi S6 и S7 застават на стартовата линия с мощен V6 TDI-двигател, който предлага на клиентите на марката отлична динамика за дълги разстояния. За първи път Audi комбинира електрически задвижван компресор с 48-волтова бордна мрежа. S-спортното окачване с регулиране на амортисьорите, динамичното управление на четирите колела и спирачната уредба с керамични дискове са сред другите новости в наточените S-модели. Мощността на трилитровия V6 TDI достига 257 kW (349 к.с.).

За силовото предаване отговаря осемстепенната автоматична трансмисия tiptronic, винаги в съчетание със системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro. Максималният въртящ момент е 700 Нм. Електрически задвижваният компресор осигурява многократно използваема Boost-функция при рязко натискане на газта. По този начин електрически задвижваният компресор премахва още в зародиш явлението, известно като „турбодупка“, осигурявайки бърза реакция при подаване на газ и мощно ускорение във всяка ситуация.

Boost-функцията на електрически задвижвания турбокомпресор работи до достигането на 1650 оборота в минута от страна на двигателя. Благодарение на двойното принудително пълнене, включващо електрически компресор и задвижван от отработилите газове турбокомпресор, S-моделите разполагат с огромен въртящ момент от 700 нютонметра, който остава константен в диапазона между 2500и 3100 оборота в минута. Външно електрически задвижваният компресор силно наподобява на турбокомпресор и е монтиран директно на двигателя, непосредствено зад междинния охладител на сгъстения от турбокомпресора въздух.

В повечето случаи той е отделен от системата за турбопълнене с помощта на байпасен клапан. Когато обаче нуждата от мощност стане голяма поради силното натискане на педала на газта, а същевременно енергията, осигурявана от турбокомпресора е недостатъчна, байпасният клапан се затваря и всмукания въздух постъпва директно в електрически задвижвания компресор. Сгъстеният по този начин въздух постъпва директно в горивните камери.

Във всекидневието тази технология спестява на трансмисията множество превключвания на по-ниска предавка, като по този начин нивото на оборотите се намалява, а "турбодупката" на конвенционалните турбокомпресори изчезва безследно. Електрически задвижваният компресор позволява изключителна мощ при ускорение. Екипираният с електрически задвижван компресор V6 TDI-двигател ускорява S6 Limousine за едва 5,0 секунди от 0 до 100 км/ч, а при S6 Avant и S7 Sportback класическият спринт отнема само с една десета от секундата повече. Електронно ограничената максимална скорост възлиза на 250 км/ч.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини