Известен факт е, че последната година не беше особено добра за Aston Martin, но може да има светлина в края на тунела след сериозната инвестиция, направена от Лорънс Строл, който е собственик на отбора Racing Point F1. Като част от сделката канадският милиардер е придобил 16,7% в компанията срещу 182 милиона паунда (224 млн. долара) и е определен за председател на борда. В опит да разбере как финансовата инжекция ще помогне на марката да оформи бъдещето си, Autocar разговаря с изпълнителния директор на Aston Martin Анди Палмър. Това предаде Motor1.
Ще бъде приложен нов бизнес модел, тъй като Aston Martin се стреми да стане „британското Ferrari“, произвеждайки по-малко автомобили и продавайки ги на по-голяма печалба. Палмър каза, че автоконцернът е произвел 5800 превозни средства за продажба през лицензирани дилъри през миналата година, но през 2020-а планира да изгради по-малко в опит да направи марката по ексклузивна.
„Време е да се превърнем в "британското Ferrari", като помолим нашите клиенти да персонализират автомобилите си и да изчакат те да бъдат произведени. DBX, първият SUV на марката, вече показва как искаме да продължим. Тазгодишните предварителни поръчки за кросоувъра вече са запълнени", обясни изпълнителния директор на любимата марка на Джеймс Бонд.
Анди Палмър се надява опитът на Лорънс Строл като дългогодишен вносител и колекционер на Ferrari да помогне на Aston Martin да изгради по-ефективен бизнес модел. "Най-напред трябва да се продадат вече произведените суперкари и след това компанията да се съсредоточи върху автомобилите по поръчка, като същевременно се увери, че качеството на кросоувъра DBX е перфектно", допълни Анди Палмър.