Марките на Volkswagen Group Porsche и Audi се превърнаха в големите победители на германския пазар през септември, като регистрираха ръст на продажбите с цели 22%. Регистрациите се нараснали до 244 622 миналия месец, съобщава KBA.
Феноменалният ръст обаче си има своето обяснение. Продажбите се понижиха с 30 процента през септември миналата година, тъй като производителите на автомобили, включително VW Group, не можаха да предложат достатъчно модели, които отговаряха на новите стандарти WLTP, въведени на 1 септември.
Сред марките на VW Group, регистрациите на Porsche нарастват с 431 процента, а продажбите на Audi се увеличават със 148 процента за миналия месец. И двете марки бяха силно засегнати от прекъсвания на доставките, причинени от WLTP стандарта.
Марките, които отбелязват най-голям спад в продажбите си за месец септември в Германия пък са Jaguar - 47%, Peugeot - намаление с 27 процента и BMW, спад с 19 процента. Продажбите на бензинови автомобили се увеличават с 14 процента, но по-любопитното е, че и регистрациите на дизеловите автомобили също нарастват с цели 24%.