SUV-купе сегментът - кросоувърите със скосен покрив, се увеличава все повече и повече. Това е факт. Дизайнът на тези автомобили определено не е за всеки и вероятно вината за популяризирането му може да се търси в BMW X6.
През последните години все повече автоконцерни навлязоха в сегмента, като пример за това е Mercedes с GLE Coupe. BMW, разбира се, не седя безучастно и добави X4 и X2, възползвайки се от преднината на X6. VAG пък представи Audi Q8, Porsche Cayenne Coupe и VW Atlas Cross Sport.
Strategic Vision, автомобилна изследователска и консултантска компания, обяснява именно защо и какви хора купуват SUV-купета или Sport Utility Coupes (SUCs), съобщава Autoblog. Според анализаторите, клиентите, които избират този тип кросоувъри, особено ако са Mercedes, са с четири до пет години по-млади от обичайния купувач на типичните SUV-та. Това намалява средната възраст на хората, закупили автомобил от съответната марка, което от своя страна увеличава привлекателността ѝ.
Strategic Vision добавя, че купувачите на SUV-купета са по-малко чувствителни към цената, което означава, че автоконцерните могат искат повече пари, като това няма да повлияе негативно на продажбите им. По-важното обаче е, че закупилите SUC се интересуват предимно от своя имидж.
„Повече от всичко купувачите на Mercedes GLE Coupe искат да изглеждат добре, докато са в своето превозно средство, както и то да ги отличава от другите. Те дори виждат колата си като продължение на себе си и искат тя да показва техния успех", казва Александър Едуардс, шеф на Strategic Vision.