Новите модели Audi S6 и S7 застават на стартовата линия с мощен V6 TDI-двигател, който предлага на клиентите на марката отлична динамика за дълги разстояния. За първи път Audi комбинира електрически задвижван компресор с 48-волтова бордна мрежа. S-спортното окачване с регулиране на амортисьорите, динамичното управление на четирите колела и спирачната уредба с керамични дискове са сред другите новости в наточените S-модели. Мощността на трилитровия V6 TDI достига 257 kW (349 к.с.).
За силовото предаване отговаря осемстепенната автоматична трансмисия tiptronic, винаги в съчетание със системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro. Максималният въртящ момент е 700 Нм. Електрически задвижваният компресор осигурява многократно използваема Boost-функция при рязко натискане на газта. По този начин електрически задвижваният компресор премахва още в зародиш явлението, известно като „турбодупка“, осигурявайки бърза реакция при подаване на газ и мощно ускорение във всяка ситуация.
Boost-функцията на електрически задвижвания турбокомпресор работи до достигането на 1650 оборота в минута от страна на двигателя. Благодарение на двойното принудително пълнене, включващо електрически компресор и задвижван от отработилите газове турбокомпресор, S-моделите разполагат с огромен въртящ момент от 700 нютонметра, който остава константен в диапазона между 2500и 3100 оборота в минута. Външно електрически задвижваният компресор силно наподобява на турбокомпресор и е монтиран директно на двигателя, непосредствено зад междинния охладител на сгъстения от турбокомпресора въздух.
В повечето случаи той е отделен от системата за турбопълнене с помощта на байпасен клапан. Когато обаче нуждата от мощност стане голяма поради силното натискане на педала на газта, а същевременно енергията, осигурявана от турбокомпресора е недостатъчна, байпасният клапан се затваря и всмукания въздух постъпва директно в електрически задвижвания компресор. Сгъстеният по този начин въздух постъпва директно в горивните камери.
Във всекидневието тази технология спестява на трансмисията множество превключвания на по-ниска предавка, като по този начин нивото на оборотите се намалява, а "турбодупката" на конвенционалните турбокомпресори изчезва безследно. Електрически задвижваният компресор позволява изключителна мощ при ускорение. Екипираният с електрически задвижван компресор V6 TDI-двигател ускорява S6 Limousine за едва 5,0 секунди от 0 до 100 км/ч, а при S6 Avant и S7 Sportback класическият спринт отнема само с една десета от секундата повече. Електронно ограничената максимална скорост възлиза на 250 км/ч.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Клошар
11:38 15.04.2019
2 сектант
11:39 15.04.2019
3 Е нали спират дизелите!?!?
Коментиран от #38
12:00 15.04.2019
4 Ивайло
Коментиран от #6, #10, #13, #35, #37, #56
12:02 15.04.2019
5 AUDI
12:26 15.04.2019
6 гощо
До коментар #4 от "Ивайло":
Видно е,че не си в час! Каквото сте се лъгали по масите това дрънкаш тука! Нито си карал расов дизел нито расов бензин! Коли с еднакви кубатури и на пръв поглед еднакви данни бензина няма шанс пред дизела.Коментиран от #9, #24, #55
12:31 15.04.2019
7 Буко Баламата
12:58 15.04.2019
8 ТМВ
Коментиран от #39, #43
13:01 15.04.2019
9 Някой Си
До коментар #6 от "гощо":
Казваш 3л турбо дизел vs 3л турбо бензин, дизела мачка13:21 15.04.2019
10 smeh
До коментар #4 от "Ивайло":
Така де, така. А атмосферния бензин даваш му газ даже и не те лепи, а като погледнеш километража, то нема и 70 :)13:58 15.04.2019
11 Tangens
Коментиран от #51
13:58 15.04.2019
12 Бай Обяд
14:03 15.04.2019
13 Ганьо
До коментар #4 от "Ивайло":
Хахаха, точно така са печките! Притежавам бензинова кола с 3 литров атмосферен мотор и мога да го потвърдя. Печките набират до 2000 оборота и оттам нататък умират докато бензина върти до червената зона като ненормален! А как пушат и тровят спбствените си деца тези идиоти няма и да говоря!Коментиран от #44
14:05 15.04.2019
14 Оле
Но когато говорим за скорост 3.0тфси с лека доработка и чао дизелче!
Коментиран от #20
14:09 15.04.2019
15 Стига ве
Коментиран от #17, #26
14:11 15.04.2019
16 Вариатор
14:13 15.04.2019
17 smeh
До коментар #15 от "Стига ве":
С кви турбини сте виЙ, че 850нм изкарахте бре? За С-троника няма да питам, че сейфти лимита му е към 600нм/7-степенния/.14:31 15.04.2019
18 Дризъл
14:35 15.04.2019
19 Бай Оня
14:45 15.04.2019
20 Ганьо
До коментар #14 от "Оле":
Ами за изпреварванията даже въобще няма нужда от подобни мощности или въртящ момент. Този който не може да изпревари с кола 150 коня и 200 нм въртящ момент или кара прекалено безумно за нашите пътечки наречени "пътища" или не знае как да свали две предавки надолу. Да, кеф е да караш кола която прелива от мощност но да приказваш че едва ли не е абсолютна необходимост за да можеш просто да изпревариш е глупост. При подобна мощност ако настъпиш додолу гумите превъртат дори при 100 км/ч14:48 15.04.2019
21 Японеца
14:50 15.04.2019
22 Вариатор
14:59 15.04.2019
23 гост
Коментиран от #25
15:00 15.04.2019
24 Бензин
До коментар #6 от "гощо":
Моля те пич направи ми сравнение между audi a6 c6 3.0 tdi и 3.0 TFSI. И какво означава расов дизел и расов бензин.15:12 15.04.2019
25 Оле
До коментар #23 от "гост":
Да донякъде си прав предната Ска 450к и дават 4.6с а на тази 5с НО предната имаще 550нм а тази 700нм така че динамиката ще е приблизително еднаква15:14 15.04.2019
26 Анонимус
До коментар #15 от "Стига ве":
Карам от години 4,2 FSI, атмосферен. Надежден двигател, минимално обслужване. За вървене - еквивалента му 4,2 TDI .. на старт първите 100-120 м. сме наравно, след това прогресивно изостава. Народна мъдрост: газта е за готвене, нафтата за топлене а бензина за каране :) Без да обиждам никого.Коментиран от #27
15:40 15.04.2019
27 Вариатор
До коментар #26 от "Анонимус":
Айде ве ауто дата казва друго4.2 фси 350к 440нм 0-100 6.3с
4.2тди 326к 640нм 0-100 6.1с
Може ама друг път и 4.2тди чипче и ЧАО на тоя асматик 4.2фси
Коментиран от #29
15:52 15.04.2019
28 Тактик
И това е само за Европа. В УСА, Дубай, Емирствата, Арабия, Руските и Китайските милионери не можеш да ги излъжеш да си купят трактор. Там S-ките продължават да са бензинови.
16:25 15.04.2019
29 Евтим
До коментар #27 от "Вариатор":
Когато Ферари и Ламборджини направят дизелови бегачки тогава признавам дизела.Коментиран от #30, #31
16:55 15.04.2019
30 Бай Салам
До коментар #29 от "Евтим":
Оня щото не ти знам името Ауди размотаваше всички точно с тоя трактор на Ле Ман 24ч.Хибрид дизел плюс електро и после постави с него рекорди на някой писти опирайки до времената на Формула 1 таке ,че айде моляКоментиран от #32
17:38 15.04.2019
31 Ганьо
До коментар #29 от "Евтим":
Тъй, тъй. И Формула 1 и там дизеловите печки печелят по всички точки. Хахаха! Бегачки....По нивата обаче! Смърт за дизеловия пушек! Да си знае мястото: на нивата и да тегли ремаркета с банани!18:12 15.04.2019
32 Гост
До коментар #30 от "Бай Салам":
Хайде пак измислици-премислици и опашати лъжи! От 80 надпревари на Льо Ман дизелите имат само 8 победи и то преди 5 години. Къде са сега дизелите на Льо Ман, нафтаджийче? Нека ти кажа - ИЗЧЕЗНАХА! Пък това, че поставяли рекорди като от F1, го разправяй на сбирката на трактористите. Бензина винаги е бил по-мощен при еднакъв обем и еднакви турбини и за това винаги се е ползвал във Формулите и рали шампионатите.Коментиран от #33
18:16 15.04.2019
33 Ганьо
До коментар #32 от "Гост":
Не само е по-мощен, но и по-бързо набира обороти. Мощен бензин никога не се настъпва додолу именно защото полудява, върти до 6500, гумите пищят, съсипваш и тях и трансмисията... Напълно достатъчно е да настъпиш наполовина. Всичко друго е хлапащина и предпоставка за катастрофиКоментиран от #36
18:27 15.04.2019
34 Бай Оня
Коментиран от #48
18:33 15.04.2019
35 До Ивайло
До коментар #4 от "Ивайло":
Мисля, че не си прав. 5 сек. до 100 не е илюзия.18:34 15.04.2019
36 Бай Оня
До коментар #33 от "Ганьо":
Ганьо ти верно си си Ганьо и изказът ти е такъв той си те издава ....18:35 15.04.2019
37 Александър
До коментар #4 от "Ивайло":
Ти да не караш 1.9TDI, та гледаш 70 км на таблото хаха.Коментиран от #40
19:15 15.04.2019
38 Е, цивилизацията не е на всякъде
До коментар #3 от "Е нали спират дизелите!?!?":
Да разбирам ли, че си доволен, че последствията от това (отровна пушилка) ще са и върху теб и близките ти? Богатите страни много-бързо могат да се отърват от тях, но тук вече са заложени опустошителни мини и ще продължават да се увеличават, а ние и сега сме най-мръсната държава с най-мръсната столица в ЕС. След 30 г. не ми се мисли, ще бием вече световните класации...19:26 15.04.2019
39 МДааа
До коментар #8 от "ТМВ":
Може, сигурно е била 1.9 tdi 110кс.Не знам какво "издухваш" ама ако покараш
3.0 тди 313кс или 4.2 тди 340кс мисля, че твоя дрънголник направо на вторични ше го дадеш
19:53 15.04.2019
40 Попов
До коментар #37 от "Александър":
1.9 131кс си се движи със 180 200 без грижи19:55 15.04.2019
41 Бая
Коментиран от #46
21:31 15.04.2019
42 JTDm
Преди време попаднах на един сайт за еротични истории в който и както тук, паците им не падаха под 18см. lol
Велики сме и Надарени братя Българи!
21:52 15.04.2019
43 АLFA Q 4
До коментар #8 от "ТМВ":
АМА ТЕЯ СА ЗА ДЪЛГИ РАСТОЯНИЯ21:53 15.04.2019
44 АLFA Q 4
До коментар #13 от "Ганьо":
ТИ НЕЩО СИ СЕ ПРИТЕСНИЛ С ТЕЯ ОБОРОТИ22:07 15.04.2019
45 Ботев
22:35 15.04.2019
46 Ганьо
До коментар #41 от "Бая":
А след като сме тръгнали да изтъкваме "предимствата" на печките, защо да не разкажем и за неволите зимно време, когато за да запали изобщо трябва да се налива нафта по 2.60 литъра, докато бензина е 2 лв? Или колко струва една единствена подгряваща свещ (500 лв), или акумулатор за дизел? И колко често трябва да се посещава сервиза да чистят задръстените дюзи? И още сигурно 1 млн неща за които вероятно не си и давам сметка. Дизела е гнусна работа и мизерия, истинското му предназначение е да ТЕГЛИ товари с многото си NM, но немците го разпространиха, защото са стиснат народ а в същото време изминават големи разстояния.Коментиран от #50
22:41 15.04.2019
47 Як Копелдак
22:45 15.04.2019
48 Гост
До коментар #34 от "Бай Оня":
Така ли? Ти как си с математиката, защото явно не ти е силната страна? https://bg.wikipedia.org/wiki/24_%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%B0_%D0%BD%D0%B0_%D0%9B%D1%8C%D0%BE_%D0%9C%D0%B0%D0%BD Ето ти уикипедията и о ужас - АУДИ има 8 победи с дизел и то до 2014 г., т.е. до преди 5 години, а останалите 5 победи са с бензинови. Май не живееш в 2019 г., а в някаква паралелна дизелова вселена, но това не ти пречи да си доста заблуденичък.00:16 16.04.2019
49 Pipone
Коментиран от #52
01:59 16.04.2019
50 Язе
До коментар #46 от "Ганьо":
Поредният Ганьо.Съвременният дизел си пали без проблем зимата.Ако се разходиш из сайтовете за авточасти-ми една подгряваща свещ е около 20лв.Чистене на дюзи,мюзи и тинтири минтири.Съвременния бензин е същия като дизела,само горивото е различно.Каквото е при печките това е и при тях.За чистене на дюзи не мога да кажа нищо-за 350 000км не ми се е случвало да ги чистя,даже и "скъпите"според теб подгряващи свещи не съм сменявал.Акумулатор на едната ми бензинова кола-150лв,на дизеловата ми е 175лв.Ако тая разлика те плаши,скачай на колелото.Само да те информирам,че карам с всякаква нафта.От Авио дизел,Макс Моушън,обикновена и дори от туби.Коментиран от #53
02:19 16.04.2019
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Антиелектрика
До коментар #49 от "Pipone":
То и при електричките екологията е спорна, заради токсичните батерии и силното ЕМП. Но нали сме опитни зайчета, та се връзваме на пропагандата. Екология с 7 млрд души и постоянно обезлесяване не се прави.12:49 16.04.2019
53 Ганьо
До коментар #50 от "Язе":
Приказваш пълни лъжи. Само акумулатор за дозел е двойно по скъп. Ако на бензон иска 45 ампер часа, за дизел трябват поне 74. Малко по голям мотор и вече трвбва да кихнеш за 100 ампер часа 300 лв. А бензинов мотор никога не пуши освен ако не е смотан ФауВе Пасат! Мани, не ми се спори!17:46 16.04.2019
54 ЕДИН ДЕТО Е БИЛ ПО СВЕТА
17:52 16.04.2019
55 турбо бензин
До коментар #6 от "гощо":
Колега, аз съм с 2.0 турбо бензин. Ела с каквато си пожелаеш нафтова кола със същия обем - 2.0 литра. Кажи къде и кога и ще видиш разликата бензин дизел.17:56 16.04.2019
56 Benzinka
До коментар #4 от "Ивайло":
Евала братле верно си е,да си видял Porsche 911 или Mclaren или Nissan GT-R на дизел НЕ!!! Бензина е сърцето не скапания дизел!19:50 10.01.2020
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 👏жонииии
00:33 08.08.2023