Отидете към основна версия

10 362 23

Ford GT се завръща като хибрид

  • ford-
  • gt

Третото поколение на суперкара Ford GT ще бъде снабдено с хибридна силова установка, твърди британското сп. Auto Express, като се позовава на собствени източници от Детройт. Култовият модел ще запази средноразположения си осемцилиндров бензинов двигател, но за разлика от предшествениците си ще разполага и с електромотор. Той ще задвижва предната ос след натискане на бутон на арматурното табло и ще осигурява на колата още по-висока мощност.

Дизайнът на предишното поколение, което се произвеждаше между 2005 и 2007 г., бе силно повлиян от класическия GT40 от 60-те. Третото издание на модела обаче ще има доста по-моделно оформление. В предницата ще се появи огромен въздухозаборник, фаровете ще бъдат по-ъгловати, а на предния капак и задните калници ще има вентилационни отвори. Въпреки това пропорциите на автомобила няма да се променят особено.

С цел максимално намаляване на теглото инженерите на Ford смятат да конструират алуминиево шаси и каросерия от композинти материали. Очаква се новият GT да тежи поне 200 кг по-малко от предшественика си. Според Auto Express в Детройт се целят в маса под 1 400 кг.

Пред задния мост ще бъде монтиран компресорен V8 с мощност около 600 к.с. Така ще се падат по 430 коня на тон тегло. Подобно съотношение ще позволява на автомобила да ускорява до 100 км/ч за три секунди, а максималната скорост ще надхвърля 320 км/ч.

Основен акцент при разработката на следващия GT ще пада върху екологичността и икономичността. Във Ford не изключват възможността да пуснат и изцяло електрическа модификация на модела. В подобни планове има логика, тъй като конкуренцията в този елитен клас вече подготвя "зелени" версии на суперкарите си. Скоро на пазара ще се появи хибридно Porsche, а Mercedes-Benz вече тества задвижван изцало на ток SLS AMG.

Премиерата на предишния GT се състоя през 2003 г. Първоначално във Ford планираха да произведат ограничен тираж от суперкара, но търсенето се оказа полкова голямо, че през 2005-а бяха продадени 1 302 екземпляра, а до 2007-а бройката набъбна на 3 500. До Европа стигнаха едва 100 автомобила.

GT отпадна от производствената гама на Ford през май 2007 г. във връзка с глобалната програма на марката за преструктуриране, по силата на която бяха съкратени много работници и бяха закрити заводи на компанията.

Третото поколение на суперкара Ford GT ще бъде снабдено с хибридна силова установка, твърди британското сп. Auto Express, като се позовава на собствени източници от Детройт. Култовият модел ще запази средноразположения си осемцилиндров бензинов двигател, но за разлика от предшествениците си ще разполага и с електромотор. Той ще задвижва предната ос след натискане на бутон на арматурното табло и ще осигурява на колата още по-висока мощност.

Дизайнът на предишното поколение, което се произвеждаше между 2005 и 2007 г., бе силно повлиян от класическия GT40 от 60-те. Третото издание на модела обаче ще има доста по-моделно оформление. В предницата ще се появи огромен въздухозаборник, фаровете ще бъдат по-ъгловати, а на предния капак и задните калници ще има вентилационни отвори. Въпреки това пропорциите на автомобила няма да се променят особено.

С цел максимално намаляване на теглото инженерите на Ford смятат да конструират алуминиево шаси и каросерия от композинти материали. Очаква се новият GT да тежи поне 200 кг по-малко от предшественика си. Според Auto Express в Детройт се целят в маса под 1 400 кг.

Пред задния мост ще бъде монтиран компресорен V8 с мощност около 600 к.с. Така ще се падат по 430 коня на тон тегло. Подобно съотношение ще позволява на автомобила да ускорява до 100 км/ч за три секунди, а максималната скорост ще надхвърля 320 км/ч.

Основен акцент при разработката на следващия GT ще пада върху екологичността и икономичността. Във Ford не изключват възможността да пуснат и изцяло електрическа модификация на модела. В подобни планове има логика, тъй като конкуренцията в този елитен клас вече подготвя "зелени" версии на суперкарите си. Скоро на пазара ще се появи хибридно Porsche, а Mercedes-Benz вече тества задвижван изцало на ток SLS AMG.

Премиерата на предишния GT се състоя през 2003 г. Първоначално във Ford планираха да произведат ограничен тираж от суперкара, но търсенето се оказа полкова голямо, че през 2005-а бяха продадени 1 302 екземпляра, а до 2007-а бройката набъбна на 3 500. До Европа стигнаха едва 100 автомобила.

GT отпадна от производствената гама на Ford през май 2007 г. във връзка с глобалната програма на марката за преструктуриране, по силата на която бяха съкратени много работници и бяха закрити заводи на компанията.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини