Появилият се през 1949 г. Buick Roadmaster е първият изцяло нов модел на фирмата след Втората световна война. Той налага нова дизайнерска линия, която ще властва изцяло през последвалото десетилетие. Заемки от неговата външност могат да се открият в безброй други возила, а общият силует и стилистика са се превърнали в емблема на онези славни години от американското автомобилостроене.
Устремената каросерия се монтира на шасито С на General Motors, използвано и от модели на Cadillac и Oldsmobile. Най-запомняща се е решетката на радиатора с нейните 25 хромирани вертикални лайсни. Тогава те са оприличени на зъби, а самата “скара” е наречена “Доларовата усмивка”.
През 40-те и 50-те всички модели на Buick имат “вентилационни отвори” на предните калници. За разлика от останалите обаче Roadmaster има не три, а четири, за да се подчертае неговата изключителност като най-луксозен и престижен от тях.
Въпреки че старият 5.2-литров редови “осмак” е доста примитивен в сравнение с новата генерация V8 с горен разпределителен вал, с която се оборудват актуалните модели на Cadillac, той се справя учудващо добре с грамадата. Максималната скорост е 160 км/ч. V-образните агрегати започват да се монтират чак през 1953 г.
Най-впечатляващото в оборудването на Roadmaster е напълно автоматичната двустепенна скоростна кутия Dyna-Flow. Buick е пионер в тази област още от 1948 г. За новия модел тя се предлага като стандарт и веднага става любимка на собствениците на Buick.
Името Roadmaster остава в моделната гама на компанията до 1958 г., но годините и модата променят до неузнаваемост колата. Тя се превръща в огромен танкер с едни от най-големите “криле” на задните калници в американската автомобилна история.