Отидете към основна версия

57 980 85

Автомобили, харчещи с 50% повече гориво, в сравнение със заводските данни

  • автомобили-
  • разход на гориво
Снимка: Shutterstock

Някои модели на Mercedes-Benz, BMW и Peugeot консумират 50% повече гориво при ежедневна употреба, отколкото производителят посочва на базата на лабораторни изследвания. В някои случаи несъответствията между официалните показатели и реалния разход на гориво са толкова значителни, че не могат да бъдат обяснени единствено с особеностите на методологията на изпитване.

Белгийската екологична организация "Транспорт и околна среда" анализира действителния разход на гориво и вредните емисии на 600 000 автомобила, използвани в страните от ЕС, и ги сравни с паспортните характеристики, дадени от производителя. Ако през 2001 г. несъответствието между декларираните и реалните показатели е било средно 8%, то през 2014-то е нараснало до 40%.

Освен това според природозащитниците до края на 2020 г. разликата може да нарасне до 50%, ако властите не засилят сертифицирането на нови автомобили. Междувременно автомобили като Mercedes-Benz A-Class, C-Class и E-Class, както и BMW Серия 5 и Peugeot 308 с традиционните бензинови и дизелови двигатели при ежедневна употреба вече изгарят около 50% повече гориво и отделят 40-45% повече CO2 в атмосферата, отколкото е посочено в техните спецификации. Модели на Renault и Toyota също попадат в "черния списък".

„Причините за подобни разминавания трябва да бъдат обяснени възможно най-скоро“, обръщат се еколозите към автомобилостроителите. Както е при тестовете за замърсяване на околната среда, европейската методология за проверка на ефективността на горивото напълно се е дискредитирала. Скандалът с Volkswagen е само върхът на айсберга, под който се крие възможността да се манипулират данни за разхода на гориво при това до половината от декларираната сума “, заяви говорителят на T&E Грег Арчър.

За средностатистическия европейски водач изкривяването на данните за действителния разход на гориво струва около 450 евро годишно. Огромно количество собственици на автомобили доплащат, без да осъзнават, за допълнителното гориво. В същото време автомобилните производители се опитват да отложат въвеждането на нова хармонизирана методология за измерване на ефективността на автомобила за по-късна дата.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 41 гласа.

Свързани новини