Европейската автоиндустрия е в готовност за още загуби на работни места, след като в петък френският финансов министър предупреди, че Renault може да изчезне, ако скоро не получи помощ. Японската медия Kyodo пък съобщи, че партньорът на автоконцерна от Булон Биянкур, край Париж, Nissan обмисля 20 000 съкращения, като повечето от тях са на Стария континент. Това предаде Autoblog.
Renault и Nissan са партньори в производството на автомобили от две десетилетия. Следващата сряда предстои двете компании да представят актуализация на стратегията си.
Първоначално се очакваше те да обявят възстановяване на отношенията им, които бяха разтърсени през ноември 2018-а от ареста на дългогодишния "архитект" и шеф на алианса Карлос Гон по обвинения във финансови нарушения.
Въпреки това, актуализацията придоби по-голямо значение, тъй като коронавирусната пандемия срина търсенето на коли и хвърли автоиндустрията в шах.
Френският финансов министър Брюно Льо Мер, който обмисля заедно с правителството заем от 5 милиарда евро за Renault, за да помогнат на автоконцерна да преодолее кризата, предупреди в петък за бъдещето на компанията.
"Да, Renault може да изчезне", каза той пред радио Europe 1.
Льо Мер заяви, че заводът на Renault във Флинс не трябва да затваря и че компанията трябва да запази колкото се може повече работни места във Франция, но също така допълни, че автоконцернът трябва да се адаптира и да бъде конкурентоспособен.
Renault отказа да коментира изказването на финансовия министър.
Във фабриката във Флинс, северозападно от Париж, автоконцернът произвежда електрическия Zoe и Micra за Nissan. Към края на 2018-а в завода са работили около 2 640 души.
Renault има 40 завода и 13 логистични обекта в 16 държави.
Същевременно японската медия Kyodo заяви, че Nissan може да съкрати 20 000 работни места глобално, като по-голямата част от тях ще са в Европа и развиващите се страни.
Според източници на Reuters ръководството на азиатския автоконцерн е решило, че автопроизводителят трябва да бъде много по-малък и вероятно ще отреже 1 милион автомобила от годишната си цел за продажби, като същевременно вижда по-голяма роля за пазарите в САЩ и Китай. В Европа Nissan ще се фокусира върху SUV моделите, гласи още информацията.