Отидете към основна версия

21 770 96

Вижте колко печели Ferrari от всяка продадена кола

  • ferrari-
  • печалба-
  • оперативен марж

Миналата година автоиндустрията започна да показва признаци на забавяне. Въпреки това, 2019-а не беше лоша за всички автомобилни производители. Ferrari, например, продаде общо 10 131 суперкари и реализира убийствена печалба от всеки един от тях. Това показва нов доклад на Fiat Group World, несвързан уебсайт с Fiat Chrysler Automobiles, цитиран от Motor1.

Според информацията, Ferrari е продал 10 131 автомобила с оперативен марж от 23,2 процента. Това означава, че автоконцернът е направил 86 369 евро печалба от всеки продаден суперкар. Това е значителна сума пари, макар и не толкова, колкото автомобилният производител е генерирал през 2018-а - 86 801 евро. Fiat Group World твърди, че Ferrari постига впечатляващите си маржове чрез имплементиране на нови технологии, адаптиране към промените на пазара и маркетинг стратегиите си.

Публикацията показва и колко по-ефективен и печеливш е Ferrari в сравнение с останалите автопроизводители. Например, BMW ще трябва да продаде 30 превозни средства, за да достигне печалбата от едно продадено Ferrari. VW, на свой ред, ще трябва да реализира 56 продажби за целта, а Mercedes - 67. При Ford и Nissan разликата става огромна. Американският автоконцерн ще трябва да продаде 908 автомобила, а японският 928, за да генерират печалбата, която се реализира от едно Ferrari.

2019-a определено беше силна година за производителя на суперколи от Маранело. Дори и маржовете на печалба да са се свили леко, Ferrari за първи път продаде повече от 10 000 автомобила, реализирайки нетни приходи от 3,766 милиарда евро, което представлява ръст от 10,1% на годишна база. Най-добрите пазари за компанията са били Европа, Близкият Изток и Африка. Продажбите са се свили единствено в Америка. Въпреки това, Ferarri не очаква 2020-а да бъде толкова успешна, тъй като автоконцернът ще представи по-малко модели. Освен това, не е ясно и как коронавирусната пандемия ще се отрази на рентабилността на компанията.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 28 гласа.

Свързани новини