Седмото поколение на Golf GTI ще получи олекотена версия, в чиято конструкция ще бъдат използвани алуминий и въглеродни нишки, съобщава британското сп. Autocar. От авиационния метал ще бъдат изработени преградата на моторния отсек, рамката на предното стъкло и подът, а капакът на двигателя и покривът ще бъдат карбонови. Очакваното намаление на теглото в сравнение с аналогичната "шестицата" е около 200 кг, което значи, че Carbon GTI ще тежи към 1.1 тона.
Според вътрешните източници, цитирани от Autocar, за направата на покрива във VW смятат да използват сандвич от два слоя въглеродни нишки с тънък стоманен лист по средата. Това ще позволи монтажа на олекотения панел на същия конвейер, на който се сглобява обикновеният Golf, и така ще се избегнат излишни разходи. Алуминиевите детайли ще се закрепват към каросерията с нитове.
С олекотената версия на GTI във Волфсбург смятат да отбележат 40-годишнината на първия "горещ" хечбек, като напомнят за простотата, динамиката и маневреността на оригинала, който тежи едва 810 кг.
Carbon GTI ще се оборудва с двигателя на стандартния GTI. Двулитровият турбомотор развива 225 к.с., които се предават на предните колела. Модификацията обаче ще получи вискомуфа Haldex от пето поколение, която работи с многодисково сцепление в маслена баня. Механизмът ще действа като междуколесен блокаж.
По непотвърдени данни прототипи на Golf с Haldex завъртат обиколка на Северната дъга на "Нюрбургринг" с осем секунди по-бързо от автомобилите с обичаен самоблокиращ диференциал. Олекотеният GTI ще се произвежда в ограничени серии. Първите екземпляри ще стигнат до пазара през 2014 г.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.