Audi представи новото поколение на RS6 Avant. Суперкомбито ще бъде показано пред публика на автосалона във Франкфурт през септември, а продажбите започват в края на годината.
Под предния капак на RS6 Avant C8 работи 4.0-литровият V8 от предишната генерация. Двигателят обаче е модернизиран и вече развива 600 к.с. вместо 560 к.с. и 800 вместо 700 Нм. Подпомага го 48-волтов стартер-генератор.
Нарасналата мощност се е отразила на динамичните характеристики и ускорението от 0 до 100 км/ч вече отнема 3.6 секунди срещу 3.9 при предшественика. Максималната скорост по традиция е ограничена на 250 км/ч, но срещу допълнително заплащане "таванът" може да бъде вдигнат на 280 или 305 км/ч.
Скоростната кутия е осемстепенен автомат, който задвижва четирите колела през фирмената система quattro. В стандартното оборудване влизат активен заден диференциал, четири управляеми колела и пневматично окачване, което увеличава клиренса с 20 мм при движение с ниска скорост и го намалява с 10 над 120 км/ч. Допълнително могат да се поръчат електронно управляеми амортисьори Dynamic Ride Control и диференциал quattro sport със система за векторизиране на тягата.
Бордовата електроника предлага шест режима на движение - освен комфортния, автоматичния, динамичния и икономичния има два с персонални настройки (RS1 и RS2). Водачът може да регулира не само отклика на педалите, остротата на волана и твърдостта на окачването, а и звука на ауспуха.
RS6 Avant се познава отдалече по разширената колея и раздутите с 40 мм калници, спортни аеродинамичен пакет, гигантските въздухозаборници и дифузьора отзад. Колелата са 22-цолови, с яркочервени спирачни апарати и въглеродно-керамични дискове.
Базовото оборудване включва светодиодни фарове, а матричните са достъпни срещу допълнително заплащане. Салонът е оформен в RS-стил с "подрязан" отдолу волан, спортни седалки и вентилация, различна графика на виртуалния приборен панел и декорации от естествена дървесина.