Германският автопазар регистрира спад от 35 процента през първата половина на 2020-а в резултат на коронавирусната пандемия. По-тежко е второто тримесечие, тъй като тогава индустрията се е свила с 47 процента. Това предаде немското издание на Motor 1.
От януари до юни новите регистрации във Федералната република възлизат на 1,21 милиона, представлявайки на най-ниското ниво от Обединението на Германия до сега. За сравнение, през първата половина на 2019-а те са били 1,8 милиона, според Федералната транспортна служба (KBA).
Както се очакваше, през юни също има значителен спад на новите регистрации. Те възлизат на 220 300 коли (минус 32 процента). Трябва да се вземе предвид фактът, че тази година юни има два работни дни повече в сравнение със същия месец на предходната година. Без тях минусът би бил около 40 процента.
"Пандемията доведе до уникален исторически срив на германския автопазар. Спадът в новите регистрации е далеч по-сериозен, отколкото във времената на финансовата криза. В индустрията сега се надяват, че мерките от стимулиращия пакет на правителството ще окажат положително влияние. Въпреки това, все още трябва да се тревожим за много компании и работни места", заяви Райнхард Цирпел, председател на Асоциацията на международните производители на автомобили (VDIK).
Въпреки тежките времена, алтернативните задвижения отбелязват значителни темпове на растеж в Германия. Според VDIK, през първата половина на 2020-а новите регистрации на електрифицирани превозни средства са над 90 000. Това представлява увеличение от около 90 процента. 43 000 от тях са електромобили (плюс 40%), а останалите 47 000 са плъгин хибриди (плюс 190%). Благодарение на стимулиращия екологичен бонус, който германското правителство увеличи, се очаква възходящата тенденция при електрифицираните превозни средства да продължи.
Дизеловата квота на немския автопазар за първите шест месеца на годината отбелязва 37-процентов спад с общо 383 400 нови регистрации. Това означава, че делът на дизеловите коли в периода януари-юни 2020-а се равнява на 32%.
След катастрофалните първи шест месеца за немския автопазар VDIK очаква втората половина на годината да бъде по-успешна с 1,6 милиона нови регистрации. Ако прогнозата на асоциацията се окаже вярна, това ще означава 2,8 милиона новозакупени коли през 2020-а във Федералната република. Това би било най-ниското ниво от Обединението на Германия, представлявайки спад с около 20 процента в сравнение с 2019-а.