Отидете към основна версия

3 459 14

Четирицилиндров мотор за следващия Nissan Z

  • nissan-
  • z-
  • renault-
  • daimler-
  • 370z-
  • 240z

В интервю за Auto Express вицепрезидентът на Nissan Анди Палмър повдига края на завесата пред новото поколение на култовия Z. Наследникът на 370Z пристига през 2016 г. и ще бъде по-малък, по-лек и по-икономичен.

"Серията Z винаги ще остане в гамата на марката", споделя Палмър. "За да може обаче моделът да диша в съвременния икономически и екологичен климат, се налага да използваме четирицилиндров двигател."

Промяната ще бъде драстична. Още от дебюта на първия 240Z преди повече от 40 години автомобилите от тази моделна линия винаги са били шестцилиндрови. Според Палмър обаче феновете нямат повод за притеснение. Макар и в ограничени серии, новият Z ще се предлага и с шестак.

Най-вероятните четирицилиндрови кандидати за модела са 1.6-литровият турбоагрегат от Juke, който спокойно може да бъде форсиран до над 200 к.с., и двигателят, познат от Renaultsport Megane 265. Не се изключва и вариант за изцяло нов мотор, проектиран съвместно с Daimler. Заедно с немците ще бъде разработена и автоматичната скоростна кутия.

Четирицилиндровият двигател ще предизвика промени и в избора на име за колата. Досега названията винаги са отразявали кубатурата, но този принцип се оказва недостатъчно адекватен в ерата на турбокомпресорите. Новото попълнение в семейството най-вероятно ще се казва просто 240Z в чест на оригинала.

На по-късен етап с новия Z със сигурност ще се захване поделението Nismo. Основната задача на японските инженери ще бъде да се противопоставят успешно на Toyota GT86 и нейното котило. Това означава увеличение на мощността и диференциал с повишено триене за дрифт.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини