Въпросът за ограничението на скоростта по магистралите е един от най-емоционалните дебати в Германия от десетилетия насам. След като през 2019-а клубът на немските автомобилисти ADAC отмени позицията си срещу въвеждането на мярката, сега по темата се изказа и Германският съвет за пътна безопасност DVR. Това предаде Motor1.
Тази седмица Германският съвет за пътна безопасност представи своята позиция по казуса, казвайки, че е за въвеждането на ограничение на скоростта до 130 км/ч по немските магистрали. По-високи ограничения на скоростта трябва да са възможни само "на подходящи участъци" и въз основа на "специални причини", обясняват от агенцията.
"През 2011-а немското правителство си постави за цел в своята програма за безопасност на движението да намали броя на жертвите по пътя с 40 процента до 2020-а. Германия е далеч от това. Освен това, в сравнение с останалите страни от ЕС, Федералната република е по средата по отношение на безопасността по магистралите“, се казва още в позицията на DVR.
От Германския съвет за пътна безопасност смятат, че ограничението на скоростта е „рентабилен и бърз принос“ за достигане на целта за по-малко жертви. Според агенцията, ограничението от 130 км/ч ще получи одобрение от населението.
От DVR твърдят, че магистралите са най-безопасният вид пътища по отношение на обема на трафика, но последиците от инциденти са тежки поради високите скорости. Това важи особено за участъците без ограничения, тъй като там разликата в скоростта на движение между бързодвижещите се леки коли и автобусите и камионите са особено високи.
Също така, от Германския съвет за пътна безопасност казват, че въвеждането на мярката ще противодейства на увеличените рискове от времето, строителните обекти, аварии, задръствания и други.
Според DVR, през 2018-а по немските магистрали са загинали 424 души, което представлява 12.9 процента от смъртните случаи на пътя. Тежко ранените за същата година пък са 5 910. Понастоящем ограничението на скоростта се прилага за около 30 процента от магистралната мрежа.
В допълнение към федералните и провинциалните министри на транспорта, в Германския съвет за пътна безопасност членуват професионални асоциации, автомобилни клубове, производители на автомобили, бизнес асоциации, застрахователи и други организации.