Last news in Fakti

31 Октомври, 2019 13:04 49 803 43

Кои автомобили се обезценяват най-много след петата година?

  • обезценяване-
  • класация-
  • рейтинг

Загубата от стойността е монета с две страни. За търсачите на изгодни сделки тя е шанс да се сдобият с евтин автомобил, който е струвал баснословни пари като нов. За собствениците пък е важно да знаят колко могат да очакват да вземат за колите си ако решат да ги продават.

Американският портал за търговия с употребявани автомобили iSeeCars публикува нова класация на най-силно и най-слабо обезценяващите се автомобили на възраст 5 г. Рейтингът е съставен въз основа на данните от 7.7 млн. обяви за продажба.

Според iSeeCars най-ревниво пазят цената си Jeep Wrangler и Wrangler Unlimited. Те са абсолютни лидери в класацията и след петата година струват съответно 68.5% и 70% от стойността си като нови.

Кои автомобили се обезценяват най-много след петата година?

В петицата на най-изгодните за собственика модели влизат също три модела на Toyota - Tacoma, Tundra и 4Runner с обезценяване съответно 32%, 35.9% и 36.5%. единствените спортни автомобили, които попадат в челната десетка, са Porsche 911 (37.2%), Nissan GT-R (39.4%) и Subaru Impreza WRX (40%).

Кои автомобили се обезценяват най-много след петата година?

Най-много от цената си след петата година губят луксозните модели. Лидер в този антирейтинг е Maserati Quattroporte, който струва едва 27.8% от стойността си като нов. На второ място се класира BMW 7er, което поевтинява със 71.3%. Следват го Acura RLX (69.2%) и Jaguar XJL (68.9%).

Кои автомобили се обезценяват най-много след петата година?

Крайно неизгодно капиталовложение се оказват и електромобилите. След пет години експлоатация Nissan Leaf и BMW i3, например, струват със 71% и 70.9% по-евтино, отколкото в магазина. Не особено цветуща е и ситуацията с Ford Fusion Energi и Chevrolet Volt, които се обезценяват с 69.1% и 68.1%.

Кои автомобили се обезценяват най-много след петата година?

Кои автомобили се обезценяват най-много след петата година?

Кои автомобили се обезценяват най-много след петата година?


Поставете оценка:
Оценка 3 от 48 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миризлив пор

    40 39 Отговор
    Добри сметки НО без кръчмаря. Цената се определя от пазара - кой колко може да даде и колко за колко ще го даде. Този пазар може да е верен за сега НО със настъпващите ограничения за ДВГ - ековинетки, някои държави са обявили спиране регистрациите на коли с ДВГ след 2025 и т.н. неясни щуротии след 5 години може да се окаже че тези коли няма кой да ги вземе защото не отговарят на екологичните изисквания. Като сложим и програмираното излизане от строя на автомобилите след определено време ремонта на такъв автомобил може да излиза по-скъп от колкото да си купиш нов на изплащане. Така че въпросната класация може и да не е вярна след 2-3 години.

    Коментиран от #6

  • 2 Боко

    108 5 Отговор
    Преписана американска статистика.
    Лесно и доходно.
  • 3 мани мани

    44 17 Отговор
    на bmw най-много им падат цените :) бетер са от корейски и китайските :) следвани от фиатчета и алфи :) после са франсетата :)
    вагините да не си мислят, че мноу им седи цената :) ни голф, ни пасат, падат яко цените им :) т'ва е добре де, та да можем си ги купим :)

    Коментиран от #39

  • 4 ФИАТ

    42 7 Отговор
    ФИАТ ДОБЛО го нема никаде , а е най убавата кола на светъ правена някога ЧЧЧЧ
  • 5 123

    21 79 Отговор
    певди 8-10 години си купих bmw 8 серия за 9500 сега мисля че мога да ч продам над 15000 това май не е обезценяване

    Коментиран от #7, #17, #42, #43

  • 6 Жоро

    24 1 Отговор

    До коментар #1 от "Миризлив пор":

    Прав си, но ще стане точно обратното :)
    Колите ще трябва да изпъляват еко норми като нови.
    Производитеите ще престанат да произвеждат модели с определени двигатели, а цената на употребяваните ще спада значително по-бавно и търсенето им ще се засили.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 tdci

    42 10 Отговор
    В България ще се карат миризливи дизели и след 20г.така,че споко....

    Коментиран от #11

  • 9 Гост

    69 5 Отговор
    И с какво точно ни е полезна тази статия като отразява пазара в Америка?! С нищо! Защото пазарът в Америка, в Европа и още по-конкретно - в България, нямат нищо общо!

    Коментиран от #23

  • 10 гощо

    45 0 Отговор
    Като докосвал се до Американската действителност и точно в момента с колите първо да кажа,че там се смята японската кола за най разумен избор! За разлика от тук там това колата на колко километра е-мили е от голямо значение! Давам пример: Мерцедес ML на 36хил мили но е старият модел,продава се за 30хил. долара! До него новият модел на 180хил мили,продава се за 32хил. долара! Идва момета с селвич тайтъл или тотал щета както се знае тук! Такива коли са в пъти по ефтини! Та на колко години не толкова колкото на колко мили е и ако си и частен продавач и имаш история на колата ще я дадеш добре ако не ще е по тънко! Европейските марки като Мерцедес,БМВ,Ауди,WV са си скъпи! Друг е момента,че се качваш на нова кола за някакви месечни вноски и си караш! Лично аз си бях взел американска кола от магазина за 160долара на месец!

    Коментиран от #33

  • 11 ватман

    48 10 Отговор

    До коментар #8 от "tdci":

    Миризливци са собствениците дето махат филтри и ЕГР-ри и т.н. та колите пушат и смърдят! Карам дизел ЕВРО 5А+ и няма следи от пушене смърдене и т.н. Ауспуха ми е чист и да бръкнеш няма да се нацапаш! А ако прочетеш малко ще разбереш,че ако всички коли са на ток,производството на този ток ще замърсява повече! Да вероятно в градовете няма да смърди толкова!

    Коментиран от #22, #31

  • 12 асдфф

    33 8 Отговор
    Защо ни занимавате с американски статискити. Дали ни вълнуват?
  • 13 дедо ми

    58 3 Отговор
    Гледам колите и си викам-брей в България е пълно с Мазерати,Линкълни,Доджове,Панамери и т.н.Добра статия,отразява нашата действителност.....Браво на автора.
  • 14 mediator37

    11 4 Отговор
    В екологично отношение една кола на 5 години не дава с 60% повече вредни емисии. А обезценката й е 60%.
    Изобщо има ли разлика във вредните емисии на една кола нова и на 5 години? И ако има каква е тя?

    Коментиран от #24

  • 15 hmhmhm

    20 3 Отговор
    Според мен статистиката им е скалъпена на 5 години най ще се обезценят електричките. Ама айде
  • 16 Tomorrow

    27 2 Отговор
    Статия без особена стойност за нас, тък като американския пазар е доста различен от европейския и там се карат коренно различни коли.
  • 17 Христо

    6 10 Отговор

    До коментар #5 от "123":

    Едно е да искаш
    Второ е да можеш
    Трето да го продадеш
  • 18 Дими Иванов

    13 5 Отговор
    Цената на Балканите се определя и от мизерията, сиреч търсенето. Тоталното разминаване между Европейската фасада и Африкански заплати,И докато първото е люлката на която се люлеят управляващите, то вторият факт е реалността за всички работещи Българи и определено не са предпоставка за водеща марка. Просто си мечтаем?
  • 19 Крали Марко

    12 0 Отговор
    Кви тъпотиии пишете? НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВА АМ. ПАЗАР ! ТУК Е България ! ЯСНО ? Гошкооо ! Дрън дрън !
  • 20 х о

    7 3 Отговор
    Новата Лада 2107 не се обезценява изобщо!!!!
  • 21 vasik atanasova

    12 5 Отговор
    дъстъра след 5 година е ТОТАЛ ЩЕТА
  • 22 Грета Гутенберг

    11 8 Отговор

    До коментар #11 от "ватман":

    Покарай още малко и ще запуши тази свята евро 5-ца. Въпрос на време е филтъра да се запуши. И евро 6 да е, пак има зададен определен пробег. Освен ако не дадеш няколко хилядарки да смениш филтъра, но за такъв "балък" още не съм чул.

    Коментиран от #35

  • 23 Домакин

    3 8 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Пиши на автора, какво точно ти е интересно. Той откъде да знае, че не те интересува какво става отвъд океана.
  • 24 Еко

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "mediator37":

    Конкретната кола за повече години ще има повече вредни емисии, спрямо изминатите километри. Ако е стояла през цялото време в гараж няма да има разлика . Но модел по-нов с 5 години ще има по-малко вредни емисии.
  • 25 BMW

    10 3 Отговор
    За 54 000 км - 12 ремонта по BMW Серия 7 за 240 000 лв.

    vesti.bg

    2018/11/02 22:41

    Последване

    40 5

    Кое е най-хубавото пожелание на близък приятел за чисто новия му автомобил? По моите разбирания би звучало така: сервиз да не види. Но собственикът на този автомобил явно е би прокълнат, след като за малко над 50 000 км неговото BMW 750i (G11) е посетило сервиза точно 12 пъти. Естонецът толкова се е вбесил от това, че е изографисал целия автомобил с всички ремонти, които е трябвало да претърпи возилото, чиято стойност е 122 700 евро. Най-неприятното е било смяната на 4,4-литровия V8 битурбо двигател още преди 50 000 км.

    Срещу всеки дефект той е отбелязал точния пробег. На задната дясна врата той е написал: Цената на автомобила бе 122 700 евро, срещу които пари получаваш. След това изрежда всичките проблеми. Всичко започва още след 18 000 изминати километри, когато лимузината е трябвало да влезе в „бокса” за отстраняване на проблем с вентилацията на шофьорската седалка.

    Оттам насетне списъкът продължава така:

    20 000 км – дефект и ремонт на панорамния люк

    23 205 км - смяна на маркучите за охлаждане на турбото

    27 312 км - смяна на термостат и ремонт на ароматизатора в купето

    30 000 км – ремонт на контролния блок за регулиране на шофьорската седалка и ремонт на ароматизатора в купето

    40 000 км - повреда на приборното табло

    45 500 км - повреда и смяна на двигателя

    50 000 км - повреда и смяна на волана

    52 000 км - силни в

    Коментиран от #26, #27, #40

  • 26 JPower

    8 1 Отговор

    До коментар #25 от "BMW":

    Така става, когато колите се правят от еколози и счетоводители....
  • 27 Ха ха

    5 1 Отговор

    До коментар #25 от "BMW":

    Ремонтът на ароматизатора на купето е много яко...ама пусто дуене със седмица така е
  • 28 MVP

    3 4 Отговор
    BMW се купува от баровци в щатите ново естествено, реднековете се праскат с фордчета и тойотки за бедни роднини....
  • 29 onq s konq

    11 3 Отговор
    Статистиците са си свършили работата и са си прибрали Хонорара.Това което Те НЯМА НИКОГА ДА КАЖАТ и затова АЗ ЩЕ ГО КАЖА ВМЕСТО ТЯХ Е че...КЕФ ЦЕНА НЯМА:)
  • 30 посерко

    4 1 Отговор
    Омръзна ми от американски класации, неверни за европа.
    Половината ги няма тук.
  • 31 Ами

    3 3 Отговор

    До коментар #11 от "ватман":

    Глупости като мръдне мотора и вземе да бичи масло друго става. Или Евро 5има гаранция че не се износва. Карам 93 г но бензин. Та като стане милионик над 20 г ела да ги мерим. А бензин Евро 5 сигурно грам сажди няма защо ли.

    Коментиран от #36

  • 32 Уеуеее..таша....

    2 0 Отговор
    А мойто вектро па го нема.,ццццц
  • 33 Мимо

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "гощо":

    Така живеят нормалните хора! Изводите за нас българите са ясни!
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 ватман

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "Грета Гутенберг":

    Сама се регенерира бе тцтцтц...Ти кви дръгели си виждал бе тцтцтцт филтър вика се запушва и се сменя хахахахахаха........
  • 36 ватман

    1 1 Отговор

    До коментар #31 от "Ами":

    Обади се на Ндин да ти вземат кокала за 400лв.Ходи се почерпи с парите и спри да ни смърдиш по улиците,че отрови бате батееееее
  • 37 Онзий

    2 0 Отговор
    Как шъ на стигнат американците със 300 л гориво месечна заплата .Класацията си е тяхна.
  • 38 Townboy

    0 1 Отговор
    Френските и италианските!
  • 39 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "мани мани":

    За кво ти е да си купиш немски проблем😉
  • 40 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "BMW":

    То един италиянец нали запали бмв си пред централата в Мюнхен-писнало му от ремонти и му драсна кибрита.мисля че и тук го бяха отазили
  • 41 Бедняческу

    3 0 Отговор
    Мноого яко - кеф, моята Дачия не влиза в нито една класация :)
  • 42 Вярно

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "123":

    Колега, 2011-та си закупих е93 -на шест хиляди рейка това е втория месеца на 54000гориво подаваща помпа на година и осем месеца гориво подаваща пома в резервуара се сфалира всичко е сервизно,но решавам да я сменя и да си взема f10 520 (ще ми се ражда второ дете).От кола платена 108 648лв на две години и три месеца и 66000 километра бмв го купуват за 32 000лв които се преспадат от 117 000лв 2013-та преди два месеца колата я продадох за21000 на 296 000 км преблизително на нея ремонтире и започнаха след 200 000 преблизително 14 000 (слъсана верига...пълен ремонт помпа,валове,клапани)сега беше за дюзи,торбина и окачване.Вземах и 21 000 и кажи ми на твоята антика е изключение.Само Дачия си държи цената купуваш я на ниска цена и после дори и на вторични да я закараш все си на сметка и няма такива проблеми.
  • 43 Haho

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "123":

    На сън ли я купи?