General Motors определя 2027-та за краен срок за изтегляне на доставчиците от Китай

14 Ноември, 2025 18:25 2 518 6

  • general motors-
  • gm-
  • китай-
  • доставчици
General Motors определя 2027-та за краен срок за изтегляне на доставчиците от Китай - 1

General Motors засили усилията си да изолира производството си в Северна Америка от засилващите се геополитически рискове, като според информациите е издала директива до хиляди свои доставчици да премахнат части и суровини, произведени в Китай, до 2027 година. Тази агресивна стъпка, която се засили в началото на 2025 година на фона на нарастващите търговски напрежения между САЩ и Китай, е пряка стратегия за укрепване на „устойчивостта на веригата за доставки“ на автомобилния производител.

Според източници, запознати с дискусиите, гигантът от Детройт е казал на доставчиците да търсят активно алтернативни източници за материали и компоненти, използвани в автомобилите, произвеждани в Северна Америка. Това усилие не е само за намаляване на зависимостта от един пазар, а е отговор на непредсказуемия характер на търговските политики, включително 100-процентовото мито на САЩ върху вноса на китайски електромобили и риска от налагане на ограничения върху износа на критични материали и чипове от Пекин. Изпълнителният директор на GM Мери Бара публично заяви, че компанията „от няколко години работи за постигане на устойчивост на веригата за доставки, като по възможност се снабдява с части от същата страна, в която произвежда автомобилите“.

Макар GM да е определила краен срок до 2027 година за някои, задачата, пред която са изправени доставчиците, е огромна. Веригата за доставки в автомобилната индустрия е дълбоко вкоренена в Китай през последния четвърт век, като доминира в ключови производствени области като осветление, електроника, производство на инструменти и матрици и основен хардуер. Ръководителите в индустрията предупреждават, че развързването на тези десетилетия на връзки, за да се премести производството в предпочитани региони като Северна Америка, Мексико или други съюзнически държави, ще бъде сложно, скъпо и многогодишно начинание. Тези допълнителни разходи за преоборудване и преместване почти със сигурност ще бъдат прехвърлени, което ще окаже натиск за повишаване на потребителските цени на новите автомобили.

Директивата на GM за производството в Северна Америка включва и задължение да се избягва снабдяването от други страни, които са обект на търговски ограничения от страна на САЩ, като конкретно се посочват Русия и Венецуела, въпреки че Китай остава основният фокус на мащабната реформа на веригата за доставки.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 8 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Госあ

    4 1 Отговор
    ха ха ха ха
  • 2 Оийо

    12 1 Отговор
    Следваща стъпка на Мери Бара е да издаде директива за затваряне. Последния дебел американец да загаси лампите

    Коментиран от #3

  • 3 карчи

    5 1 Отговор

    До коментар #2 от "Оийо":

    И аз това си помислих, че ще дръпнат шалтера!

    Коментиран от #5

  • 4 супата е гореща

    3 1 Отговор
    ще я духате безкрайно
  • 5 Оойо

    6 3 Отговор

    До коментар #3 от "карчи":

    Те американосите могат сами всичко да си правят, ама нямат желание. Та тетака от производител номер 1 през 90те до фалит. Щото женката не аресва китайци дет вършат цялата работа

    Коментиран от #6

  • 6 Те могат

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Оойо":

    Навсякъде да си произвеждат всичко, но въпроса е в цената накрая и може би качеството. Етикетие "Made in USA" вече нецса признак или символ за качество, нещо като старата слава на Мерцедес.. (и всики останали). Като вляза в магазина и ми пишат регионално местен производител, цената обаче е х3 на докараното от Испания или Мароко. А изобщо не е по добро