Загубата от стойността е монета с две страни. За търсачите на изгодни сделки тя е шанс да се сдобият с евтин автомобил, който е струвал баснословни пари като нов. За собствениците пък е важно да знаят колко могат да очакват да вземат за колите си ако решат да ги продават.
Американският портал за търговия с употребявани автомобили iSeeCars публикува нова класация на най-силно и най-слабо обезценяващите се автомобили на възраст 5 г. Рейтингът е съставен въз основа на данните от 7.7 млн. обяви за продажба.
Според iSeeCars най-ревниво пазят цената си Jeep Wrangler и Wrangler Unlimited. Те са абсолютни лидери в класацията и след петата година струват съответно 68.5% и 70% от стойността си като нови.
В петицата на най-изгодните за собственика модели влизат също три модела на Toyota - Tacoma, Tundra и 4Runner с обезценяване съответно 32%, 35.9% и 36.5%. единствените спортни автомобили, които попадат в челната десетка, са Porsche 911 (37.2%), Nissan GT-R (39.4%) и Subaru Impreza WRX (40%).
Най-много от цената си след петата година губят луксозните модели. Лидер в този антирейтинг е Maserati Quattroporte, който струва едва 27.8% от стойността си като нов. На второ място се класира BMW 7er, което поевтинява със 71.3%. Следват го Acura RLX (69.2%) и Jaguar XJL (68.9%).
Крайно неизгодно капиталовложение се оказват и електромобилите. След пет години експлоатация Nissan Leaf и BMW i3, например, струват със 71% и 70.9% по-евтино, отколкото в магазина. Не особено цветуща е и ситуацията с Ford Fusion Energi и Chevrolet Volt, които се обезценяват с 69.1% и 68.1%.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миризлив пор
Коментиран от #6
13:19 31.10.2019
2 Боко
Лесно и доходно.
13:19 31.10.2019
3 мани мани
вагините да не си мислят, че мноу им седи цената :) ни голф, ни пасат, падат яко цените им :) т'ва е добре де, та да можем си ги купим :)
Коментиран от #39
13:20 31.10.2019
4 ФИАТ
13:24 31.10.2019
5 123
Коментиран от #7, #17, #42, #43
13:38 31.10.2019
6 Жоро
До коментар #1 от "Миризлив пор":
Прав си, но ще стане точно обратното :)Колите ще трябва да изпъляват еко норми като нови.
Производитеите ще престанат да произвеждат модели с определени двигатели, а цената на употребяваните ще спада значително по-бавно и търсенето им ще се засили.
13:42 31.10.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 tdci
Коментиран от #11
13:59 31.10.2019
9 Гост
Коментиран от #23
14:05 31.10.2019
10 гощо
Коментиран от #33
14:29 31.10.2019
11 ватман
До коментар #8 от "tdci":
Миризливци са собствениците дето махат филтри и ЕГР-ри и т.н. та колите пушат и смърдят! Карам дизел ЕВРО 5А+ и няма следи от пушене смърдене и т.н. Ауспуха ми е чист и да бръкнеш няма да се нацапаш! А ако прочетеш малко ще разбереш,че ако всички коли са на ток,производството на този ток ще замърсява повече! Да вероятно в градовете няма да смърди толкова!Коментиран от #22, #31
14:38 31.10.2019
12 асдфф
15:33 31.10.2019
13 дедо ми
15:36 31.10.2019
14 mediator37
Изобщо има ли разлика във вредните емисии на една кола нова и на 5 години? И ако има каква е тя?
Коментиран от #24
16:24 31.10.2019
15 hmhmhm
17:05 31.10.2019
16 Tomorrow
17:25 31.10.2019
17 Христо
До коментар #5 от "123":
Едно е да искашВторо е да можеш
Трето да го продадеш
18:03 31.10.2019
18 Дими Иванов
19:03 31.10.2019
19 Крали Марко
19:50 31.10.2019
20 х о
20:26 31.10.2019
21 vasik atanasova
20:32 31.10.2019
22 Грета Гутенберг
До коментар #11 от "ватман":
Покарай още малко и ще запуши тази свята евро 5-ца. Въпрос на време е филтъра да се запуши. И евро 6 да е, пак има зададен определен пробег. Освен ако не дадеш няколко хилядарки да смениш филтъра, но за такъв "балък" още не съм чул.Коментиран от #35
20:56 31.10.2019
23 Домакин
До коментар #9 от "Гост":
Пиши на автора, какво точно ти е интересно. Той откъде да знае, че не те интересува какво става отвъд океана.20:58 31.10.2019
24 Еко
До коментар #14 от "mediator37":
Конкретната кола за повече години ще има повече вредни емисии, спрямо изминатите километри. Ако е стояла през цялото време в гараж няма да има разлика . Но модел по-нов с 5 години ще има по-малко вредни емисии.21:01 31.10.2019
25 BMW
vesti.bg
2018/11/02 22:41
Последване
40 5
Кое е най-хубавото пожелание на близък приятел за чисто новия му автомобил? По моите разбирания би звучало така: сервиз да не види. Но собственикът на този автомобил явно е би прокълнат, след като за малко над 50 000 км неговото BMW 750i (G11) е посетило сервиза точно 12 пъти. Естонецът толкова се е вбесил от това, че е изографисал целия автомобил с всички ремонти, които е трябвало да претърпи возилото, чиято стойност е 122 700 евро. Най-неприятното е било смяната на 4,4-литровия V8 битурбо двигател още преди 50 000 км.
Срещу всеки дефект той е отбелязал точния пробег. На задната дясна врата той е написал: Цената на автомобила бе 122 700 евро, срещу които пари получаваш. След това изрежда всичките проблеми. Всичко започва още след 18 000 изминати километри, когато лимузината е трябвало да влезе в „бокса” за отстраняване на проблем с вентилацията на шофьорската седалка.
Оттам насетне списъкът продължава така:
20 000 км – дефект и ремонт на панорамния люк
23 205 км - смяна на маркучите за охлаждане на турбото
27 312 км - смяна на термостат и ремонт на ароматизатора в купето
30 000 км – ремонт на контролния блок за регулиране на шофьорската седалка и ремонт на ароматизатора в купето
40 000 км - повреда на приборното табло
45 500 км - повреда и смяна на двигателя
50 000 км - повреда и смяна на волана
52 000 км - силни в
Коментиран от #26, #27, #40
21:22 31.10.2019
26 JPower
До коментар #25 от "BMW":
Така става, когато колите се правят от еколози и счетоводители....21:45 31.10.2019
27 Ха ха
До коментар #25 от "BMW":
Ремонтът на ароматизатора на купето е много яко...ама пусто дуене със седмица така е22:12 31.10.2019
28 MVP
23:00 31.10.2019
29 onq s konq
23:18 31.10.2019
30 посерко
Половината ги няма тук.
23:20 31.10.2019
31 Ами
До коментар #11 от "ватман":
Глупости като мръдне мотора и вземе да бичи масло друго става. Или Евро 5има гаранция че не се износва. Карам 93 г но бензин. Та като стане милионик над 20 г ела да ги мерим. А бензин Евро 5 сигурно грам сажди няма защо ли.Коментиран от #36
01:22 01.11.2019
32 Уеуеее..таша....
06:18 01.11.2019
33 Мимо
До коментар #10 от "гощо":
Така живеят нормалните хора! Изводите за нас българите са ясни!06:21 01.11.2019
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 ватман
До коментар #22 от "Грета Гутенберг":
Сама се регенерира бе тцтцтц...Ти кви дръгели си виждал бе тцтцтцт филтър вика се запушва и се сменя хахахахахаха........09:25 01.11.2019
36 ватман
До коментар #31 от "Ами":
Обади се на Ндин да ти вземат кокала за 400лв.Ходи се почерпи с парите и спри да ни смърдиш по улиците,че отрови бате батееееее09:27 01.11.2019
37 Онзий
09:31 01.11.2019
38 Townboy
12:17 01.11.2019
39 Хайл
До коментар #3 от "мани мани":
За кво ти е да си купиш немски проблем😉13:45 01.11.2019
40 Хайл
До коментар #25 от "BMW":
То един италиянец нали запали бмв си пред централата в Мюнхен-писнало му от ремонти и му драсна кибрита.мисля че и тук го бяха отазили13:49 01.11.2019
41 Бедняческу
16:17 01.11.2019
42 Вярно
До коментар #5 от "123":
Колега, 2011-та си закупих е93 -на шест хиляди рейка това е втория месеца на 54000гориво подаваща помпа на година и осем месеца гориво подаваща пома в резервуара се сфалира всичко е сервизно,но решавам да я сменя и да си взема f10 520 (ще ми се ражда второ дете).От кола платена 108 648лв на две години и три месеца и 66000 километра бмв го купуват за 32 000лв които се преспадат от 117 000лв 2013-та преди два месеца колата я продадох за21000 на 296 000 км преблизително на нея ремонтире и започнаха след 200 000 преблизително 14 000 (слъсана верига...пълен ремонт помпа,валове,клапани)сега беше за дюзи,торбина и окачване.Вземах и 21 000 и кажи ми на твоята антика е изключение.Само Дачия си държи цената купуваш я на ниска цена и после дори и на вторични да я закараш все си на сметка и няма такива проблеми.17:59 01.11.2019
43 Haho
До коментар #5 от "123":
На сън ли я купи?21:21 05.11.2019