35 15838

Вижте какви коли купува бизнесът в България

  • great wall-
  • renault-
  • dacia-
  • toyota

Добре известно е, че у нас има много бизнесмени, но все по-малко истински бизнес. Въпреки всички обусловености и световни финансови кризи все пак такъв съществува и естествено на голяма част от истинските бизнесмени им се налага да закупят работни автомобили. Най-често тези превозни средства са пикапи или т.нар. баничарки.

С други думи говорим за лекотоварни превозни средства и техния пазар в България. За мнозина може би ще е изненада, но за други не, че първата позиция в този обединен сегмент се държи от китайския пикап Great Wall Steed (226 бр.). Този продукт от съвсем скоро ще започне да се прави у нас, а победата му се дължи основно на атрактивна цена.

Данните за тази своеобразна класация на най-продаваните лекотоварни автомобили у нас е за периода - януари - юли 2012-а. Интересното е, че за това време Renault и Dacia са успели да продадат само с пет лекотоварни возила по-малко от Great Wall. Тук обаче става дума за два модела - Renault Kangoo Express (124 бр.) и Dacia Logan Van (97 бр.)

Веднага след призовата тройка се нарежда Toyota със своя пикап Hilux, а топ пет се затваря от "баничарката" Citroen Berlingo. Прави впечатление, че в десетката присъстват само три пикапа - Steed, Hilux и Amarok. Всички ключови за нашия пазар играчи в този сегмент можете да проследите от таблицата по-горе.

Прави впечатление, че бизнесът залага основно на дизелови автомобили. И предимството на нафтата над бензина в този сегмент е съвсем нормално, но е интересно, че много малко са продадените коли, които се задвижват с алтернативни горива като пропан-бутан и метан. От последните продажби са реализирали само VW и FIAT.

Що се отнася до пазарното разпределение на лекотоварни автомобили в нашата страна, малко повече от 1/4 вече се държи от Great Wall Steed. Французите Renault, Peugeot и Citroen продължават да имат сериозно присъствие на БГ пазара, а нискобюджетната румънска марка Dacia набира все повече скорост.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 AA++

    5 6 Отговор
    Chudesen PR na great wall

    Коментиран от #2

  • 2 инж. Денчев

    12 2 Отговор

    До коментар #1 от "AA++":

    Ако Dacia беше на първо място щеше да пишеш сигурно (отново на неразбираемата ти маймуница) "Chudesen PR na dacia".
    Кога най-сетне ще се научите да пишете правилно на кирилица и имената с главни букви. Иначе си много компетентен кое какво е!

    Коментиран от #3, #6

  • 3 Пацо

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "инж. Денчев":

    Ами сигурно е др., а не инж., та затова...
  • 4 co4&co

    4 0 Отговор
    др. в случая на AA++ най вероятно означава "дърдорко" :)

  • 5 Валери

    3 0 Отговор
    И аз винаги съм се чудел на това. Тук, където живея този тип товаро-пътнически автомобили са много разпространени, особено типа "ют" (ute), като на снимката, но само с две предни седалки. В България обаче такива почти не можеш да намериш. Защо?
  • 6 PlimP

    1 4 Отговор

    До коментар #2 от "инж. Денчев":

    2, като те гледам си стигнал далеч, запятаята за нищо я нямаш :D
  • 7 Юлиян Димитров

    10 1 Отговор
    Няма нищо лошо в greet wall !ЩОМ Е БЪГАРСКО ТРЯБВА ДА СЕ ПОДКРЕПЯ И ДА ИМА ДЪРЖАВЕН ПРОТЕКЦИОНИЗЪМ , ЗА ДА ИМА РАБОТНИ МЕСТА И ДОВОЛНИ ГРАЖДАНИ !
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Фен на баничарките

    3 1 Отговор
    Точно така юлиане всички трябва да са доволни .И бизнеса че даже и съпругите ни.Ако има някоя недоволна по комшийски по най бързия начин трябва да и помогнем като добри съседи да стане задоволна .Та нали живеем е Европа нека се подкрепяме.
  • 10 Реалист

    4 1 Отговор
    Не ми е ясно какво се репчите един на друг. Много ясно, че в този сегмент Стид ще е номер 1. Евтин работен кон, а и да не забравяме как се печелят и от кой държавните поръчки.
  • 11 reno

    2 2 Отговор
    az pyk si vzeh reno kango vtora ypotrreba i mi varshi strahotna rabota:)
  • 12 "Е"кономист

    5 0 Отговор
    Вместо да се дърлите един друг на някой направи ли му впечатление, че общо закупените коли са под 1000 за 6 месеца.
    Та за какъв бизнес става дума. Наистина са купени и много повече такива коли втора ръка, но това на практика означава, че и бизнесът ни е второ- трето- десеторазряден и едва оцелява. А като няма бизнес КОЙТО ДА ГЕНЕРИРА ПРИНАДЕНА СТОЙНОСТ, няма печалби, няма и достатъчно приходи в бюджета и тогава управниците вместо да се замислят как да стимулират хората да правят бизнес измислят някой нов данък или такса и така лека полека убиват ищаха за работа и на малкото решили се да правят бизнес тук.
    тук въобще не става въпрос за разните наши супербогаташи, които реализират печалби без реално производство и плащат данъци върху това което те решат.
    Затова и пенсии и заплати са на това ниво ...
  • 13 Специалист

    5 5 Отговор
    Китайските боклуци, които харчат като змейове ги пробутват по разни програми и на държавни организации. Това са технически динозаври, които нямат бъдеще на реалния пазар.
  • 14 бен тен

    1 4 Отговор
    А на някой правили му впечатление че всички са баничарки и джипове на който след като си купиш ти връщат ДДС защо не си купят BMV,MERCEDES,ALFA и т.н а все са баничарки или бусове,джипове

  • 15 до Специалиста

    5 1 Отговор
    ....а вземи се запознай малко повече с техническите характеристики на китайските пикапи и тогава говори глупости. ТДИ-то на фолксваген е на близо 20 години вече, а е много по-надеждно и икономично от много по-съвремени чудеса на технологията. Стийдовете са много добро попадение за нашия пазар, надеждни, качествена сглобка и сравнително добро базово оборудване. Купи си един Амарок като си толкова отворен, който е 3-4 пъти по скъп от китаеца......
  • 16 яао

    3 0 Отговор
    може да са 1000 автомобила за 6 месеца(това са лекотоварните), но според мен са на средна стойност поне 20 млн. лв. Така че това си е сериозен сегмент и има значение, както за фирмите, така и за вносителите, банките, а и бюджета!
  • 17 Мартин

    8 1 Отговор
    Публична тайна е, че почти всички, които се занимават с бизнес у нас перат пари.
  • 18 ffфффф

    6 0 Отговор
    Поне 90% от SEED (бензиновата версия) са с газова уредба на LPG
  • 19 ahaha

    9 0 Отговор
    тези коли ги купува работещия бизнес, а този дето сди по кафенетата купува само една единствена кола - mercedes s classe 320cdi, в рядки случаи toyota tundra 5700, по цял ден пие кафе, живее с 3000лв на месец и кара любимата си с класе, в нея спи, в нея яде, в нея качва 14 годишните бизнес дами с кариера ахахаха
  • 20 1234567

    7 0 Отговор
    Като гледам колко бройки са ,направо се плаша. За какъв бизнес говорим въобще
  • 21 драйвър

    3 1 Отговор
    Китайците/ чрез Литекс Моторс/ продават само няколко месеца и вече са на първо място не само при пикапите , но и въобще в лекотоварния сегмент . С увеличаването на гамата модели скоро ще настане същото и в другите сегменти , защото идват интересни модели на атрактивни цени .
  • 22 гост

    2 1 Отговор
    Работещия бизнес купува тея китайски кошници само един път. Позната фирма бодро си напазарува тея китайски дараци, за да подмени автопарка си от високопроходими коли (купувани втора ръка). След една година повсеместния коментар е, че 6-7 годишните тойоти са били по-здрави като са ги продали миналата година, отколкото китайските дараци след 1 година употреба.
  • 23 хмм

    2 1 Отговор
    Ако първите 3 не бяха по-евтини от Тойота, Hilux щеше да е на първо място.
  • 24 Пернишки винкел

    2 0 Отговор
    Виждам в един от коментарите наличие на разумна мисъл - "под 1000 автомобила за 6 м." и "бизнесът едва оцелява". По начало мащабите на бизнеса у нас са миниатюрни и пренебрежими в сравнение с тези по света, затова и, съобразено с големината и наситеността на пазара, се взимат 300 лв. заплата! Да оставим прането на пари настрана, бизнесът не е само това. Като включим към тези 1000 автомобила и тези, втора употреба, тези, които си се ползват по предназначение, но са купени в предишни периоди, както и тези, които не са за тази цел, но си се ползват като товарни, ще получим по-реалистична картина, отново доста мрачна - автопарк, съставен от машини със средна възраст повече от 10 г. Ето това е другият сериозен проблем! А колко са здрави китайките?! Относителен въпрос, но при ниска цена като нов, пет да се хвърлят изцяло, без никакви ремонти, пак ще е по-евтино, отколкото да се вземе издръжлива и сериозна "баничарка" от западна компания...

  • 25 Крум Янкулов

    3 1 Отговор
    Дори да е P.R.той е подкрепен от факти,и няма нищо лошо че хората ги купуват от това само може да спечелим.А колкото до държавните поръчки лошо ли е че купуват нещо което е произведено в България,дори според мен когато се обявяват държавни поръчки произведеното тук трябва да е с предимство.Сега предполагам ще кажете"парите отиват при мафиот,защо да увеличаваме богатството му" ми много просто само той се осмели да осъществи толкова голям проект.
    Браво на човека!
  • 26 masacre

    2 1 Отговор
    Прост народ слаба държава,тъп бизнес купува тъпи коли.
  • 27 Ники Николов

    0 1 Отговор
    щом оня ден едно китайче реве6е по телевизията ,че били още малки деца и като такива всички да ги подкрепят, щото не могат да се мерят с компании на по 50, 100 години , те били само на няколко пеленачета.Аз не искам да карам кола направена от бебе
  • 28 Явор Кръстев

    0 1 Отговор
    Странна работа, винаги съм мислил че най- много се купуват бусове . То всъщност и сега така си мисля
  • 29 Коста

    2 1 Отговор
    Не са отчели Q7 и Cayenne, регистрирани като баничарки...
  • 30 възмутен

    2 0 Отговор
    хахаха вика Q7 i Cayenne хааххах м/у другото така и трябва както в Франци държавните автомобили да peugeot в Бг трябва да са Great wall за се подкрепя нашата икономика !!! ;)
  • 31 гого

    2 0 Отговор
    Трябва да се покрепя нашата икономика да. Освен това Стийд се предлага на добра цена, като са ти включени екстри и 5г. гаранция. Не ме учудва, че е на първа позиция.
  • 32 koce

    0 0 Отговор
    Toyota на цената на ТАТА с визията на WAIRON-тетова ми требе!!!!!
  • 33 Еx

    0 0 Отговор
    Tozi avtor burka ponyatieto banicharka s pikap. Banicharkata sa Kangoo i Transit Connect. Dokato pikapa si e otdelen segment i si e pikap, nyama nishto obshto s drugoto :D
  • 34 Теодора Чокова

    0 0 Отговор
    Странни журналисти - пропуснали са Руските автомобили лада Нива.
  • 35 Аз казах

    0 0 Отговор
    Дървените философи плямпат.
    Хората с бизнес си купуват Стийд.
    Толкоз!
  • 36 kuk

    0 0 Отговор
    Е що не си купят БМВ и Мерцедес. Те си купуват работни автомобили, които да вършат работа и да не им излязат скъпо. Ето Стийд е супер подходящ от тая гледна точка, затова и води в класацията.
  • 37 kuk

    1 0 Отговор
    Е що не си купят БМВ и Мерцедес. Те си купуват работни автомобили, които да вършат работа и да не им излязат скъпо. Ето Стийд е супер подходящ от тая гледна точка, затова и води в класацията.
  • 38 Митко

    0 0 Отговор
    Купуват се най вече пикапи с 5 места а не с 2 защото бизнеса е толкова голям, че няма пари за 2 коли служебна и лична да си вози семейството, а използва една за двете или служебно-личен автомобил