Тракторният магнат Дейвид Браун купува закъсалата компания за спортни автомобили Aston Martin през 1947 г. Първият модел, създаден под негово ръководство обаче, се оказва неуспешен. DB1 от 1948 г. е прекалено маломощен за очакванията на богатите купувачи. Две години по-късно вниманието на елитната публика отново е привлечено с DB2 - автомобилът, който проправя пътя за всички последвали модели на фирмата.
Луксозното купе със старомоден чар и модерна техника се задвижва от спокоен и мощен шестцилиндров двигател с два разпределителни вала, взет на заем от “сестрата” Lagonda 2.6 - Браун купува и тази компания през 1947 г.
“Облечен” с великолепна алуминиева каросерия, DB2 достига максимална скорост от 190 км/ч във варианта Vintage с повишена компресия на мотора. Лекият монокок дарява автомобила с чистокръвна возия и стабилност от най-висок клас.
Четириместният вариант DB2/4 е с каросерия фастбек, която не е толкова красива като купето, но за сметка на това е практична с третата си задна врата. През времето докато се появи трилитровата модификация MkIII, високата радиаторна решетка на DB2 еволюира до форма, подобна на уста, а на задните калници поникват малки крила.
Дейвид Браун снабдява всички модификации със скоростни кутии, което обяснява еластичността им. MkIII, чиято мощност е 178 к.с., се движи със скорост 45.5 км/ч при 1 000 об./мин на четвърта предавка. Последният Aston Martin от тази генерация е произведен през 1958 г.
Радослав Славчев
rslavtchev@avto.bg