23 Август, 2020 13:00 7 587 13

Вижте по колко са загубили VW, Audi, BMW и Mercedes от всяка продадена кола през 2020-а

  • vw-
  • audi-
  • bmw-
  • mercedes-
  • коронавирус-
  • печалба
Вижте по колко са загубили VW, Audi, BMW и Mercedes от всяка продадена кола през 2020-а - 1
Снимка: Shutterstock

Казвайки, че 2020-а е предизвикателна година за автомобилната индустрия би било малко. На фона на вече съществуващите проблеми за автоконцерните, изразяващи се във все по-строгите регулации за вредни емисии, коронавирусната пандемия влоши ситуацията многократно. Почти всички марки бяха принудени да преустановят производството си, а продажбите им бяха тежко засегнати поради затворените автосалони и автокъщи. През последните месеци станахме свидетели на финансови катаклизми в автоиндустрията, а ново проучване се задълбочава в ситуацията, показвайки интересни статистически данни относно печалбата или по-скоро загубата от всяка продадена кола при различните автоконцерни. Числата са наистина изненадващи.

Изследването е публикувано от немската медия Handelsblatt и показва как различните производители се справят с коронавирусната пандемия от по-дълбока финансова гледна точка. Под това имаме предвид, че изследването разглежда общите печалби и загуби от перспективата на всеки продаден автомобил. Например в проучването се казва, че до сега през 2020-а продажбите на Volkswagen са намалели с 28%, но тази стойност сама по себе си не представя пълната история, тъй като липсва контекста на производството на превозни средства, ефективността на компанията и други начини, по които производителите на автомобили генерират приходи.

Поглеждайки по-задълбочено, проучването показва, че Volkswagen е загубил по 415 евро от всеки продаден автомобил през 2020-а. Междувременно продажбите на Toyota намаляват с 29% - малко повече от тези на VW, но компанията печели по 533 евро от всяка доставена кола. Освен това, в доклада се посочва, че BMW е загубил по 1 100 евро от всеки продаден автомобили. Mercedes и Audi пък се представят еднакво зле. Двете марки отчитат загуба от 600 евро от всяка доставена кола. 
Новините обаче не са лоши за всички немски автоконцерни. Въпреки спада, до сега през годината

Porsche е генерирал печалба от близо 10 000 евро от всеки продаден автомобил. Tesla също записва положителни стойности от всеки доставен електромобил, или по-конкретно - по 3 000 евро. Докладът взима предвид част от печалбата на американската компания от продажбата на сертификати за въглероден диоксид на други автомобилни производители.

Проучването е направено от д-р Фердинанд Дуденхьофер, ветеран в автомобилната индустрия, който е работил за много автоконцерни и е професор по бизнес администрация. Той е основател и директор на Центъра за автомобилни изследвания в германския университет Дуйсбург-Есен.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 наблюдател

    53 5 Отговор
    ТОЧНО ПЪК ТЕЗИ С НАДУТИТЕ ЦЕНИ ЕДВА ЛИ СА НА ЗАГУБА

    Коментиран от #9

  • 2 Я па сега

    26 3 Отговор
    Тинтири минтири--и сега трябва ли да ревем...?
  • 3 пилот на Ферари

    38 5 Отговор
    Лъжат като дърти цигани .

    Коментиран от #5

  • 4 зузи

    22 2 Отговор
    Плачат за държавни субсидии.
  • 5 Пилот на луната

    19 6 Отговор

    До коментар #3 от "пилот на Ферари":

    Не лъжат . Всяко трето ново БМВ , Ауди , Мерцедес ги връщат заради дефекти , бъгове, развалени датчици...А колко повърння има с еко емисиите свят ши са завие при дойпландите . Те хората написали тойота на всяка продадена печалба . Немски катър на всяка бройка загуба.
  • 6 Хайл

    26 6 Отговор
    Цената на бмв от завода е 20 000 евро,но не можеш да я купиш директно от там ,а от някой дилър който също си генерира печалба...в цената до 100 000 евро на 7 серия са включени и "загубите "от другите серии които също на безбожно надути цени-всичкото това реване е че им падат леко печалбите на директорите
  • 7 Грета Тунберг

    14 5 Отговор
    Сега ще заплача за завалийте немци вместо 5000евро заплата че вземат 4.
  • 8 Пламен

    8 1 Отговор
    Я дайте сега едни кинти от надутите цени на Лидл и Кауфа да се върнат Ханс да ги "помирише" само, и Баба Меркел да ги джироса в Банкомата на Мафията. Тези празни шкафчета - срамота... Къф премиер е това, той пара колко един редовак пехливанин не може извади. Срам!! За какво я е чел онази детска американска историческа книга в пубертета?
  • 9 doe

    8 1 Отговор

    До коментар #1 от "наблюдател":

    хахха и после на края на годината еди колко си милиарда печалба,когато излязат обратно милиарди загуби тогава ще ги мислим
  • 10 Ти да видиш

    6 8 Отговор
    И какво се оказва накрая, че дори в кризата, когато повечето останали производители губят пари, Тесла печели по 3000 евро от автомобил.

    А антиелектриците продължават да вярват, че Tesla губи от всеки продаден автомобил и колкото повече продава толкова повече са загубите.

    Блажени са вярващите. За тях вярата е повече от факти и тази статия не може да им промени мнението.

    Коментиран от #11

  • 11 Видях

    12 4 Отговор

    До коментар #10 от "Ти да видиш":

    Малко въпростче - колко календарни години Тесла е отчела печалба? За разлика от нея германските производители бележат рекордни продажби през миналите години

    Коментиран от #13

  • 12 Тираджия

    14 3 Отговор
    Лъжи, нищо не са загубили. Тия си незнаят парите бе.
  • 13 Прав си

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "Видях":

    Разбира се, че е така, каква е драмата?
    Нали и аз това ти говоря. През миналите години Тесла залагаше всичко изкарано на развитие на технологията и увеличаване на производствените си възможности и пазарния дял, за да си подсигури бъдещи печалби. Останалите производители, заложиха на краткосрочни печалби ден за ден, залагайки на умираща технология.

    Tesla вече е на печалба всяко тримесечие от средата на миналата година, въпреки че миналата година построи нов завод в Китай, а в момента строи два завода за автомобили плюс един завод за батерии, но въпреки това е на печалба. Останалите закриват заводи и уволняват служители, но въпреки това са на загуба. Как мислиш, че ще завърши всичко това?