Загубата от стойността е монета с две страни. За търсачите на изгодни сделки тя е шанс да се сдобият с евтин автомобил, който е струвал баснословни пари като нов. За собствениците пък е важно да знаят колко могат да очакват да вземат за колите си ако решат да ги продават.
Американският портал за търговия с употребявани автомобили iSeeCars публикува нова класация на най-силно и най-слабо обезценяващите се автомобили на възраст 5 г. Рейтингът е съставен въз основа на данните от 7.7 млн. обяви за продажба.
Според iSeeCars най-ревниво пазят цената си Jeep Wrangler и Wrangler Unlimited. Те са абсолютни лидери в класацията и след петата година струват съответно 68.5% и 70% от стойността си като нови.
В петицата на най-изгодните за собственика модели влизат също три модела на Toyota - Tacoma, Tundra и 4Runner с обезценяване съответно 32%, 35.9% и 36.5%. единствените спортни автомобили, които попадат в челната десетка, са Porsche 911 (37.2%), Nissan GT-R (39.4%) и Subaru Impreza WRX (40%).
Най-много от цената си след петата година губят луксозните модели. Лидер в този антирейтинг е Maserati Quattroporte, който струва едва 27.8% от стойността си като нов. На второ място се класира BMW 7er, което поевтинява със 71.3%. Следват го Acura RLX (69.2%) и Jaguar XJL (68.9%).
Крайно неизгодно капиталовложение се оказват и електромобилите. След пет години експлоатация Nissan Leaf и BMW i3, например, струват със 71% и 70.9% по-евтино, отколкото в магазина. Не особено цветуща е и ситуацията с Ford Fusion Energi и Chevrolet Volt, които се обезценяват с 69.1% и 68.1%.