Миналогодишният тест на motor1, засягащ двугоривния Duster с атмосферен четирицилиндров 1.6-литров мотор показа, че дори и при не най-икономичната консумация на втечнен газ, пътуванията с този автомобил са наистина евтини.
За тази една година обаче румънците се вслушаха твърденията на журналистите и ... трансплантираха трицилиндров еднолитров мотор под капака на най-офроудърската Dacia. Но с турбо!
Новият двигател е с мощност 100 к.с. и не надмина 115-те коня на предшественика, но и този агрегат се предлага с двугоривна система и работи, както на бензин, така и на пропан-бутан.
Тестът на motor1 отново се проведе по стандартния маршрут между Рим и Форли, като анализите след него са, че новият двигател се представя много по-добре, тоест е доста по-икономичен.
През 360-километровият тест Dacia Duster 1.0 TCe 100 Eco-G GPL изразходва средно 7.65 литра газ на 100 километра пробег. В тази ситуация пълен резервоар (33.6 литра) трябва да е достатъчен за 439 км.