Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Audi S6 и S7 - дизелови бегачи на дълги разстояния

Публикувана: 15 Април, 2019 11:34
55 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 13192
Audi S6 и S7 - дизелови бегачи на дълги разстояния
ШРИФТ ПЕЧАТ

Новите модели Audi S6 и S7 застават на стартовата линия с мощен V6 TDI-двигател, който предлага на клиентите на марката отлична динамика за дълги разстояния. За първи път Audi комбинира електрически задвижван компресор с 48-волтова бордна мрежа. S-спортното окачване с регулиране на амортисьорите, динамичното управление на четирите колела и спирачната уредба с керамични дискове са сред другите новости в наточените S-модели. Мощността на трилитровия V6 TDI достига 257 kW (349 к.с.).

За силовото предаване отговаря осемстепенната автоматична трансмисия tiptronic, винаги в съчетание със системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro. Максималният въртящ момент е 700 Нм. Електрически задвижваният компресор осигурява многократно използваема Boost-функция при рязко натискане на газта. По този начин електрически задвижваният компресор премахва още в зародиш явлението, известно като „турбодупка“, осигурявайки бърза реакция при подаване на газ и мощно ускорение във всяка ситуация.

Audi S6 и S7 - дизелови бегачи на дълги разстояния

Boost-функцията на електрически задвижвания турбокомпресор работи до достигането на 1650 оборота в минута от страна на двигателя. Благодарение на двойното принудително пълнене, включващо електрически компресор и задвижван от отработилите газове турбокомпресор, S-моделите разполагат с огромен въртящ момент от 700 нютонметра, който остава константен в диапазона между 2500и 3100 оборота в минута. Външно електрически задвижваният компресор силно наподобява на турбокомпресор и е монтиран директно на двигателя, непосредствено зад междинния охладител на сгъстения от турбокомпресора въздух.

В повечето случаи той е отделен от системата за турбопълнене с помощта на байпасен клапан. Когато обаче нуждата от мощност стане голяма поради силното натискане на педала на газта, а същевременно енергията, осигурявана от турбокомпресора е недостатъчна, байпасният клапан се затваря и всмукания въздух постъпва директно в електрически задвижвания компресор. Сгъстеният по този начин въздух постъпва директно в горивните камери.

Audi S6 и S7 - дизелови бегачи на дълги разстояния

Във всекидневието тази технология спестява на трансмисията множество превключвания на по-ниска предавка, като по този начин нивото на оборотите се намалява, а "турбодупката" на конвенционалните турбокомпресори изчезва безследно. Електрически задвижваният компресор позволява изключителна мощ при ускорение. Екипираният с електрически задвижван компресор V6 TDI-двигател ускорява S6 Limousine за едва 5,0 секунди от 0 до 100 км/ч, а при S6 Avant и S7 Sportback класическият спринт отнема само с една десета от секундата повече. Електронно ограничената максимална скорост възлиза на 250 км/ч.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът към журналисти при инспектирането на сградата на спецсъда:
Тихо, че сме в една мрачна сграда, както каза г-н Груев, сграда с мрачно минало и светло бъдеще."

Още бисери