Отидете към основна версия

25 476 29

Бойната машина на Путин

  • lada-
  • 4x4-
  • chevrolet-
  • niva-
  • путин

Известно е, че Владимир Путин е почитател на руските автомобили. Жълтата Lada Kalina, с която измина растоянието от Чита до Хабаровск, беше изложена в музея на Волжския автомобилен завод в Толиати. Култовата Lada 4x4 също е любима на Путин. Специално доработена Niva е бойната машина на руския министър-председател.

Премиерският всъдеход всъщност не е единствен по рода си. Той е произведен от спортното подразделение на АвтоВАЗ, като от тази модификация са направени 20 бройки. Версията няма цивилно моделно обозначение, но в завода се прави под гриф "Госзаказ" или с други думи по държавна поръчка. Колите от тази партида никога не са пускани в продажба. Те са раздадени на висши ръководни органи и естествено една от тях попада в ръцете на Путин.

Двигателят на една от "специалните" Niva е от Opel. Той е с работен обем два литра и е куплиран с петстепенна скоростна кутия от Chevrolet Niva. Кой е собственик на този всъдеход обаче не се знае. Автомобилът на Путин е снабден със стандартен двигател, но доработките по него не са никак малко. Руските инженери монтират нови ковани бутала с увеличен до 84 мм диаметър. Заради тази промяна се налага и монтажът на нов колянов вал. Работният обем достига 1.9 литра.

Доработка претърпяват и горивните камери, благодарение на което степента на сгъстяване е увеличена до 10.5:1. Всмукателната и изпускателна системи също са сменени с нови, като навлизащият в агрегата въздух минава през специален шнорхел, който не позволява попадане на вода в мотора. Промени има и по газоразпределителния механизам. Той е снабден с нов разпределителен вал, който повишава максималният въртящ момент. Доработките по силовата част приключват с препрограмиране на електронния управляващ блок.

Всички тези изменения водят до повишаване на стойностите на мощността и въртящият момент. Niva-та на Путин развива 125 к.с. при 5600–5800 об/мин и 167 Нм при 3400–4000 об/мин. Измененията по останалите възли и агрегати също не са никак малко. Съединителят е нов, с диаметър 215 мм, а понижаващите предавки са заимствани от Chevrolet Niva. Амортисьорите са вертикално разположени и усилени, като в задната част са монтирани допълнителни стабилизиращи щанги.

На междинния вал до раздатъчната кутия, снабдена със синхронизатори, е монтирана нова, значително по-ефективна еластична муфа. Промените по окачването водят до т.нар. лифтинг. Благодарение на него клиренсът е повишен с 30 мм. Отпред пък е монтиран винтов самоблокиращ диференциал, за да не се усложнява управлението на автомобила и респективно усилието на волана да не толкова тежко. Блокажът на задния диференциал става посредством фрикционна шайба. Всичко това се прави с цел автомобилът да няма проблем при т.нар. диагонално зависване.

За да бъде усилена подкартерната защита, конструкторите монтират нова предпазна кора под двигателя. На усилен ролбар свързан напречно с тръбите, за които е фиксирана бронята е яко закрепена електрическа лебедка и допълнителни фарове. Задната броня пък е "разрязана" на две, за да се монтира специален теглич. Джантите нямат нищо общо със стандартните. Новите са ковани, с размер 6.5 J. Гумите върху тях са 215/70R16. Това от своя страна налага и разширение на калниците.

Салонът се отличава от серийното изпълнение с наличието на допълнителна шумоизолация и по-качествена пластмаса. Вечатление правят още пълният ел. пакет, новото подово покритие, седалките от Chevrolet Niva и специалният камуфлажен цвят на автомобила. Според запознати всички тези доработки увеличават почти двойно себестойността на автомобила, но за властимащите в Русия това едва ли е от особено значение.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини