Отидете към основна версия

10 233 23

Audi показа новото A3

  • audi-
  • a3

Премиум хечът, който завършва компактния квартет на VW Group, стана по-голям, по-удобен и, разбира се, по-екологичен. Въпреки леките намеци за "горещи" модификации, Audi започна да разсекретява петвратото А3 от т.нар. цивилни версии. Прави впечатление, че с промяната на поколенията A3 леко се увеличава по размер: междуосието остана почти непроменено на 2.64 метра, но към дължината са добавени 3 см, като тя вече е 4.34 м. Декларираният обем на багажника е от 380 до 1200 литра.

От компанията подчертават и още няколко новости, като подобрение на звукоизолацията на каросерията - включително чрез оптимизиране на аеродинамиката, което повишава акустичния комфорт. Иновацията обаче е запазила предишната схема на окачване. По-маломощните версии са оборудвани с McPherson отпред и торсионна греда отзад, но по-динамичните имат многозвенно задно окачване.

В допълнение, за A3 ще бъдат предложени и два варианта на окачване с адаптивни амортисьори, като се обещава, че разликите между удобните и спортни режими на работа ще бъдат значително по-забележими. Първата версия на шасито ще намали клиренса с 10 мм, а втората - с 15 мм (с него новото А3 ще бъде снабдено и с пакета S line). Базовият модел е оборудван с 16-цолови джанти, но по желание на клиента те могат да бъдат увеличени до 19 инча.

Вътрешността на Audi A3 е доста "дигитализирана: физическите бутони на климатичната система са запазени, но екранът на бордовата мултимедийна система е нараснал до 10.25 инча, а виртуалният кокпит е с два 12.3-инчови екрана и проекционен. Любопитно е още, че мултимедийният контрол е сензорен. Освен това Audi A3 се сдобива със система за разпознаване на почерк. Новата мултимедия, както се твърди, е станала десет пъти по-мощна от предшестващата я.

Тя има много нови онлайн услуги и възможност за комуникация с пътната инфраструктура, гласовите команди вече могат да се формулират по-свободно и в близко бъдеще A3 ще получи безжично внедряване на Apple CarPlay и Android Auto. Списъкът на асистенти за водача също е разширен. Наличен е автопилот от ниво 2, способен да контролира колата по магистралата със скорост до 210 км / ч.

Що се отнася до гамата на двигателите, първоначалните агрегати за A3 ще бъдат бензинов турбо двигател със 150 конски сили и дизелов двигател със 116 конски сили (по-късно ще се появи трицилиндров агрегат с мощ от 110 к.с., който ще играе ролята на базов). Двулитров двигател с дизелово гориво също ще се предлага във версията със 150 конски сили, докато бензинът има т.нар умерено хибридна версия с 48-волтов стартов генератор. Той може да добави до 12 к.с. и 50 Нм, но основната му задача е да осигури например възможност за движение до 40 секунди при изключен двигател.

Планира се А3 да се предлага както с механична скоростна кутия, така и с робот, но за умерените хибриди ще се използва само DSG. В бъдеще на пазара ще излязат версии със задвижване на всички колела, два хибрида с мощност 218 и 245 к.с., както и Audi S3 с двулитров четирицилиндров турбомотор с мощност 310 конски сили.

Недалеч е и появата на пълноценен горещ хеч RS 3, който ще е снабден с 2.5-литров петцилиндров двигател с мощност от около 400 к.с. Европейските дилъри вече са готови да приемат поръчки, а доставките ще започнат през май. Първите динамични тестове на модела са предвидени за края на март, тази година, а екип на mobile.bg ще присъства на тях, откъдето ще ви направим преки свидетели на първите реални впечатления от новото Audi A3.

Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 14 гласа.

Свързани новини