Седанът Kia Optima, който смени името си на K5 в новото поколение на модела, се сдоби с двигател с близо 300 к.с. За момента напомпаната версия GT ще се предлага на северноамериканския пазар, а в Европа ще се появи на по-късен етап.
Kia K5 GT е доста по-мощна и бърза от предшественика си Optima GT. 2.0-литровият двигател с мощност 245 к.с. и максимален въртящ момент 353 Нм е отстъпил място на 2.5-литров мотор, който развива 294 к.с. и въртящ момент от 422 Нм.
Скоростната кутия е преселективен автомат с осем предавки. Ускорението от 0 до 100 отнема 5.8 сек., с 1.6 секунди по-бързо от предишната Optima GT. Върховата модификация на K5 се отличава с пренастроено окачване, оригинална конструкция на кормилната уредба и усилени спирачки.
Отвън версията GT се познава най-лесно по четирите ауспухови накрайника. Останалите особености като различния рисунък на 19-цоловите и брандираните спирачни апарати джанти не се забелязват така лесно. Не са много и промените в салона - седалките имат по-развита странична опора, а декорациите са създадени специално за тази модификация.