Last news in Fakti

5 Февруари, 2020 15:28 6 748 10

Нови коли в България: Реекспорт и реални сделки

  • автомобили-
  • продажби-
  • българия-
  • реекспорт
Нови коли в България: Реекспорт и реални сделки - 1
Dacia продава най-много нови коли у нас

Статистика, която ви показваме илюстрира броя на новите регистрирани леки автомобили в България от 2005 г. до 2018 г., в хиляди единици. Интересното е, че през 2005-а в България са новорегистрирани общо 32 700 пътнически автомобила. Този обем обаче драстично намалява.

Нови коли в България: Реекспорт и реални сделки

Пет години по-късно, през 2010 година той е едва 15 600 превозни средства. В следващите години новорегистрираните леки автомобили показват тенденция на растеж. През 2018-а броят на новите регистрирани леки автомобили в България достигна своя връх, от 38 000 бройки, но растежът не спря до тук.

През изминалата 2019 година броят продадени нови автомобили се увеличава до рекордните за нашата страна 44 449 бройки. Румънската марка Dacia продължава да е лидер с пазарен дял от 12.2% (по данни на focus2move). Трябва обаче да се има предвид и факторът, наречен реекспорт.

Не всички нови автомобили, регистрирани в страната ни остават тук. Практиката "реекспорт" (нови автомобили, продадени в България, само за да бъдат незабавно изнесени зад граница), макар и недотам лоялна, продължава да се използва масово от някои от вносителите на нови коли у нас.

Справка в статистиката на КАТ показва, че регистрираните и веднага след това дерегистрирани превозни средства у нас през изминалата година е около 14% от общите продажби на нови автомобили в България на годишна база. Има обаче и автомобили, които са внесени у нас и след това изнесени без регистрация.

По-любопитното в този случай е, че там процентите са почти двойно повече от тези, минали през КАТ. Така излиза, че всяка пета нова кола у нас, не остава на територията на страната ни. Груби сметки показват, че без реекспорт в България през миналата година са продадени под 35 000 нови коли. Данните на АСЕА са малко по-различни от тези на focus2move, но независимо от бройката, тя не е реална заради въпросния реекспорт.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Запознат

    34 8 Отговор
    У нас се продават най малко коли и най много Дачии.

    Коментиран от #2

  • 2 сектант

    1 13 Отговор

    До коментар #1 от "Запознат":

    ЗАСТАВАЙ

    Коментиран от #3, #5

  • 3 Що бе

    9 3 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Да ме газиш с Ред-Лайна ли си решил?
  • 4 JPower

    13 2 Отговор
    Излиза, че през 2005год. Преди да влезем в ЕС и НАТО, българина е купувал повече нови коли от сега. Повечето нови коли в България са служебни на '' инвеститорите''.!!!!

    Коментиран от #6, #7, #8

  • 5 Random

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Никога не ти хващат сарказма :D
  • 6 smeh

    16 5 Отговор

    До коментар #4 от "JPower":

    Как няма да купува, като тогава новите коли бяха масово между 15 и 30хил. лв, а населението тепърва научаваше какво е кредит. Голямото преселение в София и по-големите градове все още прохождаше. Перспективите за ЕС, приемането ни в Нато и първата глътка оптимизъм след тежките 90г. Тогава започна "надпреварата" кой колко имота притежава и каква кола кара. Което съответно доведе до тежката рецесия години по-късно. Сега сме в абсолютно същия стадий, както преди 12 години - свръхзадлъжнялост и парадиране, докато се "изпапка" кредитната маса. После всички знаят какво следва - глад и мизерия. Ако не се лъжа - средната ипотека за София подмина 120хил лв. А милениум поколението тепърва навлиза на пазара на труда, чиито възгледи се определят от Фейсбук и социалните мрежи. Предполагам ме разбираш, че ако някой не натисне преждевременно СТОП бутона с кредитирането до 5 години, всички ще са роби на банките, а сградния ФОНД, включително и всички автомобили ще са собственост само и единствено на корпорации. За които ще трябва да бачкаш като роб доживот за да имаш елементарни свободи, като покрив над главата и средство за придвижване.
  • 7 STEFCO

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "JPower":

    PREDİ DA VLEZESH V NATO KURVİTE BYAHA 10 LV SEGA SA 100 LV GLADNA VISHKO
  • 8 Тоогава си купих

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "JPower":

    първата нова кола без кредити без ипотеки и без продажба на имоти. Просто професията ми го позволява. През 2017 г. си взех втората нова с която съм и сега пак без заеми и кредити.
  • 9 Ще има само нови

    2 0 Отговор
    ако забранят вноса на старите, ама никой не иска, защото боклука трябва да се изхвърля някъде и защо не у нас
  • 10 Предлагам

    1 0 Отговор
    на управляващите, да отворят завод за преработка на стари автомобили, вместо да чакат VW да отвори за нови - ще има опашка от инвеститори