Сливането на FCA и PSA бе съпроводено с изненадващата новина, че Fiat ще се преориентира от градски минита към субкомпактни модели. Допреди година италианската марка бе представена в този клас от Punto, но в момента не разполага с подходяща платформа за такъв автомобил, което веднага породи спекулации за унифициране с Peugeot 208 по формулата с Opel Corsa.
Как би изглеждало евентуално бъдещо Punto на френската платформа CMP показва компютърна илюстрация на Motor1. Хипотетично такъв хечбек би трябвало да бъде позициониран в бюджетния сегмент и да се изправи срещу бестселъри като Dacia Sandero, за да канибализира "братовчедите" си от PSA.
Fiat Punto бе един от най-популярните субкомпактни модели в продължение на четвърт век (1993-2018) и успя да се продаде в тираж от над 9 млн. екземпляра. Постепенно обаче симпатичното италианче започна да губи инерция, а през 2017-а понесе сериозен имиджов удар, след като стана първият автомобил, получил нула звезди в краш тестовете на Euro NCAP.