Отидете към основна версия

23 531 66

Пазарът в България: Nissan GT-R

  • nissan gt-r 3.8 v6 premium-
  • nissan

Годзила се завръща

В сегмента спортни автомобили уникалното купе е без ценови аналог на българския пазар

Първият Nissan с наименование GT-R се появява на бял свят през 1969 година, като индексът е прикачен към модела Skyline. Наточената версия на Nissan Skyline се прави до 1977-а, а името GT-R е съживено през 1989 със Skyline R32. Още преди това обаче австралийското издание Wheels лепва на тези автомобили  прозвището Годзила.

През 2007 година на салона в Токио се състоя завръщането на Годзила. Тогава японците показаха уникален спорткар, наречен просто Nissan GT-R. От 2007-а до днес автомобилът счупи доста рекорди, но чак сега стартираха продажбите му у нас. Екипът ни имаше уникалната възможност    да тества първи по родните пътища версията Nissan GT-R 3.8 V6 Premium - екземпляр, чийто аналог в сегмента спортни купета на българския пазар е единствено Porsche 911 Turbo.

Екстериор
За подобни автомобили англоговорящите използват израза “eye stopper”, което в превод означава “приковаващ погледа”. Един от най-ярките примери за това словосъчетание е спортното купе GT-R. Визията му е уникална, като в нея не са търсени изтънчени детайли и авангардни решения. С думите “агресия” и “скорост” най-точно може да се опише външният му вид. Въпреки тази агресивна външност, трябва съвсем чистосърдечно да признаем, че зрителното впечатление е доста по-слабо от усещането, когато седнеш зад волана.

Иначе впечатление като отделни екстериорни детайли правят задните кръгли LED светлини, изтеглените силно нагоре фарове и ефектният дифузьор под задната броня. Респект всяват и четирите ауспухни накрайника, както и огромният преден въздухозаборник. 20-цоловите ковани джанти и “прозиращите” под тях жълти апарати Brembo завършват картинката за един истински расов автомобил.

Интериор
Вътре нещата са пипнати много добре. Седалките са уникални с това, че притежават всички качества на подчертано спортно кресло, но в същото време са удобни и не изморяват. Мястото за водача и пасажера до него е изчислено оптимално, но отзад комфортът е ограничен. Това едва ли може да се окачестви като минус на автомобила, защото е факт за всички модели от този сегмент. Нещо интересно в тази връзка е доста голямото за подобен род возила багажно пространство.

Но да се върнем към същината на нещата. На пръв поглед на таблото преобладават аналоговите циферблати. Натиснете ли червения старт бутон обаче, централният дисплей показва 11 информационни екрана - 4 за избираеми стойности и 7 за заводски зададени параметри. На него се отчита какво ли не. Като се започне от налягане и температура на всички основни възли и агрегати и се стигне до отчитане на странично натоварване, ускорение и спирачно усилие. С други думи, ако трябва да изброим всички отчитани от борд компютъра стойности, няма да ни стигне нито времето, нито мястото.

Като обобщение ще кажем, че спортното усещане в салона се излъчва от всеки детайл и е достатъчно впечатляващо без дори да е запален моторът.

Двигател и ходови характеристики

Натиснете ли червения старт бутон директно, отивате в друго измерение. Уникален звук! Автомобилът притежава агрегат с два турбокмпресора, който е перфектно сработен с роботизирана шестстепенна трансмисия с два съединителя. Благодарение на системата ATTESA E-TS (Advanced Total Traction Engineering System for All Electronic Torque Split) максималният въртящ момент се предава по презумция към задния мост. В зависимост от пътните условия обаче той може да бъде прехвърлен до 50% към предните колела, като действието може да се наблюдава на дисплея.

Що се отнася до управляемостта, трябва да кажем, че воланът е директен и доста твърд при висока скорост. Стабилността е гарантирана от системата DumpTronic, разработена съвместно с Bilstein. Окачването има три режима - комфортен, нормален и “R”, при който спокойно могат да ви изпаднат пломбите. За сметка на това стабилността е уникална. Другите два спортни режима засягат трансмисията и електронно стабилизиращата програма. Ако включите и трите в положение “R” и натиснете до край педала на газта, GT-R произвежда най-умопомрачаващото ускорение за който и да е сериен автомобил. Още по-интересно става, когато отметката на скоростомера превиши числото 200. Ако тогава ви се наложи да доускорите, отново няма да имате никакъв проблем и така, докато ви стиска.

От друга страна трябва да кажем, че GT-R може да се кара и спокойно. Ако не ви е по-дълъг десният крак, автомобилът превключва предавките под 2 000 об/мин и спокойно може да бъде използван ежедневно. На подобен режим на каране обаче се устоява трудно.

В заключение ще кажем, че GT-R притежава страховита динамика и перфектна стабилност. Возията е твърда и некомфортна, но това едва ли вълнува някой, седнал зад волана на Годзила.

Цена
Спокойно може да се твърди, че е една от най-атрактивните за този сегмент. Освен това обслужването, като изключим спирачки и гуми, не е никак скъпо. Обичайната периодична смяна на консумативи струва 400 лв. Хубавото е, че в столицата вече има и одобрен за продажба и сервизиране на GT-R дилърски център. Желаещите да притежават подобен расов автомобил, могат да се възползват и от пробно шофиране. Освен това основният дилър на марката у нас “Нисан София” АД  предлага и петпроцентна отстъпка от цената за налични екземпляри GT-R.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

 Двигател:        
 V-образен шестцилиндров
        четири клапана на цилиндър
 Работен обем        
3 799  куб. см
 Максимална мощност       
357 Kw/ 486  к.с. при 6 400 об/мин.
 Максимален въртящ момент       
588 Нм при 3 200 - 5 200 об/мин.
 Скоростна кутия       
шестстепенна автоматична
 Степен на сгъстяване       
9.0:1
 Маса на единица мощност      
3.6 кг/к.с. (4.9 кг/Kw)
 Габарити:  дължина    4 655 мм
 широчина     1 895 мм
 височина     1 370 мм
 Междуосие       
2 780 мм
 Маса       
1 750 кг.
 Допустимо натоварване       
н.д.
 Обем на товарния отсек      
315 л
 Вместимост на резервоара     
71 л
 Разход на гориво:        
  
  градско    18.3 л/100км
    извънградско    9.1 л/100км
    комбиниран    12.4 л/100км
 Ускорение:        
от 0 до 100 км/ч, сек      
  3.6
Максимална скорост  км/ч. 309
Гуми отпред/отзад
255/40/R20 / 285/35/R20
Спирачки отпред/отзад дискови вентилирани / дискови вентилирани

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                                                   161 374 лв.

Базово оборудване

ABS, EBD, NISSAN Brake Assistent, Вентилирани предни и задни спирачни дискове; спирачни апарати BREMBO, TCS- система срещу прибоксуване, VDC - система за контрол на динамиката и управлението с три режима: R /спортен/, Normal и изключен, USS (Uphill Start Support) - система за подпомагане потегляне от стръмен наклон, 6 въздушни възглавници - предни, странични и завеси, Деформационно устойчиво купе с усилвания във вратите, Активни подглавници, Енерго-абсорбиращи брони до 9км/ч, 3-точкови колани за всички места пиротехнически отпред, ISOFIX за закрепване на детско столче на задните седалки, Имобилайзер, Аларма, 4x4 електронна система от 100% задно предаване до 50:50 предно /задно предаване, Диференциал с ограничено приплъзване с коеф. на разликата 1,5, Алуминиево окачване с двойни носачи отпред, Многозвенно алуминиево задно окачване, Bilstein електронен пакет за промяна на окачването: режим R /спортен/, N /Normal/ и Comfort /комфорт/ - управление от центр. конзола, Двузонов климатроник, Филтър за въздуха в купето, Електронно контролируемо усилване на волана със зависимост от скоростта, Централно заключване с дистанционно отваряне, Интелигентен ключ, Старт/Стоп бутон за двигателя, Предни ел.стъкла, Ел. регулируеми отопляеми и сгъваеми странични огледала, Bluetooth hands free - устройство “свободни ръце” за мобилен телефон, Премиум аудио система BOSE CD/DVD Player MP3/WMA, RDS радио, Аудио пакет 11 високоговорителя и антена вградена в задното стъкло, 9.3 GB HDD - твръд диск за съхранение на музика, USB/ipod вход, Навигационна система с възможност за гласови команди, 7"- инчов LCD touch screen цветен дисплей, Мултифункционален инфо дисплей с 11 информационни екрана - 4 за избираеми стойности и 7 за зададени стойности, Система с информационен дисплей за отчитане налягането в гумите, Борд компютър, Kруиз контрол, Автоматични чистачки и фарове, Полихроматично огледало за обратно виждане, Кожен мултифункционален волан с регулиране по височина и дълбочина, Тапицерия от специално обработена кожа, Ел. регулируема в 8 направления седалка за водача, Подгряване на предните седалки, Кожен подлакътник м/у предните седалки с жабка, Поставка за очила, 3 броя поставки за чаши, Термометър за външна температура, Предупредителен сигнал за забравени светлини, Регулируеми по височина подглавници, Осветление в купето и багажното отделение, Спотове за четене, Сенници с осветление, Осветление във вратите, 12V изводи в централна конзола и в жабката в предния подлакътник, Алуминиеви педали, Скоростен лост - алуминий и кожа, Алуминиеви декорации по централната конзола и таблото, Алуминиеви дръжки на вратите от вътрешната страна на вратата, Пера за смяна на скоростите разположени зад волана и изработени от кожа и магнезий, Bi XENON- фарове (къси и дълги); Автоматична регулация нивото на фаровете, Устройство за миене на фаровете, Тонирани стъкла, UV и топлинен филтър на стъклата, Заден спойлер, LED задни светлини, Трета стоп светлина интегрирана в задния спойлер, Две по две странично разположени изпускателни тръби /диаметър 120мм/ изработени от неръждаема стомана, Брони и стр.отледала в цвета на автомобила, Външни дръжки на вратите в алуминий, 20" титаново сиви джанти от кован алуминий, Run flat летни гуми (Dunlop Self Supporting Technology) и др.

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Запознайте се с новия Nissan Qashqai

    Nissan представи най-новата версия на популярния си кросоувър Qashqai. Обновеният модел се отличава с нов дизайн, усъвършенствани технологии и ново ни ...
    17.04.2024
    3 424
    17
  • Nissan представя новия Qashqai след седмица

    Изглежда, че е дошъл моментът най-продаваният модел на Nissan да бъде обновен, като фейслифтът на семейния SUV е планиран за представяне на 17 април. ...
    09.04.2024
    2 481
    7
  • Nissan потвърди, че разработва нов GT-R

    Nissan обмисля възраждането на Xterra заедно с плановете за нови модели GT-R и Z, въпреки че тези проекти изглежда са в далечното бъдеще. Що се отнася ...
    30.03.2024
    2 364
    3
  • Nissan ще представи своя версия на Duster

    Като глобална корпорация, Renault стратегически позиционира новото поколение Dacia Duster, за да задоволи нуждите на развиващите се пазари след пускан ...
    28.03.2024
    7 089
    8
  • Renault ще продаде още от акциите си в Nissan

    Renault възнамерява да продаде приблизително 2,5% от дела си в акции на Nissan на японския автомобилен производител, като очакваната печалба от този х ...
    28.03.2024
    1 585
    4