Преди няколко седмици немският сайт Bimmer Today писа за предстоящата "смърт" на M760i xDrive в Европа, заявявайки, че оборудваният с V12 агрегат седан ще бъде пенсиониран по-късно тази есен. Сега от медията твърдят, че сме близо до краят на друг високопроизводителен модел на BMW на Стария континент, а именно M2. Това предаде Motor1.
Смята се, че и двата модела са жертва на по-строгите европейски регулации за вредни емисии, принуждавайки много автопроизводители да коригират своите продуктови гами, за да избегнат плащането на огромни глоби. Високопроизводителното купе със задно предаване във вариантите Competition и CS е оборудвано с двигател S55, който излезе през 2013-а. Според BMWBLOG, адаптирането на агрегата към новите регулации би било твърде скъпо. Поради тази причина наскоро приключи и производството за европейския пазар на M4 Coupe и M4 кабрио, които са оборудвани със същия двигател.
Докато M760i е малко вероятно да се завърне, M2 ще бъде възроден в следващата генерация на модела, която трябва да се появи на бял свят през 2022-а. Високопроизводителното купе най-вероятно ще дойде с по-новия двигател S58, който вече е инсталиран в X3 M и X4 M, като M3 и M4 също ще бъдат оборудвани с него. Все пак, M2 едва ли ще получи същата мощност като по-големия си брат M4, тъй като това може да доведе до канибализиране на продажбите.
За щастие, новото поколение на модела ще се придържа към задното предаване и няма да премине към предното задвижване като 2er Gran Coupe. Освен това, двигателят S58 ще доставя най-малко 420 конски сили и 550 Нм въртящ момент на високопроизводителното купе. Очаква се следващата "M-двойка" да бъде малко по-голяма и тежка, но представянето ѝ трябва да бъде сходно с това на настоящия модел. Клиентите ще могат да избират от шестстепенна механична скоростна кутия или осемстепенна автоматична трансмисия.