Отидете към основна версия

2 315 2

Capstone Turbine CMT-380

  • capstone turbine-
  • ferrari-
  • lamborghini-
  • porsche

Турбинна екология

Напоследък новинарският поток се попълва от съобщенията на все повече малки компании, които заплашват в прав текст продукцията на Ferrari, Lamborghini и Porsche със свръхбързите си електромобили. В появата на толкова много нови нашественици няма нищо изненадващо - нишата на спортните возила с нулеви или пренебрежимо ниски вредни емисии изглежда обещаващо, а и печалбите от маржа между вложените технологии и крайната цена на модерните играчки звучи примамливо заради данъчните облекчения в цивилизования свят.

На пръв поглед Capstone Turbine изглежда като поредния агресор в относително спокойните територии на спортното автомобилостроене. Компанията се кани да произвежда цивилен болид с механика и дизайн от външен доставчик (Factory Five), но с електрическо задвижване. Приликите с ордата от нови имена в бранша обаче приключват дотук. Всъщност Capstone е един от най-утвърдените разработчици на компактни турбини и по всичко личи смята да използва технологиите си за съвършено различен като концепция хибрид с ултраниско ниво на вредните емисии.

Електродвигателят на CMT-380 се захранва от литиево-полимерни батерии. Мощността му не се съобщава, но ако се съди по динамичните показатели на колата, тяга изобщо не липсва. Ускорението до 100 км/ч отнема 3.9 секунди, а максималната скорост достига 240 км/ч. CMT-380 може да изминава до 130 км само на електричество, а с дозареждане на акумулаторите в движение обсегът с един резервоар надхвърля 800 км. Тъкмо методът за захранване на батериите обаче буди най-силен интерес. Вместо традиционен ДВГ, на борда има микротурбина със свръхниски емисии на въглероден двуокис. Тя развива 40 к.с. и работи на нафта или биодизел. Нейните въртящи се компоненти и свързания с ротора генератор на ток са окачени на въздушни лагери, с което отпада необходимостта от охлаждане или смазване. Турбината отработва газовете толкова ефективно, че няма нужда от изпускателна система, но въпреки това покрива екологичните ограничения на калифорнийските закони за опазване на околната среда за 2010 г.

Capstone Turbine CMT-380 ще бъде представен официално на автоизложението в Лос Анджелис, което стартира този уикенд. В разработката на прототипа е участвал шефът на творческия отдел на Electronic Arts и създател на едни от най-популярните компютърни игри в света Ричард Хилеман.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини