Казвайки, че 2020-а е предизвикателна година за автомобилната индустрия би било малко. На фона на вече съществуващите проблеми за автоконцерните, изразяващи се във все по-строгите регулации за вредни емисии, коронавирусната пандемия влоши ситуацията многократно. Почти всички марки бяха принудени да преустановят производството си, а продажбите им бяха тежко засегнати поради затворените автосалони и автокъщи. През последните месеци станахме свидетели на финансови катаклизми в автоиндустрията, а ново проучване се задълбочава в ситуацията, показвайки интересни статистически данни относно печалбата или по-скоро загубата от всяка продадена кола при различните автоконцерни. Числата са наистина изненадващи.
Изследването е публикувано от немската медия Handelsblatt и показва как различните производители се справят с коронавирусната пандемия от по-дълбока финансова гледна точка. Под това имаме предвид, че изследването разглежда общите печалби и загуби от перспективата на всеки продаден автомобил. Например в проучването се казва, че до сега през 2020-а продажбите на Volkswagen са намалели с 28%, но тази стойност сама по себе си не представя пълната история, тъй като липсва контекста на производството на превозни средства, ефективността на компанията и други начини, по които производителите на автомобили генерират приходи.
Поглеждайки по-задълбочено, проучването показва, че Volkswagen е загубил по 415 евро от всеки продаден автомобил през 2020-а. Междувременно продажбите на Toyota намаляват с 29% - малко повече от тези на VW, но компанията печели по 533 евро от всяка доставена кола. Освен това, в доклада се посочва, че BMW е загубил по 1 100 евро от всеки продаден автомобили. Mercedes и Audi пък се представят еднакво зле. Двете марки отчитат загуба от 600 евро от всяка доставена кола.
Новините обаче не са лоши за всички немски автоконцерни. Въпреки спада, до сега през годината
Porsche е генерирал печалба от близо 10 000 евро от всеки продаден автомобил. Tesla също записва положителни стойности от всеки доставен електромобил, или по-конкретно - по 3 000 евро. Докладът взима предвид част от печалбата на американската компания от продажбата на сертификати за въглероден диоксид на други автомобилни производители.
Проучването е направено от д-р Фердинанд Дуденхьофер, ветеран в автомобилната индустрия, който е работил за много автоконцерни и е професор по бизнес администрация. Той е основател и директор на Центъра за автомобилни изследвания в германския университет Дуйсбург-Есен.