Добре известно е, че у нас има много бизнесмени, но все по-малко истински бизнес. Въпреки всички обусловености и световни финансови кризи все пак такъв съществува и естествено на голяма част от истинските бизнесмени им се налага да закупят работни автомобили. Най-често тези превозни средства са пикапи или т.нар. баничарки.
С други думи говорим за лекотоварни превозни средства и техния пазар в България. За мнозина може би ще е изненада, но за други не, че първата позиция в този обединен сегмент се държи от китайския пикап Great Wall Steed (226 бр.). Този продукт от съвсем скоро ще започне да се прави у нас, а победата му се дължи основно на атрактивна цена.
Данните за тази своеобразна класация на най-продаваните лекотоварни автомобили у нас е за периода - януари - юли 2012-а. Интересното е, че за това време Renault и Dacia са успели да продадат само с пет лекотоварни возила по-малко от Great Wall. Тук обаче става дума за два модела - Renault Kangoo Express (124 бр.) и Dacia Logan Van (97 бр.)
Веднага след призовата тройка се нарежда Toyota със своя пикап Hilux, а топ пет се затваря от "баничарката" Citroen Berlingo. Прави впечатление, че в десетката присъстват само три пикапа - Steed, Hilux и Amarok. Всички ключови за нашия пазар играчи в този сегмент можете да проследите от таблицата по-горе.
Прави впечатление, че бизнесът залага основно на дизелови автомобили. И предимството на нафтата над бензина в този сегмент е съвсем нормално, но е интересно, че много малко са продадените коли, които се задвижват с алтернативни горива като пропан-бутан и метан. От последните продажби са реализирали само VW и FIAT.
Що се отнася до пазарното разпределение на лекотоварни автомобили в нашата страна, малко повече от 1/4 вече се държи от Great Wall Steed. Французите Renault, Peugeot и Citroen продължават да имат сериозно присъствие на БГ пазара, а нискобюджетната румънска марка Dacia набира все повече скорост.