ФАКТИ.БГ

Кои автомобили се обезценяват най-много след петата година?

Публикувана: 31 Октомври, 2019 13:04
43 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 48168
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 48 гласа.

Загубата от стойността е монета с две страни. За търсачите на изгодни сделки тя е шанс да се сдобият с евтин автомобил, който е струвал баснословни пари като нов. За собствениците пък е важно да знаят колко могат да очакват да вземат за колите си ако решат да ги продават.

Американският портал за търговия с употребявани автомобили iSeeCars публикува нова класация на най-силно и най-слабо обезценяващите се автомобили на възраст 5 г. Рейтингът е съставен въз основа на данните от 7.7 млн. обяви за продажба.

Според iSeeCars най-ревниво пазят цената си Jeep Wrangler и Wrangler Unlimited. Те са абсолютни лидери в класацията и след петата година струват съответно 68.5% и 70% от стойността си като нови.

В петицата на най-изгодните за собственика модели влизат също три модела на Toyota - Tacoma, Tundra и 4Runner с обезценяване съответно 32%, 35.9% и 36.5%. единствените спортни автомобили, които попадат в челната десетка, са Porsche 911 (37.2%), Nissan GT-R (39.4%) и Subaru Impreza WRX (40%).

Най-много от цената си след петата година губят луксозните модели. Лидер в този антирейтинг е Maserati Quattroporte, който струва едва 27.8% от стойността си като нов. На второ място се класира BMW 7er, което поевтинява със 71.3%. Следват го Acura RLX (69.2%) и Jaguar XJL (68.9%).

Крайно неизгодно капиталовложение се оказват и електромобилите. След пет години експлоатация Nissan Leaf и BMW i3, например, струват със 71% и 70.9% по-евтино, отколкото в магазина. Не особено цветуща е и ситуацията с Ford Fusion Energi и Chevrolet Volt, които се обезценяват с 69.1% и 68.1%.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3 от 48 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Миризлив пор
1 Отговор
Добри сметки НО без кръчмаря. Цената се определя от пазара - кой колко може да даде и колко за колко ще го даде. Този пазар може да е верен за сега НО със настъпващите ограничения за ДВГ - ековинетки, някои държави са обявили спиране регистрациите на коли с ДВГ след 2025 и т.н. неясни щуротии след 5 години може да се окаже че тези коли няма кой да ги вземе защото не отговарят на екологичните изисквания. Като сложим и програмираното излизане от строя на автомобилите след определено време ремонта на такъв автомобил може да излиза по-скъп от колкото да си купиш нов на изплащане. Така че въпросната класация може и да не е вярна след 2-3 години.

Коментиран от #6


Оценка:
-39 +40

Боко
2 Отговор
Преписана американска статистика.
Лесно и доходно.

Оценка:
-5 +108

мани мани
3 Отговор
на bmw най-много им падат цените :) бетер са от корейски и китайските :) следвани от фиатчета и алфи :) после са франсетата :)
вагините да не си мислят, че мноу им седи цената :) ни голф, ни пасат, падат яко цените им :) т'ва е добре де, та да можем си ги купим :)

Коментиран от #39


Оценка:
-17 +44

ФИАТ
4 Отговор
ФИАТ ДОБЛО го нема никаде , а е най убавата кола на светъ правена някога ЧЧЧЧ

Оценка:
-7 +42

123
5 Отговор
певди 8-10 години си купих bmw 8 серия за 9500 сега мисля че мога да ч продам над 15000 това май не е обезценяване

Коментиран от #7, #17, #42, #43


Оценка:
-78 +21

Жоро
6 Отговор

До коментар #1 от "Миризлив пор":


Прав си, но ще стане точно обратното :)
Колите ще трябва да изпъляват еко норми като нови.
Производитеите ще престанат да произвеждат модели с определени двигатели, а цената на употребяваните ще спада значително по-бавно и търсенето им ще се засили.

Оценка:
-1 +24

Дфен
7 Отговор

До коментар #5 от "123":


Силата не ти е в мисленето.

Оценка:
-5 +41

tdci
8 Отговор
В България ще се карат миризливи дизели и след 20г.така,че споко....

Коментиран от #11


Оценка:
-10 +41

Гост
9 Отговор
И с какво точно ни е полезна тази статия като отразява пазара в Америка?! С нищо! Защото пазарът в Америка, в Европа и още по-конкретно - в България, нямат нищо общо!

Коментиран от #23


Оценка:
-5 +68

гощо
10 Отговор
Като докосвал се до Американската действителност и точно в момента с колите първо да кажа,че там се смята японската кола за най разумен избор! За разлика от тук там това колата на колко километра е-мили е от голямо значение! Давам пример: Мерцедес ML на 36хил мили но е старият модел,продава се за 30хил. долара! До него новият модел на 180хил мили,продава се за 32хил. долара! Идва момета с селвич тайтъл или тотал щета както се знае тук! Такива коли са в пъти по ефтини! Та на колко години не толкова колкото на колко мили е и ако си и частен продавач и имаш история на колата ще я дадеш добре ако не ще е по тънко! Европейските марки като Мерцедес,БМВ,Ауди,WV са си скъпи! Друг е момента,че се качваш на нова кола за някакви месечни вноски и си караш! Лично аз си бях взел американска кола от магазина за 160долара на месец!

Коментиран от #33


Оценка:
-0 +45

ватман
11 Отговор

До коментар #8 от "tdci":


Миризливци са собствениците дето махат филтри и ЕГР-ри и т.н. та колите пушат и смърдят! Карам дизел ЕВРО 5А+ и няма следи от пушене смърдене и т.н. Ауспуха ми е чист и да бръкнеш няма да се нацапаш! А ако прочетеш малко ще разбереш,че ако всички коли са на ток,производството на този ток ще замърсява повече! Да вероятно в градовете няма да смърди толкова!

Коментиран от #22, #31


Оценка:
-10 +47

асдфф
12 Отговор
Защо ни занимавате с американски статискити. Дали ни вълнуват?

Оценка:
-8 +33

дедо ми
13 Отговор
Гледам колите и си викам-брей в България е пълно с Мазерати,Линкълни,Доджове,Панамери и т.н.Добра статия,отразява нашата действителност.....Браво на автора.

Оценка:
-3 +57

mediator37
14 Отговор
В екологично отношение една кола на 5 години не дава с 60% повече вредни емисии. А обезценката й е 60%.
Изобщо има ли разлика във вредните емисии на една кола нова и на 5 години? И ако има каква е тя?

Коментиран от #24


Оценка:
-4 +10

hmhmhm
15 Отговор
Според мен статистиката им е скалъпена на 5 години най ще се обезценят електричките. Ама айде

Оценка:
-3 +19

Tomorrow
16 Отговор
Статия без особена стойност за нас, тък като американския пазар е доста различен от европейския и там се карат коренно различни коли.

Оценка:
-2 +26

Христо
17 Отговор

До коментар #5 от "123":


Едно е да искаш
Второ е да можеш
Трето да го продадеш

Оценка:
-9 +6

Дими Иванов
18 Отговор
Цената на Балканите се определя и от мизерията, сиреч търсенето. Тоталното разминаване между Европейската фасада и Африкански заплати,И докато първото е люлката на която се люлеят управляващите, то вторият факт е реалността за всички работещи Българи и определено не са предпоставка за водеща марка. Просто си мечтаем?

Оценка:
-5 +12

Крали Марко
19 Отговор
Кви тъпотиии пишете? НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВА АМ. ПАЗАР ! ТУК Е България ! ЯСНО ? Гошкооо ! Дрън дрън !

Оценка:
-0 +11

х о
20 Отговор
Новата Лада 2107 не се обезценява изобщо!!!!

Оценка:
-3 +7

vasik atanasova
21 Отговор
дъстъра след 5 година е ТОТАЛ ЩЕТА

Оценка:
-4 +12

Грета Гутенберг
22 Отговор

До коментар #11 от "ватман":


Покарай още малко и ще запуши тази свята евро 5-ца. Въпрос на време е филтъра да се запуши. И евро 6 да е, пак има зададен определен пробег. Освен ако не дадеш няколко хилядарки да смениш филтъра, но за такъв "балък" още не съм чул.

Коментиран от #35


Оценка:
-8 +11

Домакин
23 Отговор

До коментар #9 от "Гост":


Пиши на автора, какво точно ти е интересно. Той откъде да знае, че не те интересува какво става отвъд океана.

Оценка:
-8 +3

Еко
24 Отговор

До коментар #14 от "mediator37":


Конкретната кола за повече години ще има повече вредни емисии, спрямо изминатите километри. Ако е стояла през цялото време в гараж няма да има разлика . Но модел по-нов с 5 години ще има по-малко вредни емисии.

Оценка:
-1 +4

BMW
25 Отговор
За 54 000 км - 12 ремонта по BMW Серия 7 за 240 000 лв.

vesti.bg

2018/11/02 22:41

Последване

40 5

Кое е най-хубавото пожелание на близък приятел за чисто новия му автомобил? По моите разбирания би звучало така: сервиз да не види. Но собственикът на този автомобил явно е би прокълнат, след като за малко над 50 000 км неговото BMW 750i (G11) е посетило сервиза точно 12 пъти. Естонецът толкова се е вбесил от това, че е изографисал целия автомобил с всички ремонти, които е трябвало да претърпи возилото, чиято стойност е 122 700 евро. Най-неприятното е било смяната на 4,4-литровия V8 битурбо двигател още преди 50 000 км.

Срещу всеки дефект той е отбелязал точния пробег. На задната дясна врата той е написал: Цената на автомобила бе 122 700 евро, срещу които пари получаваш. След това изрежда всичките проблеми. Всичко започва още след 18 000 изминати километри, когато лимузината е трябвало да влезе в „бокса” за отстраняване на проблем с вентилацията на шофьорската седалка.

Оттам насетне списъкът продължава така:

20 000 км – дефект и ремонт на панорамния люк

23 205 км - смяна на маркучите за охлаждане на турбото

27 312 км - смяна на термостат и ремонт на ароматизатора в купето

30 000 км – ремонт на контролния блок за регулиране на шофьорската седалка и ремонт на ароматизатора в купето

40 000 км - повреда на приборното табло

45 500 км - повреда и смяна на двигателя

50 000 км - повреда и смяна на волана

52 000 км - силни в

Коментиран от #26, #27, #40


Оценка:
-3 +10

JPower
26 Отговор

До коментар #25 от "BMW":


Така става, когато колите се правят от еколози и счетоводители....

Оценка:
-1 +8

Ха ха
27 Отговор

До коментар #25 от "BMW":


Ремонтът на ароматизатора на купето е много яко...ама пусто дуене със седмица така е

Оценка:
-1 +5

MVP
28 Отговор
BMW се купува от баровци в щатите ново естествено, реднековете се праскат с фордчета и тойотки за бедни роднини....

Оценка:
-4 +3

onq s konq
29 Отговор
Статистиците са си свършили работата и са си прибрали Хонорара.Това което Те НЯМА НИКОГА ДА КАЖАТ и затова АЗ ЩЕ ГО КАЖА ВМЕСТО ТЯХ Е че...КЕФ ЦЕНА НЯМА:)

Оценка:
-3 +10

посерко
30 Отговор
Омръзна ми от американски класации, неверни за европа.
Половината ги няма тук.

Оценка:
-1 +4

Ами
31 Отговор

До коментар #11 от "ватман":


Глупости като мръдне мотора и вземе да бичи масло друго става. Или Евро 5има гаранция че не се износва. Карам 93 г но бензин. Та като стане милионик над 20 г ела да ги мерим. А бензин Евро 5 сигурно грам сажди няма защо ли.

Коментиран от #36


Оценка:
-3 +3

Уеуеее..таша....
32 Отговор
А мойто вектро па го нема.,ццццц

Оценка:
-0 +2

Мимо
33 Отговор

До коментар #10 от "гощо":


Така живеят нормалните хора! Изводите за нас българите са ясни!

Оценка:
-1 +4

Само голфу
34 Отговор
Audi 2.5 tdi.е с наи здравите наккладки с един комплект 3 двигателя изкарва

Оценка:
-0 +7

ватман
35 Отговор

До коментар #22 от "Грета Гутенберг":


Сама се регенерира бе тцтцтц...Ти кви дръгели си виждал бе тцтцтцт филтър вика се запушва и се сменя хахахахахаха........

Оценка:
-1 +0

ватман
36 Отговор

До коментар #31 от "Ами":


Обади се на Ндин да ти вземат кокала за 400лв.Ходи се почерпи с парите и спри да ни смърдиш по улиците,че отрови бате батееееее

Оценка:
-1 +1

Онзий
37 Отговор
Как шъ на стигнат американците със 300 л гориво месечна заплата .Класацията си е тяхна.

Оценка:
-0 +2

Townboy
38 Отговор
Френските и италианските!

Оценка:
-1 +0

Хайл
39 Отговор

До коментар #3 от "мани мани":


За кво ти е да си купиш немски проблем😉

Оценка:
-0 +1

Хайл
40 Отговор

До коментар #25 от "BMW":


То един италиянец нали запали бмв си пред централата в Мюнхен-писнало му от ремонти и му драсна кибрита.мисля че и тук го бяха отазили

Оценка:
-0 +1

Бедняческу
41 Отговор
Мноого яко - кеф, моята Дачия не влиза в нито една класация :)

Оценка:
-0 +3

Вярно
42 Отговор

До коментар #5 от "123":


Колега, 2011-та си закупих е93 -на шест хиляди рейка това е втория месеца на 54000гориво подаваща помпа на година и осем месеца гориво подаваща пома в резервуара се сфалира всичко е сервизно,но решавам да я сменя и да си взема f10 520 (ще ми се ражда второ дете).От кола платена 108 648лв на две години и три месеца и 66000 километра бмв го купуват за 32 000лв които се преспадат от 117 000лв 2013-та преди два месеца колата я продадох за21000 на 296 000 км преблизително на нея ремонтире и започнаха след 200 000 преблизително 14 000 (слъсана верига...пълен ремонт помпа,валове,клапани)сега беше за дюзи,торбина и окачване.Вземах и 21 000 и кажи ми на твоята антика е изключение.Само Дачия си държи цената купуваш я на ниска цена и после дори и на вторични да я закараш все си на сметка и няма такива проблеми.

Оценка:
-0 +3

Haho
43 Отговор

До коментар #5 от "123":


На сън ли я купи?

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

-->
АПИ: актуална пътна обстановка