16 Август, 2020 10:30 3 237 17

Daimler ще плати близо $3 млрд., за да приключи с Дизелгейт в САЩ

  • daimler-
  • mercedes-benz-
  • дизелгейт-
  • сащ

Daimler, компанията майка на Mercedes-Benz, постигна споразумение за около 2,8 милиарда долара, за да уреди граждански искове и екологични претенции относно манипулирането на данни за вредните емисии на около 250 000 превозни средства в САЩ. Със споразумението се слага край на съдебни процеси, в които участват групи като Американската агенция за опазване на околната среда, Калифорнийския съвет за въздушни ресурси, Министерството на правосъдието на САЩ, Митническата и граничната защита на САЩ, както и на колективен иск. Това предаде Reuters.

По споразуменията с регулаторите в САЩ автоконцернът ще плати 1,5 милиарда долара. За да уреди потребителският колективен иск пък, Daimler изчислява ще трябва да извади още 700 милиона евро. И накрая, компанията майка на Mercedes ще трябва да плати и допълнителни разходи, които ще са нужни, за да се изпълнят останалите изисквания от споразуменията и които според щутгартския автоконцерн възлизат на "средна деветцифрена сума".  Ако приемем, че това са 500 милиона евро (590 милиона долара), тогава приключването на Дизелгейт ще струва на Daimler около 2,79 милиарда долара.  

Daimler ще оповести окончателната сума за уреждане на всяка една от тези части на скандала след подаването на задължителни постановления за съгласие с различните агенции. Този процес трябва да приключи до средата на септември, съобщава Reuters.

В момента не е ясно дали и евентуално какви действия трябва да предприеме Daimler спрямо дизеловите "мерцедеси" с манипулирани емисии, които все още се движат по американските улици. 

Вследствие на Дизелгейт, в който главната роля изигра Volkswagen, Американаска агенция за опазване на околната среда стана много по-строга и стриктна при оценката на дизеловите автомобили. Това принуди Mercedes да отмени плановете си за представяне на C300d 4Matic в САЩ. След това автомобилният производител реши да не си прави труда да сертифицира нито един от своите дизелови модели в страната.

Daimler вече се сблъска със скандала за манипулирането на вредни емисии в Европа. През 2018-а компанията трябваше да изтегли 774 000 превозни средства на Стария континент, след като Федералната служба за автомобилен транспорт установи пет софтуерни метода за измама с дизелови емисии.

Днес автоконцернът от Щутгарт е преместил фокусът си от производството на ДВГ върху електрифицираните коли.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    19 11 Отговор
    А САЩ ще ги даде на Илон за да привлече още бунаци в сектата си. Но и това няма да докара електромобилите му на печалба.

    Коментиран от #15

  • 2 сектант

    17 10 Отговор
    единствения проблем на един мерцедес е цената
  • 3 Daimler China

    12 8 Отговор
    Мечтата ми е да имам w140, никакъв друг Мерцедес не искам.

    Уникална комбинация между стил, лукс и надеждност.

    Жалко че запазените струват толкова скъпо, а на тези с по-нормални цени им е взет живота.

    Коментиран от #5

  • 4 двоен аршин

    28 11 Отговор
    А Американските тирове с двата верикални комина които бълват черен дим и сажди защо не ги закачат? Сигурно защото не замърсяват.

    Коментиран от #7, #8, #9

  • 5 някои си

    21 2 Отговор

    До коментар #3 от "Daimler China":

    Аз си мечтая за 123/300д ама чисто нов. Навремето със такъв минах близо 300000 без да пипна нищо освен филтри масло и накладки по него.Преди мен беше на 130000..според километража, ама предполагам че реално е бил на 400 500.....Уникално здрав с по добра возия от 124.

    Коментиран от #10

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 type-R

    7 4 Отговор

    До коментар #4 от "двоен аршин":

    Защото за разлика от тук, има забрана да се движат в града, под прозореца ти
  • 8 type-R

    16 3 Отговор

    До коментар #4 от "двоен аршин":

    Бтв, вчера точно четох в Ютюб, американците най-открито се подиграха с европейците че продължават да дишат немските сажди, а плащат двойно за бензин!
  • 9 Гост

    11 4 Отговор

    До коментар #4 от "двоен аршин":

    Само европейските и азиатски тирове замърсяват. Един краварски МАК с неговите 11 литра дизелов двигател е по-чист от маргаритка. Но, Жигулата на дядо ти била много вредна и трябвало да плаща троен данък.
  • 10 dsadsa

    4 9 Отговор

    До коментар #5 от "някои си":

    Колко човека съм чувал със същите твърдения, минал съм еди си колко без да сменям нищо, колата е перфектна, пък като се качиш тя едвам върви, двигателя прекъсва гърми и пуши, като погледнеш гумите отзад разкрачени, цялото окачване все едно нещо ще изпадне всеки момент, ама както и да е :D

    Коментиран от #12, #13

  • 11 Суф

    16 4 Отговор
    Аз откакто се преместих в щатите най малкия мотор който съм имал е 5.7 литра. В пари ми излиза колкото 2.0 тди на 100 километра като конвертира. Милите в километри и долара по вчерашния курс. Европа е прецакана в това отношение. Живял съм в Германия много немци карат до 1.6/1.8 макс за да пестят от данъци и гражданска. Икономията е майка на мизерията. Сега карам камионетка ГМС 7.3 атмосверка. Пипам и само маслото и филтъра. Въртим яко мили тука. Жал ми е за европа. Тука 2,5 литра е малкия натурален сок.

    Коментиран от #14

  • 12 някои си

    6 0 Отговор

    До коментар #10 от "dsadsa":

    Единствената кола която при мен пушеше и я карах "разкрачена"...с повечко товар,но не прекъсваше и вървеше перфектно беше.... Вартбург. Единствено за гумите позна...Карам ги до конци или тел..Каквото се покаже...Поздрави.
  • 13 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "dsadsa":

    И като го питаш защо това и онова едвам се държат той то отговаря, че те са си така и е нормално.
  • 14 Лукашенко

    5 2 Отговор

    До коментар #11 от "Суф":

    Въртиш педалите на околовръстното, мин дил. Право е казал народа" Пази боже, сляпо да прогледа".
  • 15 ракета Пейтриът

    0 5 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Вечна слава на чичо Сам за Дизелгейт. Вечна слава на зеления пророк Илон. Не, никой не го керти за екология и човешко здраве, но ефектите са неуспорими. Алчните тулупи изядоха шамарите и сега стягат зaдниците да произвеждат коли без ауспух.

    Коментиран от #16

  • 16 Соросоид

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "ракета Пейтриът":

    Спокойно, Брюкселските зелки, т.е. тукашния еврейски клан - фамилиите Ротшилд+Барух няма да пропуснат да си ги вземат тези пари от Рокфелеровци и Со - тамошния еврейски клан. В Европа от няколко години текат антитръстови, антимонополни и данчни дела срещу Амазон, Гоогле, Майкрософт, Епъл и пр., и е въпрос на време едни 10-15 милиарда да се върнат в Европа под формата на глоби и компенсации, ако същите искат да продължат да правят бизнес на територията на ЕС. От 100 години в света празно не остава и където се преместят едни милиарди, след време винаги се връщат.
  • 17 Въпрос

    2 0 Отговор
    Демек, викаш, бъркат си по дупките...