10 12323

Ford GT се завръща като хибрид

  • ford-
  • gt

Третото поколение на суперкара Ford GT ще бъде снабдено с хибридна силова установка, твърди британското сп. Auto Express, като се позовава на собствени източници от Детройт. Култовият модел ще запази средноразположения си осемцилиндров бензинов двигател, но за разлика от предшествениците си ще разполага и с електромотор. Той ще задвижва предната ос след натискане на бутон на арматурното табло и ще осигурява на колата още по-висока мощност.

Дизайнът на предишното поколение, което се произвеждаше между 2005 и 2007 г., бе силно повлиян от класическия GT40 от 60-те. Третото издание на модела обаче ще има доста по-моделно оформление. В предницата ще се появи огромен въздухозаборник, фаровете ще бъдат по-ъгловати, а на предния капак и задните калници ще има вентилационни отвори. Въпреки това пропорциите на автомобила няма да се променят особено.

С цел максимално намаляване на теглото инженерите на Ford смятат да конструират алуминиево шаси и каросерия от композинти материали. Очаква се новият GT да тежи поне 200 кг по-малко от предшественика си. Според Auto Express в Детройт се целят в маса под 1 400 кг.

Пред задния мост ще бъде монтиран компресорен V8 с мощност около 600 к.с. Така ще се падат по 430 коня на тон тегло. Подобно съотношение ще позволява на автомобила да ускорява до 100 км/ч за три секунди, а максималната скорост ще надхвърля 320 км/ч.

Основен акцент при разработката на следващия GT ще пада върху екологичността и икономичността. Във Ford не изключват възможността да пуснат и изцяло електрическа модификация на модела. В подобни планове има логика, тъй като конкуренцията в този елитен клас вече подготвя "зелени" версии на суперкарите си. Скоро на пазара ще се появи хибридно Porsche, а Mercedes-Benz вече тества задвижван изцало на ток SLS AMG.

Премиерата на предишния GT се състоя през 2003 г. Първоначално във Ford планираха да произведат ограничен тираж от суперкара, но търсенето се оказа полкова голямо, че през 2005-а бяха продадени 1 302 екземпляра, а до 2007-а бройката набъбна на 3 500. До Европа стигнаха едва 100 автомобила.

GT отпадна от производствената гама на Ford през май 2007 г. във връзка с глобалната програма на марката за преструктуриране, по силата на която бяха съкратени много работници и бяха закрити заводи на компанията.

Третото поколение на суперкара Ford GT ще бъде снабдено с хибридна силова установка, твърди британското сп. Auto Express, като се позовава на собствени източници от Детройт. Култовият модел ще запази средноразположения си осемцилиндров бензинов двигател, но за разлика от предшествениците си ще разполага и с електромотор. Той ще задвижва предната ос след натискане на бутон на арматурното табло и ще осигурява на колата още по-висока мощност.

Дизайнът на предишното поколение, което се произвеждаше между 2005 и 2007 г., бе силно повлиян от класическия GT40 от 60-те. Третото издание на модела обаче ще има доста по-моделно оформление. В предницата ще се появи огромен въздухозаборник, фаровете ще бъдат по-ъгловати, а на предния капак и задните калници ще има вентилационни отвори. Въпреки това пропорциите на автомобила няма да се променят особено.

С цел максимално намаляване на теглото инженерите на Ford смятат да конструират алуминиево шаси и каросерия от композинти материали. Очаква се новият GT да тежи поне 200 кг по-малко от предшественика си. Според Auto Express в Детройт се целят в маса под 1 400 кг.

Пред задния мост ще бъде монтиран компресорен V8 с мощност около 600 к.с. Така ще се падат по 430 коня на тон тегло. Подобно съотношение ще позволява на автомобила да ускорява до 100 км/ч за три секунди, а максималната скорост ще надхвърля 320 км/ч.

Основен акцент при разработката на следващия GT ще пада върху екологичността и икономичността. Във Ford не изключват възможността да пуснат и изцяло електрическа модификация на модела. В подобни планове има логика, тъй като конкуренцията в този елитен клас вече подготвя "зелени" версии на суперкарите си. Скоро на пазара ще се появи хибридно Porsche, а Mercedes-Benz вече тества задвижван изцало на ток SLS AMG.

Премиерата на предишния GT се състоя през 2003 г. Първоначално във Ford планираха да произведат ограничен тираж от суперкара, но търсенето се оказа полкова голямо, че през 2005-а бяха продадени 1 302 екземпляра, а до 2007-а бройката набъбна на 3 500. До Европа стигнаха едва 100 автомобила.

GT отпадна от производствената гама на Ford през май 2007 г. във връзка с глобалната програма на марката за преструктуриране, по силата на която бяха съкратени много работници и бяха закрити заводи на компанията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 mm

    29 1 Отговор
    Изглежда доста агресивна. Чертите са типично американски. Със сигурност ще се хареса от аудиторията, която си пада по такъв тип свтомобили.
  • 2 koko

    16 0 Отговор
    qko
  • 3 bugati

    5 49 Отговор
    nali znaete za ford i ciganin prez zimata

    Коментиран от #4, #6

  • 4 чичо Сан

    43 5 Отговор

    До коментар #3 от "bugati":

    Чудно ми е ти каква кола караш за да коментираш останалите.Може би некое голфче.....

  • 5 Angel

    26 0 Отговор
    Отпред ми напомня на някакъв изтребител, а отзад има доста допирни точки с Мустанг поне според мене. :)
  • 6 slim

    27 0 Отговор

    До коментар #3 от "bugati":

    ne,ama vsi4ki razbrahme,4e si ograni4en :D
  • 7 sisko

    14 1 Отговор
    kolcata si q biva mn qko izglejda :P
  • 8 Смешника

    19 7 Отговор
    Страхотно изглежда! Но не е за Европа! Бих карал с голям кеф такава кола! Обаче това е кола за хубав асфалтов път, но без ограничения за скоростта! Такава държава в Европа е ...Да живее СССР!
  • 9 Пернишки теуевизор

    4 20 Отговор
    Отпред ми прилича на гоУф,отзад на гоУф-значи е гоУф :):):):):):):):):):):)
  • 10 mdaa

    21 0 Отговор
    Убиец ! Ох , забравих , че американците не можели да правят коли ...

    Коментиран от #20

  • 11 Darian

    5 37 Отговор
    ДОБРЕ ЧЕ ИМА ОПЕЛ, ЗА ДА НЕ СА ФОРД НАЙ-СМОТАНАТА КОЛА!
  • 12 Тъпак

    1 15 Отговор
    Dobre ve, pusakm si obqva, prodavam si kolata, iksma da ky4a 1 snimka, koqto e 2,4 MB, i ne mi razre6ava, za6toto bila 1 milon byta???!!! Koooo??!!!
  • 13 Mao

    20 1 Отговор
    American Muscle + straxoten design . Zvqr .
  • 14 Oo

    21 1 Отговор
    Е.ати животното :)

  • 15 Kinko

    21 1 Отговор
    Krasivo e!
  • 16 Randity

    19 4 Отговор
    Ейй кога цигани станахте кога гъ...ете ви почернеха? И какво по точно му е на Форд че не мога да разбера. Баща ми кара Форд Мондео 2006г. един път не е влезнало за ремонт, ще кажете да защото е нова кола.Добре но преди Мондеото караше Сиера от 87 година която влизаше в сервиз само за смяна на масло и гуми. Моля задръжте си мнението защото почва да ми ставате смешни
  • 17 user

    7 2 Отговор
    Уникална кола - заради такива като този модел Форд са уважавана марка ! Здрави, непретенциозни, на отлична цена и с добро качество ! Определено от Американските коли Форд са са най-качествени в момента. За тези пари не можеш да вземеш по-добра кола - имал съм няколко Форда и лоша дума не мога да кажа - особено за новите им модели, служебните са ни такива и вече минаха 120 К без никакви забележки - здрави и сигурни. Е, има киселяци, които смятат, че хем трябва да е евтино, хем да е свръхкачествено ... "е уесно нема" - за парите си са отлични ! 100 бройки от GT за Европа - Джереми Кларксън от Топ Гиър си взе такъв и много го хвалеше - невероятна кола е, струва си парите !
  • 18 IIHUU

    5 0 Отговор
    Малко прилича на фиат 500 ... Майтап де ...Много ги обичам тези V8 ! Пожелавам го на всеки !
  • 19 ss

    2 6 Отговор
    има само 2 американски коли viper и шевролет корвет (не уточнявам нарочно от коя година) а тоя дизайн на 50 години незнам какво толкова ви харесва. Това е кола за арабски шейхове, а фордовете които стигат до нас просто не ми ги хвалете...
  • 20 X

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "mdaa":

    Защото отново, както и сега предлагания вариант, не е Американски! Шаси и купе, заедно със спирачки и окачване идва от Европа. Ако ни бяха оставили и двигател да му сложим... Нямаше да гори колкото руски танк през 2рата световна...
    Да не ме разберете погрешно, фен съм на този автомобил :D
  • 21 mdaa

    1 0 Отговор
    Всичко идва от Европа . От Детройт - Европа . И първия ГТ от 60-те години , и най-първия ТТ от началото на 20-ти век и т.н. Що се отнася до това колко гори , това не е въпрос , който вълнува клиентите за коли от този сорт . Ставате смешни с тези коментари . А до 2007 год. от 3500 бройки в Европата са се върнали стотина . Ако ни бяха оставили и двигател да му сложим !!! Не уточняваш къде щяхме да го слагаме , в Ловеч ли ? Или може би г-н Х /20/ работи някъде около Маранело ???

    Коментиран от #22

  • 22 X

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "mdaa":

    Нещо ти куца логиката... Първият Гт, Америка все още имаше икономика... то и сега има, но пък мозъчния им капацитет не стига за сглобяването на един спортен автомобил (изключая додж вайпър поради някакво странно стечение на обстоятествата). След което, аз считам за Европеец, най-малкото заради географското ни разположение и по-дългата ни история от 2/3 от държавиците в "Европата". И след което споменатия разход, проблема не е в парите, проблема е че не можеш да стигнеш София-Бургас без да влезеш поне 3пъти за да напълниш резервоара до горе... Практичност?! Не мисля, и за разлика когато оригиналния ГТ автомобил е бил проектиран строго като състезателен модел, то настоящия е сглобен в търсене на парични знаци...
  • 23 ihuu

    1 0 Отговор
    Абе на тоя Х май всичко му е Х . Америка нямала икономика , не можели да сглобят един спортен автомобил , той бил европеец , единственото трасе за него е София-Бургас ... Абе колежке , все още САЩ са най-голямата икономика , никой не отрича 1300 годишната ни история / 500 год. турско , 160 год .византийско робство и 45 год. комунизъм / и подобаващото ни място в европа и световната автомобилна индустрия . Май не си чувал или чел , че колата колкото и да гори има автономност поне 400 км . Така , че спортните коли имат резервоари по 80-100 литра . За теб не е проблем да напълниш един такъв май , а ? Тази кола била направена за парични знаци . Е тука си железен ! Браво ! За твоя информация и порше и ферари и додж и шевролет правят спортни коли за продаване . Да не си сънувал , че ги подаряват ? Смешник...