Отидете към основна версия

3 217 17

Daimler ще плати близо $3 млрд., за да приключи с Дизелгейт в САЩ

  • daimler-
  • mercedes-benz-
  • дизелгейт-
  • сащ

Daimler, компанията майка на Mercedes-Benz, постигна споразумение за около 2,8 милиарда долара, за да уреди граждански искове и екологични претенции относно манипулирането на данни за вредните емисии на около 250 000 превозни средства в САЩ. Със споразумението се слага край на съдебни процеси, в които участват групи като Американската агенция за опазване на околната среда, Калифорнийския съвет за въздушни ресурси, Министерството на правосъдието на САЩ, Митническата и граничната защита на САЩ, както и на колективен иск. Това предаде Reuters.

По споразуменията с регулаторите в САЩ автоконцернът ще плати 1,5 милиарда долара. За да уреди потребителският колективен иск пък, Daimler изчислява ще трябва да извади още 700 милиона евро. И накрая, компанията майка на Mercedes ще трябва да плати и допълнителни разходи, които ще са нужни, за да се изпълнят останалите изисквания от споразуменията и които според щутгартския автоконцерн възлизат на "средна деветцифрена сума".  Ако приемем, че това са 500 милиона евро (590 милиона долара), тогава приключването на Дизелгейт ще струва на Daimler около 2,79 милиарда долара.  

Daimler ще оповести окончателната сума за уреждане на всяка една от тези части на скандала след подаването на задължителни постановления за съгласие с различните агенции. Този процес трябва да приключи до средата на септември, съобщава Reuters.

В момента не е ясно дали и евентуално какви действия трябва да предприеме Daimler спрямо дизеловите "мерцедеси" с манипулирани емисии, които все още се движат по американските улици. 

Вследствие на Дизелгейт, в който главната роля изигра Volkswagen, Американаска агенция за опазване на околната среда стана много по-строга и стриктна при оценката на дизеловите автомобили. Това принуди Mercedes да отмени плановете си за представяне на C300d 4Matic в САЩ. След това автомобилният производител реши да не си прави труда да сертифицира нито един от своите дизелови модели в страната.

Daimler вече се сблъска със скандала за манипулирането на вредни емисии в Европа. През 2018-а компанията трябваше да изтегли 774 000 превозни средства на Стария континент, след като Федералната служба за автомобилен транспорт установи пет софтуерни метода за измама с дизелови емисии.

Днес автоконцернът от Щутгарт е преместил фокусът си от производството на ДВГ върху електрифицираните коли.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.

Свързани новини